loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 129 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (1)

سلام به دوستان و هم ولایتی های عزیز

اولا ایام عید نزدیک است و پیشاپیش فرارسیدن عید نوروز را به شما هم ولایتی های عزیز تبریک می گوییم

ثانیا وبلاگ سرو اردیب در نظر دارد که مجله ای تهیه کند به عنوان «مجله ی خاطرات اردیب » این مجله تشکیل شده از خاطرات شیرین و زیبا و جذاب دوستان هم ولایتی در عید های سال های گذشته ،که خود شما آن مجله را می سازید ،ما خاطرات شما را که در قسمت نظرات وبلاگ ما میگذارید یا به صورت حضوری به خود ما می دهید را انتخاب کرده و در روز عید آن را به عنوان مجله ای تقدیم به هم ولایتی های عزیز می کنیم

ثالثا دوستان هم ولایتی  غیر از خاطرات نیز می توانند متنی زیبا وادبی به مو ضوعیت «چگونگی مراسمات عید در اردیب» در قسمت نظرات وبلاگ ما درج نمایند که زیباترین متن شما در عید امسال توسط خودتان یا مجری برنامه های عید خوانده خواهد شد.


گروه اردیب نیوز بازدید : 84 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (1)

آبشکوه نوشت

با سلام خدمت تمامی همشهریان و دوستان عزیز

با ایمان به اراده ی خداوند متعال در جهت کسب رضایتش و الهام از آموزه‌های دین مبین اسلام و پیروی از سنت نبوی (ص) و سیره امامان (ع) در جهت ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی  فضای عقلایی، چند صدایی و آزاد استماع سخن و اتباع بهترین آن­ و نیز لزوم آزادی اندیشه و بیان که سنت دیرینه تمدن‌ساز اسلامی- ایرانی محسوب می‌شود و ایجاد فرهنگ تضارب آراء و تعامل علمی در عین اجتناب از مراء و جدال باطل و جلوگیری از ابتلای محیط‌های فرهنگی به سطحی‌نگری و سوداهای گروهی و در راستای اجرای منویات رهبر معظم آزاد اندیش و فرزانه انقلاب اسلامی، مطابق وعده هایی که داده شده نسخه اولیه و ژیشنهادی "منشور علمی و اخلاقی کرسی های آزاد اندیشی فرهیختگان و جوانان اردیبی مقیم تهران" تدوین گردیده و به زودی ضمن بارگذاری در وبلاگی که به همین منظور قرار است راه اندازی شود و نیز در وبلاگ های آبشکوه و  اردیب وب، در معرض دید و نظر شما عزیزان قرار خواهد گرفت. همچنین در هیات شب جمعه هفته آینده حسینیه صاحب الزمان این منشور به صورت کاغذی تهیه شده و بین جوانان و هیاتی ها توزیع خواهد شد

 از دوستان عزیز همشهری چند خواهش و تقاضا داریم

متن تکمیلی+توضیحات اردیب نیوز در ادامه مطلب

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 236 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (2)

اردیب نیوز:قابل توجه ( آقایانی) که دوست دارند در روستای عزیزمان اردیب سکنی بگیرند :طبق آخرین اطلاعیه از شورای اردیب به نقل از شبکه بهداشت خوربیابانک ثبت نام دوره  بهیاری  آغاز شده است که متقاضیان میتوانند بامراجعه به شبکه بهداشت خور باشرایط زیر ثبت نام کنند:

1.مقاطع سنی بین 18 تا28 سال

2.دارای مدرک تحصیلی دیپلم وفوق دیپلم

گروه اردیب نیوز بازدید : 99 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

 

مسافران آخرت

انا لله و انا الیه راجعون

    بانهایت تاسف و تأثر درگذشت مرحومه ی مغفوره شادروان 

بانو زبیده رفیع همسر حاج علی انصاری 

را به اطلاع همشهریان،دوستان و آشنایان می رسانیم

 

اردیب نیوز این ضایعه را خدمت خانواده محترم داغدار و سایر بستگان تسلیت می گوید و برای باز ماندگان در این ماه عزیز از درگاه خداوند متعال صبر جمیل و برای آن مرحومه غفران الهی را خواستار است.



گروه اردیب نیوز بازدید : 198 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (3)

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز درخور وبیابانک

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز در شهرهای جندق،خوروبیابانک و چوپانان آغاز می شود


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:4شهراز استان اصفهان در منطقه کویر واقع شده اند که شرکت گاز استان اصفهان تاکنون نتوانسته به دلیل عدم همجواری به خطوط لوله اصلی گاز به آن ها خدمات ارائه دهد.

منبع: سایت سفیر خور

   لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 154 چهارشنبه 08 مرداد 1393 نظرات (2)

نماز با فضیلت عید سعید فطر در اردیب برگزار شد

 

نماز عبادی عید سعید فطر ساعت 7:30 صبح روز سه شنبه در مدرسه شهید حسینی اردیب به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی فیروزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوروبیابانک اقامه شد. به گزارش اردیب نیوز.........

 

 

 

نماز عید فطر اردیب"اردیب نیوز

متن تکمیلی+تصاویر در ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 155 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (1)

اردیب هم دچار قطعی آب شد !!!

متاسفانه به دلیل خشکسالی و گرمای طاقت فرسای تابستان اردیب هم مانند خیلی از نقاط کشور از جمله شهر خور با مشکل کم آبی و قطعی آب روبرو شده است. به گزارش خبرنگار اردیب نیوز، محتشم مسئول شورای اسلامی روستا دلیل قطعی آب را خشکسالی و افت فشار بر اثر کاهش آب در سفره های زیرزمینی عنوان کرد که چاه آب آشامیدنی روستا هم از این قضیه مستثنی نیست. وی در ادامه گفت با تدبیر شورا و دهیاری آب 3 ساعت در شبانه روز قطع می گردد تا در ساعات دیگر روز دچار افت فشار نباشیم. ساعت قطع آب از 7 الی 10 صبح اعلام شده است. 

گروه اردیب نیوز بازدید : 71 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (2)

اطلاعیه

منبع:اردیب سلام

با توجه به انتصاب جناب آقای دکتر رضوی ( نماینده اسبق شهرستان نایین) به معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و باتوجه به وجود مشکلات زیاد در روستا و مناطق خور و بیابانک ورسیدگی نکردن به آن ها با هماهنگی جناب دکتر کریمی و آقای اقبال جلسه ای با حضور تعدادی از اشخاص معتمد روستاهای جنوبی و شهرستان نایین ساکن در تهران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و پس از عرض تبریک از سوی جناب دکتر کریمی از حضار در جلسه خواسته شد که پس ازمعرفی خود مشکلات روستای خود را بیان نمایند که مشکلات بیان و نکته برداری و خدمت دکتر رضوی  تقدیم گردید  و از روستای اردیب هم مشکلاتی از قبیل

1.فرسوده بودن شبکه آب وکمبود آب آشامیدنی

2. فرسودگی سقف آب انبار

3.بی کاری جوانان روستا و جذب آن ها در ادارات شهرستان خور

 و غیره بیان شد و در ادامه مراسم  جناب دکتر رضوی ضمن خوشامد گویی به حضار درباره ی روستای اردیب قول مساعدی در خصوص شبکه آب آن و تعمیر و بازسازی آب انبار و مشکلات دیگر روستا دادند و ایشان در جلسه اعلام داشتند که من مدیون شهرستان خمین و نایین و بخش خور بیابانک هستم که انشاء الله با همکاری اهالی شهرستان ها بتوانیم دین خود را ادا کنیم و در خصوص گاز شهرستان خور هم سوال شد که گفته شد در تلاش هستیم که گاز را به شهرستان برسانیم وایشان در ادامه  افراد را به تشکیل شرکت های سهامی خاص دعوت کردند و گفتند در خصوص تأمین سرمایه اولیه سه برابر آن توسط دولت با نرخ سود 4 در صد پشتیبانی می گردد و همچنین در خصوص توسعه روستاها و بیمه مستمری  و بیمه تکمیلی روستاها بیاناتی را ایراد داشتند و در خواست کردند که لا اقل ماهی یک بار این طور جلساتی با حضور افرادی بیشتر تشکیل شود و ایشان در آخر فرمودند که من آماده کمک و مساعدت مشکلات اهالی چه جانی و چه مالی هستم .  

اردیب نیوز:از جناب آقای حاج جواد جعفری که به نمایندگی از اردیب در این مجلس حضور داشتندوهمچنین از جناب آقایان اقبال وکریمی که به عنوان سخنگو ازسوی روستاهای جنوبی شهرستان خوربیابانک بیان مشکل فرمودند کمال تشکر را داریم, همچنین از جناب آقای رضوی خواستار مساعدت وتوجه بیشتربه روستای شهید پرور اردیب هستیم.

smm بازدید : 81 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

باز هم مسافری برای آخرت

انا لله و انا الیه راجعون

    بانهایت تاسف و تأثر درگذشت مرحوم مغفور شادروان 

عبدالله صحرایی

را به اطلاع همشهریان،دوستان و آشنایان می رسانیم

 

اردیب نیوز  این ضایعه را خدمت خانواده محترم داغدار و سایر بستگان تسلیت می گوید و برای باز ماندگان در این ماه عزیز از درگاه خداوند متعال صبر جمیل و برای آن مرحوم غفران الهی را خواستار است.

شادی روحش فاتح مع الصلوات و الاخلاص

 

یادمان باشد این قصه ادامه دارد روزی هم نوبت ما خواهد شد ممکن است آن روز فردا باشد یا چند لحظه دیگر !!! پس بهتر است آماده باشیم.

smm بازدید : 83 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

مسافران آخرت

انا لله و انا الیه راجعون

    بانهایت تاسف و تأثر درگذشت مرحومه ی مغفوره شادروان 

بانو عشرت جعفری(همسر مهدی جعفری فرزند محمد تقی) 

را به اطلاع همشهریان،دوستان و آشنایان می رسانیم

 

اردیب نیوز این ضایعه را خدمت خانواده محترم داغدار و سایر بستگان تسلیت می گوید و برای باز ماندگان در این ماه عزیز از درگاه خداوند متعال صبر جمیل و برای آن مرحومه غفران الهی را خواستار است.

smm بازدید : 79 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (2)

خلا روحانی در اردیب در ایام ماه مبارک رمضان !!!

با وجود اینکه دو روز از ماه مبارک رمضان گذشته است و روستای اردیب از معدود روستاهایی است که با وجود 2 نفر روحانی بومی از نظر تامین روحانی نباید مشکلی داشته باشد اما متاسفانه شاهد نبود روحانی در اردیب هستیم. قطعاً هیئت امنا می بایست از روحانی دعوت بعمل آورد؛ اما چون تاکنون روال این نبوده است و همیشه هماهنگی خوبی بین دو روحانی وجود داشته و برنامه ریزی با خود این دو بزرگوار بوده است؛ هیئت امنا در این رابطه اقدامی نکرده است. اما امسال شاهد ناهماهنگی هستیم که انشااله هرچه سریعتر این معضل برطرف گردد. البته جناب شیخ حمید شیخ در روستا حضور دارند ولی ظاهراً به عنوان روحانی روستای گرمه دعوت شده اند.

smm بازدید : 86 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

استعفای دومین نفر، از هیئت امنا ی مسجد صاحب الزمان(عج)

حمیدرضا ثابتی عضو فعال هیئت امنای مسجد صاحب الزمان(عج)، بعد از مسیب جعفری به عنوان دومین مستعفی هیئت امنای مسجد صاحب الزمان از سمت خود کناره گیری کرد. به گفته خودش همکاری نکردن خادم و سایر اعضای هیئت امنای مسجد در حد انتظار ایشان یکی از دلایل کناره گیری وی می باشد. دلیل دیگر هم احتمال قوی برای کاریابی و عزیمت از روستا و عدم حضور ایشان در روستا می باشد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 69 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

آخرین اخبار روستای اردیب

طبق اخرین اخبار دریافتی از دهیاری اردیب راه اندازی فروشگاه مواد غذایی وهمچنین کتابخانه عمومی به گوش میرسد لطفا در پیرامون این مطلب انتقادات وپیشنهادات خود را در قسمت نظرات بگذارید تا در روزهای آتی خبر کامل این ادعا را در وبلاگ نمایش دهیم.

گروه اردیب نیوز بازدید : 89 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (2)

به نام آفریدگار هستی

باسلام  خدمت ارابه ای های عزیز در تکمیل مطلبی که جناب عباس ثابتی در اردیب نگین کویر منتشر کرده است در این قسمت بنده عکس های این نشست وهمچنین ضیافت سفره ناهار که در منزل هژبر محتشم برای این عزیزان میهمان پهن شده بود را نمایش میدهم ضمنااز جناب عباس ثابتی که از مشکلات روستایمان اردیب برای جناب نماینده وهیئت همراه باری دیگر  باز گو کردند وهمچنین از رییس شورای اسلامی و دهیار روستا که بنده را به عنوان مشاور در دهیاری درامر رسانه و انتشار اخبارمربوط به شورا ودهیاری برگزیدند کمال تشکر را دارم .

 

حضور نماینده نایین در اردیب"اردیب نیوز

 

نماینده نایین وخور در اردیب"اردیب نیوز

بخشدار مرکزی خور"مراسم باز دید از ارریب"اردیب نیوز

بازگویی مشکلات اردیب توسط عباس ثابتی"اردیب نیوز

اقامه نمازجماعت"بازدید از اردیب"اردیب نیوز

ضیافت ناهار به میزبانی شورا ودهیاری اردیب"اردیب نیوز

گروه اردیب نیوز بازدید : 93 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (10)

پس کی حسینیه اردیب ساخته میشود؟؟

دلمان به این خوش بود که حسینیه اردیب پس ازمدت ها سر وسامان گرفت وبا مدیریت هیئت امنای فهیم، حسینیه گسترش می یابد؛ اما برخلاف انتظارات فقط خراب کردند وبس.

هیئت امنایی که بهانه اش بی پولی وبودجه کم بود و خداوند به علی موبد اجر دهد که توانست از همین مردم اردیب پول وطلا برای حسینیه جذب کند و دیگر بهانه ای نداشته باشند؛ ولی بازهم کاری نکردند و فقط خواستار کناره گیری شدند ولی به اصرار دوستان به کارخود ادامه دادند. به نظرشما دراین دوسال هیچ برنامه ای داشتند؟ فقط آهن خریداری کردند که اگر این کار را هم نمیکردند هیچ کاری دراین دو سال نکرده بودند طبق گزارش اردیب نیوز از یکی از اعضای هیئت امنای حسینیه، الباقی پول در حساب بانکی حسینیه اردیب است که هیچ     فایده ای ندارد و روز به روز از ارزش پول کاسته می شود.حرف ما فقط ساخت حسینیه است نه امور دیگر. چون قبل از دهه اول محرم یک جلسه با حضور شیخ حسین موبد برای برگزاری ومدیریت خوب این دهه برگزار کردند که الحق والانصاف  بسیار فعال بودند و با برنامه محرم را مدیریت کردند.

ولی چرا حسینیه تابستانی ایراج که کاهگلی هم بودبه طور شکیلی ساخته شد همچنین حسینیه گرمه با آن همه مشکلات اراضی که این روستا داشت ولی به نحو احسنت ساخته شد.؟

به نظر شما راه چاره چیست؟؟

smm بازدید : 104 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

تگرگ و باران شدید روز چهارشنبه مردم خور را غافلگیر کرد

عصر روز چهارشنبه بارش تگرگ شدید و باران سیل آسا مردم شهر خور را غافلگیر کرد. این بارش حدود 20 دقیقه ای ادامه داشت و گرمای هوا بعد از این بارش، به صورت کاملاً محسوسی تعدیل گردید. شنیده ها حاکی از آن است در اکثر مناطق به غیر از شهر خور بارش محسوسی وجود نداشته است. سهم روستای اردیب نیز همچنان باد و گرد و خاک می باشد.

smm بازدید : 234 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (3)

جوابیه برخی ازخوانندگان درمورد دلایل استعفای یکی از اعضای هیئت امنای مسجد صاحب الزمان

ضمن عرض تشکر از عزیزانی که دلسوزانه پیگیر اتفاقات اردیب هستند و نقد منصفانه را نیز منتقل می کنند در پاسخ به نظر یکی از دوستان که پیگیر دلایل استعفای برادر بزرگوار و زحمتکش آقای کربلایی مسیب جعفری شده بودند لازم دانستم چند نکته را در این خصوص به عرض خوانندگان محترم برسانم.

 

به ادامه مطلب مراچعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 839 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (1)

برگزاری مراسم تحویل سال 1393 توسط پایگاه بسیج اردیب

مراسم سال تحویل توسط پایگاه بسیج اردیب دیشب باحمایت عزیزان میهمان برگزار شد در این یک هفته آخر سال باهمت فرمانده بسیج اردیب توانستیم هماهنگی های لازم برای اجرای این مراسم انجام دهیم.

اردیب نیوز

گروه اردیب نیوز بازدید : 84 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)

مراسم یاد بودعزیزان از دست رفته باحضور فرماندار و هیات همراه در مسجد صاحب الزمان «عج»اردیب

همه ساله در روستاهای شهرستان خور وبیابانک مراسمی تحت عنوان یاد بود وفاتحه خوانی اهل قبور مخصوصا عزیزانی در سال جاری لباس آخرت بر تن کرده اند برگزار میشود که در هر روستا یا شهری از آن به نام خواستی یاد می شود که در اردیب به آن شب عرفه مردگان گفته میشود قدمت این مراسم از سالیان دور میباشد که در مراسم دیشب آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاریان تلاوت شد که پس از آن مجری فهیم وگرانقدر آقای علیرضا موبد مجلس را به فیض اکمل رساند ودر پایان فرمایشات خود اسامی عزیزانی که در سال 92به دیار باقی پیوسته اند را نام برد وحضار برای هریک از عزیزان از دست رفته صلوات وفاتحه ای قرائت کردند؛

بعد از قرائت فاتحه آقای ثابتی دهیارمحترم  اردیب پشت تریبون رفتند وبا ادبیات خواست خودشون و شعری که خود ایشون سروده بودند خیر مقدم گفتند به جناب استوار فرماندار شهرستان که اولین بار بود به همراه جناب نایب بخشدار مرکزی وجناب فیروزی معاون فرمانداربه روستای اردیب سفر کرده بودند که در پایان این جلسه شورای روستا و دهیار اردیب به همراه اهالی روستا جناب استوار را به آب انبار روستا بردند که در حال تخریب است ونیاز مبرمی به ترمیم و بازسازی دارد از ایشان قول مساعدت گرفتند.

گروه اردیب نیوز بازدید : 100 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها همه ساله در اردیب بر گزار میشود که امسال هم به همت ویاری عزیزان مدیحه سرا در روستا در حال بر گذاری است که شب اول آن جمعه شب در مسجد صاحب الزمان برگزار شد که به احترام آن حضرت جلسه حلقه های صالحین رابه جای پایگاه در مسجد بر گزار شد که در موضوع آزاد این جلسه آقای هژبرمحتشم مسئول بسیج سازندگی پایگاه از بسیجیان خواستار نظافت روستا در 92.12.27 شد. بعد از موضوع آزاد زیارت حضرت فاطمه سلام الله علیها خوانده شد ودر پایان با مداحی مجلس خاتمه یافت.که قرار براین شده دهه اول را در سه روز برگزار کنند که امشب سومین شب این مراسم است.

گروه اردیب نیوز بازدید : 73 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

طبق اخرین مصاحبه اردیب رنیوز بارییس شورای اسلامی آقای هژبر محتشم مبنی بر اینترنت پر سرعت در اردیب حاکی از ان است که کار های مقدماتی نظیر نامه نگاری وهماهنگی باشهرستان خور وبیابانک انجام شده است و ثبت نام افراد برای اینترنت اغاز شده است که در واقع ثبت نام در خود اردیب انجام شده که تقریبا18نفر خواستار اینترنت شده اند که این رقم بسیار کم است برای اوردن اینترنت در روستاست که بنده به نیابت از شورای اسلامی روستای اردیب از شما دوستان که در پایتخت یا شهر های مختلف زندگی میکنید خواستار ثبت نام اینترنت پرسرعت برای خطوط منزل خود در اردیب هستم که امید بر این است همچون گذشته برای پیشبرد فعالیت ها وپیشرفت روستا ثابت قدم باشید حد اقل ثبت نام 50 نفر بوده که باتلاش های شورا این تعداد به 30 نفر کاهش یافته است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 504
  • بازدید کلی : 167,247