loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 114 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (1)

راهپیمایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران

راهپیمایی 22بهمن"اردیب

 

به گزارش اردیب نیوز چهارشبه مورخ22بهمن 93مصادف باپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مردم ولایتمدار وانقلابی اردیب هم همانند اقصی نقاط کشور پهناور عزیزمان به خیابان ها رفتند .

متن تکمیلی+تصاویر درادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 67 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

شخصیت امام خمینی ازدیدگاه امام خامنه ای

از ديدگاه مقام معظم رهبري ويژگي هاي مهم امام خميني(ره) چيست؟
ويژگي‌هاي مهم حضرت امام (ره) از ديدگاه مقام معظم رهبري اينگونه تبيين شده است:
1. امام بزرگوار ما، مجسمه اي از ارزش هاي انقلاب ما بود... او اسلام انقلابي مجسّم، اسلام ناب مجسّم در زندگي و اخلاق و احساسات و تصميم گيري ها و نيز فاني براي خدا بود. خداي متعال هم به او پاداش داد. كاري كه به دست اين بزرگوار در اين دوران انجام گرفت ، كاري بي نظير بود.
2. رهبر حكيم و فقيه كه عبد صالح و الگوي مسلماني بود، خود پيشاهنگ اين حركت «منظور حركت به سوي استقرار شريعت» در ايمان و عمل شد و اين ايمان، جان او را چنان لبريز كرده بود، كه توانست دل هاي بي ايمان و ظرف هاي تهي را از فيضان ايمان خود در صحنه هاي عمل، لبريز و سيراب كند و فروغ ايمان و اميد او، ديوارهاي قطور يأس و بي ايماني را بشكافد و فضاي مبارزه و عمل را پُر كند.
3. «امام» مردي بود كه در راه آرمان هاي بزرگ و در راه تكليف شرعي، هيچ مشكلي نمي توانست مانع راه او بشود.
4. مرد مسنّي در سنين نزديك به هشتاد سال در آن زمان «1356»، وقتي كه فرزند فاضل و برجسته اش از دنيا رفت «مرحوم سيّد مصطفي» جمله اي كه از او نقل شد اين بود كه «مرگ مصطفي از الطاف خفيّة الهي است»... ببينيد چه قدر عظمت مي خواهد در يك انسان! اين مصيبت ها و اين سختي ها و اين شدت هايي كه در دوران انقلاب بر اين مرد بزرگ وارد آمد و او مثل كوه استواري آنها را تحمل كرد، ريشه اش در همين عظمت روحي است كه در مقابل مرگ عزيزي اين چنين، چنين برخوردي پيدا مي كند.
5. آنچه كه در دورة ‌بعد از تشكيل نظام اسلامي، از ابعاد وجودي امام مشاهده شد، به مراتب مهم تر و عظيم تر بود از آنچه كه قبلاً ديده شده بود، زيرا در دوران حكومت، هم رهبر و زمامدار بود و هم يك زاهد و عارف. تركيب اين دو با هم، از آن كارهايي است كه جز در پيامبراني مثل داود، سلمان، سليمان، حضرت محمد - صلي الله عليه و آله - و برخي لذا و حياي خاص الهي مثل حضرت علي - عليه السلام- نمي توان يافت.
6. در چهرة يك حاكم و زمامدار و رهبر، امام بزرگوار مردي هوشيار با شهامت، با تدبير، با ابتكار و دريادل بود؛ امواج سهمگين در مقابل او چيز كم اهميتي محسوب مي شدند؛ هيچ حادثة سنگيني نبود كه بتواند او را شكست بدهد؛ او را به خضوع در مقابل آن حادثه وادار كند.
7. او معتقد به مردم بود؛ حقيقتاً به آراء مردم اعتقاد داشت... به مردم از صميم قلب علاقه داشت؛ به مردم عشق مي ورزيد و آنها را دوست مي داشت. امام به مردم اعتماد داشت و به آراء مردم احترام مي گذاشت.
8. آنچه در زمامداران مختلف عالم، ماية امتياز آنها مي شد، اغلب آن صفات را، ما در امام مجتمع مي ديديم. او، هم عاقل بود، هم دورانديش بود، هم محتاط بود، هم دشمن شناس بود، هم به دوست اعتماد مي كرد، هم ضربه اي را كه به دشمن وارد مي كرد، ضربة قاطع وارد مي كرد. همة آن چيزهايي كه براي يك انسان لازم است تا بتواند در چنين جايگاه حساس و خطيري انجام وظيفه كند و خدا و وجدان خود را راضي بكند، در اين مرد جمع بود.
9. بُعد حاكم و رهبر بودن امام در موضع يك انسان مقتدر و يك انسان با اراده بود... امّا همين انسان، در چهرة زندگي شخصي و خصوصي خود، وقتي انسان آن جا را نگاه مي كند، او را در چهرة يك انسان زاهد و عارف و منقطع از دنيا مي بيند.
10. آن بزرگوار براي خود، زخارف دنيوي و ذخيره و افزون طلبي نداشت و نخواست؛ بلكه بعكس، هداياي فراواني براي امام مي آوردند. كه آن هدايا را در راه خدا مي داد.
11. او اهل خلوت، اهل عبادت، اهل گرية نيمه شب، اهل دعا، تضرّع، ارتباط با خدا، شعر و معنويت و عرفان و ذوق و حال بود. آن مردي كه دشمنان ملت ايران را مي ترساند و به خود مي لرزاند، آن سدّ مستحكم و كوه استوار، وقتي كه اين مسائل عاطفي و انساني پيش مي آمد، يك انسان لطيف، يك انسان كامل، يك انسان مهربان بود.
12. همة اينها را امام از عمل به دين، از پايبندي به دين، از تقوا و از مطيع امر خدا بودن داشت؛ خود او هم بارها اين مضمون را در گونه گونة كلمات خود بر زبان مي آورد و بيان مي كرد: هر چه هست از خداست.
خط امام(ره) خطي است كه ويژگي ها و انديشه هاي تابناك امام (ره) آنرا ترسيم نموده است. خط امام (ره) تبلور ويژگيها و انديشه هاي شخصيت جامعي همچون امام (ره) است كه جامع ارزشهاي والاي انساني و اسلامي است. خط امام حركت در مسير اهدف مقدس انقلاب اسلامي است اهدافي كه در كلام و سيره عملي آن بزرگوار به خوبي تبيين شده بود و در وصيت نامه الهي سياسي آن حضرت ترسيم شده است.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. ويژگي هاي انقلاب اسلامي، مؤسسه قدر ولايت، از ص 101 تا آخر.
2. انقلاب استثنايي، ويژه نامة‌روزنامة رسالت، بهمن 1377، ص 20، مقالة ويژگي هاي امام خميني.
3. حديث بيداري، زندگي نامة آرماني، علمي و سياسي امام خميني، حميد انصاري، مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره).
4. توجه به بدبختي هاي مصر و...به دليل نداشتن رهبري با نفوذ و محبوب

پی نوشت :
1 . حديث ولايت، ج 4، ص 274.

گروه اردیب نیوز بازدید : 82 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

فیلم سینمایی معراجی ها در حسینیه اردیب روی پرده نمایش رفت

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، فیلم سینمایی معراجی ها جمعه شب راس ساعت 19:30 از طریق دیتا شو روی پرده نمایش رفت. این برنامه از طرف پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله اردیب اجرا گردید.

سید مهدی موسوی مسئول پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله در مصاحبه با اردیب نیوز گفت : امسال سعی کردیم با برنامه ریزی قبلی و پیشنهاد برنامه های متنوع حال و هوای روستا را در این ایام عوض کنیم. وی ادامه داد: آذین بندی امسال در مسجد که به همت والای خواهران فعال بسیجی صورت گرفته است کاملا متفاوت و منحصر به فرد می باشد. موسوی در ادامه گفت: قرار است امسال برای اولین بار رژه موتورسوار و دوچرخه سواران روستا بصورت نمادین در معابر اصلی روستا به مناسبت جشن انقلاب برگزار گردد. همچنین یک نشست سیاسی و جلسه پرسش و پاسخ با دعوت از سخنران در یکی از این شب ها انجام خواهد شد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 96 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (1)

قبور مطهر شهدای اردیب با گلاب غبارروبی شد

 

 

غبارروبی گلزار شهدا"اردیب"اردیب نیوز

 

 

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر عصر روز پنجشنبه مزار با طراوت شهدای اردیب با گلاب غبارروبی شد تا بار دیگر مردم ولایتمدار روستای اردیب با این شهدا پیمانی دویاره ببندند. به گزارش اردیب نیوز در این مراسم که از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله برگزار گردید ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد؛ در ادامه آقای هژبر محتشم سخنانی در مورد انقلاب و نقش امام خمینی بیان نمودند. سپس گروه سرود مدرسه شهید حسینی سرودی را که آماده کرده بودند اجرا نمود و همزمان با آن توسط برادران کربلایی مسیب جعفری، حسین رفیع(علامه) و محمود رفیع قبور شهدا با گلاب شستشو گردید. در پایان نیز چند سوال فرهنگی توسط آقای هژبر محتشم مطرح گردید که به سه نفر برتر در مراسم شب 22 بهمن از طرف پایگاه بسیج جوایزی اهدا خواهد شد.

برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 53 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

برگزاری جلسه حلقه صالحین در منزل آقای حیدر موبد

حلقه صالحین این هفته در منزل برادر بزرگوار آقای حیدر موبد برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با حضور فعال و پرشور اعضای هیئت برگزار گردید قرائت قرآن توسط کلیه حضار انجام شد. در ادامه آقای هژبر محتشم دهیار محترم روستا در خصوص وضعت آبیاری بعلت اصلاحات در جوی و گمبه در دو روز آینده توضیحاتی دادند. در ادامه برنامه سید مهدی موسوی مسئول بسیج روستا ضمن تبریک فرا رسیدن ایام اله دهه مبارک فجر، برنامه های دو پایگاه خواهر و برادر را در این ایام تشریح کرد و اظهار امیدواری کرد با همت تمامی اهالی، جشن انقلاب امسال هم باشکوه برگزار گردد. برنامه های دو پایگاه که توسط موسوی مطرح شد به این شرح است :

1- آذین بندی مسجد و پایگاه با امکانات موجود

2- بخش سرودهای انقلابی از بلندگوی مسجد صاحب الزمان یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء

3- برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب

4- فراخوان خاطره نویسی از روزهای انقلاب

5- نشست سبک زندگی اسلامی

6- غبارروبی گلزار شهدا و اجرای مسابقه فرهنگی

7- پخش فیلم معراجی ها از طریق دیتا شو

8- برگزاری مسابقات ورزشی پینگ پنگ و شطرنج ویژه خواهران

9- رژه موتورسواری و دوچرخه سواری در معابر اصلی روستا

10- برگزاری نشست نهضت روشنگری

11- شرکت در راه پیمایی 22 بهمن و قرائت قطعنامه

 

در پایان زیارت عاشورا قرائت گردید

گروه اردیب نیوز بازدید : 107 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (8)

باسلام خدمت عاشقان وعزاداران امام حسین(ع)

آقاجواد فریدون دست به یک کار فرهنگی وجالب زده که واقعا جای تشویق ودست مریزاد دارد.

اولین دوره مسابقه عکاسی از نگاه محرم 93 اردیب را با موضوع
( عکس عاشورایی ) برگزار می گردد .

شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و شرکت کنندگان می توانند در هر یک از موضاعات این مسابقه اعم از :

1- نماز ظهر عاشورا

2- امربه معروف و نهی از منکر

3- کودکان و محرم

4- حسینیه و محرم

5- آسیب شناسی عزاداری محرم

6- سوگواری در هیات ها

7- تاسوعا و عاشورا در اردیب

8- عاشورا و بیرق های حسینی

9- جلوه های عزاداری

10- عکس از گوشه و کنار هیات ( حاشیه )

11- مراسمات سنتی

 

قابل توجه کلیه عزیزان : آخرین مهلت ارسال عکس ها تا 23/8/1393 مصادف با 20محرم 1436 هجری قمری و در ضمن عکس ها می توانند بصورت پرینت شده ، لوح فشرده و یا ایمیل ارسال کنند و همچنین مشخصات فرد عکاس باید با نام و نام خانوادگی ، نام پدر و شماره تماس همراه باشند .

شماره تماس جهت هماهنگی : 09125238941

شماره پیامکی : 50001333523894

آدرس ایمیل

Javad.fereydoon@yahoo.com

در ضمن به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهداء می گردد .

البته عزیزانی که دوربین ندارند ویا اهل عکاسی نیستند می توانند  عکس های قدیمی عاشورای اردیب را که در آلبوم هایشان جمع آوری کردند ارسال نمایند و در مسابقه شرکت کنند .

گروه اردیب نیوز بازدید : 70 چهارشنبه 30 مهر 1393 نظرات (1)
ضریب نفوذ اینترنت خوروبیابانک از اصفهان بیشتر است

برگرفته از پیام خور

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت خوروبیابانک از اصفهان هم بیشتر است، افزود: در حال حاضر اینترنت پرسرعت و در آینده پهنای باند به‌عنوان شاخصه توسعه یافتگی مطرح بوده که ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 236 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (2)

اردیب نیوز:قابل توجه ( آقایانی) که دوست دارند در روستای عزیزمان اردیب سکنی بگیرند :طبق آخرین اطلاعیه از شورای اردیب به نقل از شبکه بهداشت خوربیابانک ثبت نام دوره  بهیاری  آغاز شده است که متقاضیان میتوانند بامراجعه به شبکه بهداشت خور باشرایط زیر ثبت نام کنند:

1.مقاطع سنی بین 18 تا28 سال

2.دارای مدرک تحصیلی دیپلم وفوق دیپلم

گروه اردیب نیوز بازدید : 95 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (1)

به گزارش اردیب نیوز از رییس شورای اردیب:

شرایط دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی:


1.متقاضیانی که واحد مسکونی آنهاکم دوام غیر مقاوم بوده وتقاضای تخریب ونوسازی واحد مسکونی خود را دارند.

2.متقاضیانی که زمین بکر داشته وهیچگونه عملیات ساختمانی درآن انجام نداده باشند.

3.اخذ استعلام ضوابط ساخت وساز (فرم شماره1 دهیاری)قبل از صدور پروانه از بنیاد مسکن وصدور پروانه ساختمانی مطابق آن.

4.وجود ناظر نظام فنی روستایی(موردتایید بنیاد مسکن)به عنوان ناظر پروانه.

5.تهیه نقشه های ساختمانی متقاضی توسط دفتر خدمات فنی مهندسی روستایی(مورد تایید بنیاد مسکن).

6.متقاضیان مجرد باداشتن حداقل یکی از شرایط زیر میتوانند ازاین تسهیلات استفاده نمایند:

الف:متقاضیان مجردی که به سن قانونی رسیده ومشکل نظام وظیفه نداشته باشند.

ب:افراد مجردی که به استناد تاییدیه شورای محل ,سرپرستی خانوار خودرا برعهده دارندویاخود سرپرست باشند (خانم وآقا)

7.متقاضیان (هریک از زوجین)فقط یک بار حق استفاده ازاین تسهیلات را دارند.

گروه اردیب نیوز بازدید : 99 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

 

مسافران آخرت

انا لله و انا الیه راجعون

    بانهایت تاسف و تأثر درگذشت مرحومه ی مغفوره شادروان 

بانو زبیده رفیع همسر حاج علی انصاری 

را به اطلاع همشهریان،دوستان و آشنایان می رسانیم

 

اردیب نیوز این ضایعه را خدمت خانواده محترم داغدار و سایر بستگان تسلیت می گوید و برای باز ماندگان در این ماه عزیز از درگاه خداوند متعال صبر جمیل و برای آن مرحومه غفران الهی را خواستار است.



گروه اردیب نیوز بازدید : 156 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

سالروز ولادت امام رضا (ع)

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پيامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى كه هر لحظه دل هاى ما به شوق ديدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاك و معصومت.
فرارسيدن يازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمين امام معصوم، خورشيد فروزان خراسان، مايه بركت و افتخار كشور ايران، محبوب دلهاى شيعيان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا عليه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شيعيان تبريك مى گوييم. و ذيلا خلاصه اى در شرح زندگانى آن حضرت مى آوريم.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 252 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (1)

به یاد بازی های قدیمی

به یاد بازی های قدیمی ( تصویری)

امروزه بازی های سنتی که از یادها رفتند و بچه ها بازیهای دیگری را جایگزین این بازیها کرده اند. ما در اینجا بازهای قدیمی را به شما یادآور خواهیم کرد و در صورت نیاز میتوانید آموزش برخی از آنها را درادامه مطلب بخوانید :

ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 135 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (1)

طولانى ترين روز عمر انسان   

شخصى محضر امام زين العابدين رسيد و از وضع زندگيش شكايت نمود.
امام  فرمود: بيچاره فرزند آدم هر روز گرفتار سه مصيبت است كه از هيچكدام از آنها پند و عبرت نمى گيرد. اگر عبرت بگيرد دنيا و مشكلات آن برايش آسان مى شود.
مصيبت اول اينكه، هر روز از عمرش كاسته مى شود. اگر زيان در اموال وى پيش بيايد غمگين مى گردد، با اينكه سرمايه ممكن است بار ديگر باز گردد ولى عمر قابل برگشت نيست .
دوم : هر روز، روزى خود را مى خورد، اگر حلال باشد بايد حساب آن را پس ‍ بدهد و اگر حرام باشد بايد بر آن كيفر ببيند.
سپس فرمود:سومى مهمتر از اين است .
گفته شد، آن چيست ؟
امام فرمود:هر روز را كه به پايان مى رساند يك قدم به آخرت نزديك شده اما نمى داند به سوى بهشت مى رود يا به طرف جهنم .
آنگاه فرمود: طولانى ترين روز عمر آدم ، روزى است كه از مادر متولد مى شود. دانشمندان گفته اند اين سخن را كسى پيش از امام سجاد  نگفته است .

بحار الانوار: ج 78، ص 160.
 

گروه اردیب نیوز بازدید : 123 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

زندان عراق

افرادی که مانند سربازان، دانشجويان، مبلغان ديني، و...به اختيار يا اجبار در غربت زندگی می کنند نباید اجازه دهند سیل غم فرا رسد و آنان و همراهان آنها و اهدافشان از سفر را با خود ببرد یکی از راه های مقابله با غم غربت الگو گیری از روش های آزادگان در زندان عراق است.
با آزاده عزيز حجت الاسلام و المسلمين اصغر زاغیان که برادر سه شهید است، مصاحبه داشتم. وي پس از بازگشت کتاب هایی درباره خاطرات اسرا نوشته است.دوازدهمین اردوگاه، شکوفه های صبر و محراب اسارت و...آثار قلمی اوست.از او درباره شیوه های رویاریی مثبت اسرا در زندان ترسناک و تنک وتاریک عراق با غربت زدگی سئوال کردم او شیو ه های رویارویی مثبت اسرا در زندان عراق را با لهجه شیرینی اصفهانی اش چنین برشمرد....

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 198 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (3)

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز درخور وبیابانک

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز در شهرهای جندق،خوروبیابانک و چوپانان آغاز می شود


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:4شهراز استان اصفهان در منطقه کویر واقع شده اند که شرکت گاز استان اصفهان تاکنون نتوانسته به دلیل عدم همجواری به خطوط لوله اصلی گاز به آن ها خدمات ارائه دهد.

منبع: سایت سفیر خور

   لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 150 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

روش تشخیص رسیده بودن میوه ها

اگر در گرمای تابستان و حین عرق‌ریزی و عطش به خوردنی‌ای دلچسب فكر كرده باشید، احتمالا مواقعی را به یاد خواهید آورد كه هوس خوردن هندوانه، طالبی، یا خربزه‌ای شیرین و خنك گوشه‌ای از ذهنتان پركشیده استاما برای چگونگی تشخیص رسیده بودن این میوه ها، ادامه را بخوانید تا پس از عملی كردن چنان هوس و آرزویی، حالتان از هدر رفتن پول و خرید محصولی پوك و بی‌مزه گرفته نشود!

تشخیص هندوانه رسیده:


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه

 


پوستی نازك، صاف و براق دارد.

اگر بین دو دست، نزدیك گوشتان بگیرید و اندكی فشار دهید، صدای قرچ‌مانندی حاكی از ترك برداشتن محتویاتش خواهد داشت (به این روش هم خیلی اطمینان نكنید چون ممكن است نشانه پوكی آن باشد!).

با كف دست یا پشت ناخن انگشتتان، به آن ضربات كوتاه و متوالی بزنید. در صورتی كه صدای بم، آهسته و طبل‌مانندی مثل تاپ‌تاپ داد، رسیده است و در صورتی كه صدایی زیر و بلند مثل تق‌تق داشت، زمان چیدن یا خوردن آن نرسیده است.

به قسمتی كه هندوانه از بوته جدا شده نگاه كنید؛ اگر هنوز مقداری از ساقه به آن چسبیده، احتمال شیرین بودنش اندك است، چون هنوز نارس و كال به بازار آمده، اما اگر ساقه كاملا از هندوانه جدا شده و تورفتگی ایجاد كرده، به‌دلیل رسیدگی، آسان‌تر چیده و جدا شده، بنابراین شیرین‌تر است. هر قدر ترك‌های ریز در این قسمت بیشتر باشد، هندوانه شیرین‌تری انتخاب كرده‌اید.


تشخیص طالبی رسیده:

 


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه

 


پوستی زبر دارد.

اگر آن را از نزدیك بو كنید، عطر خوبی دارد و بوی خوشایندی می‌دهد.

سر طالبی، آنجا كه شبیه دكمه به نظر می‌رسد، اندكی نرم‌تر است (مواظب باشید همه قسمت‌ها نرم نباشد چون در این صورت احتمالا از رسیدگی هم گذشته و در حال ترشیدن است).

یا رنگی زرد و فقط اندكی متمایل به سبز دارد؛ یا زردی آن كمرنگ و كرم‌مانند است.

خطوط آن سبز كمرنگ است (خطوط سبز با تیرگی بیشتر، معمولا نشانه ماندگی محصول در مغازه است).

  تشخیص خربزه رسیده:

 


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه


برعكس طالبی، هیچ قسمت آن نرم نیست (هرقدر نرم‌تر باشد نشانه اسیدی شدن بیشتر یا قرار داشتن در آستانه ترشیدگی است)

همانند هندوانه، ساقه یا ریشه آن، هنگام برداشت براحتی از خربزه جدا شده و برآمدگی اندكی دارد یا حتی فرورفتگی ایجاد كرده است.

همانند طالبی، پوستی زبر و زرد دارد.

راه‌های طولی آن به رنگ سبز كمرنگ است.

سراغ خربزه‌های نوبر نروید! چون معمولا بی‌مزه‌اند. خربزه شیرین حدود یك ماه بعد از نوبرانه به بازار می‌آید.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 578
  • بازدید کلی : 167,321