loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 108 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

احکام طهارت آب کر

 

 

1.آب كر مقدار آبى است كه اگر در ظرفى كه درازا و پهنا و گودى آن هر يك سه وجب و نيم است بريزند آن ظرف را پر كند، و وزن آن از من تبريز مثقال كمتر است، و به حسب كيلوى متعارف بنابر اقرب ٤١٩/٣٧٧ كيلوگرم مى‏شود.

2.اگر عين نجس مانند بول و خون به آب كر برسد، چنانچه به واسطه آن بويا رنگ و يا مزه آب تغيير كند آب نجس مى‏شود، و اگر تغيير نكند، نجس نمى‏شود.

3.اگر بوى آب كر به واسطه غير نجاست تغيير كند، نجس نمى‏شود.

4.اگر عين نجس مانند خون به آبى كه بيشتر از كر است برسد و بو يا رنگ يا مزه قسمتى از آن را تغيير دهد، چنانچه مقدارى كه تغيير نكرده كمتر از كر باشد،تمام آب نجس مى‏شود. و اگر به اندازه كر يا بيشتر باشد، فقط مقدارى كه بو يا مزه يا رنگ آن تغيير كرده نجس است.

5.آب فواره اگر متصل به كر باشد آب نجس را پاك مى‏كند در صورتى كه مخلوط با آن شود. ولى اگر قطره قطره روى آن آب نجس بريزد آن را پاك نمى‏كند،مگر آنكه چيزى روى فواره بگيرند تا آب آن قبل از قطره قطره شدن، به آب نجس متصل شود و با آن مخلوط گردد.

 6.اگر چيز نجس را زير شيرى كه متصل به كر است بشويند آبى كه از آن چيز مى‏ريزد اگر متصل به كر باشد و بو يا رنگ يا مزه نجاست نگرفته باشد پاك است

7.اگر مقدارى از آب كر يخ ببندد و باقى آن بقدر كر نباشد چنانچه نجاست به آن برسد نجس مى‏شود، و هر قدر از يخ هم آب شود نجس است .

 8.آبى كه به اندازه كر بوده، اگر انسان شك كند از كر كمتر شده يا نه مثل آب كر است ، يعنى نجاست را پاك مى‏كند و اگر نجاستى هم به آن برسد نجس نمى‏شود. و آبى كه كمتر از كر بوده و انسان شك دارد به مقدار كر شده يا نه حكم آب كر ندارد .

9.كر بودن آب به دو راه ثابت مى‏شود: اول: آن كه خود انسان يقين كند. دوم: آن كه دو مرد عادل خبر دهند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله العظمی خامنه ای

گروه اردیب نیوز بازدید : 252 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (1)

به یاد بازی های قدیمی

به یاد بازی های قدیمی ( تصویری)

امروزه بازی های سنتی که از یادها رفتند و بچه ها بازیهای دیگری را جایگزین این بازیها کرده اند. ما در اینجا بازهای قدیمی را به شما یادآور خواهیم کرد و در صورت نیاز میتوانید آموزش برخی از آنها را درادامه مطلب بخوانید :

ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 135 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (1)

طولانى ترين روز عمر انسان   

شخصى محضر امام زين العابدين رسيد و از وضع زندگيش شكايت نمود.
امام  فرمود: بيچاره فرزند آدم هر روز گرفتار سه مصيبت است كه از هيچكدام از آنها پند و عبرت نمى گيرد. اگر عبرت بگيرد دنيا و مشكلات آن برايش آسان مى شود.
مصيبت اول اينكه، هر روز از عمرش كاسته مى شود. اگر زيان در اموال وى پيش بيايد غمگين مى گردد، با اينكه سرمايه ممكن است بار ديگر باز گردد ولى عمر قابل برگشت نيست .
دوم : هر روز، روزى خود را مى خورد، اگر حلال باشد بايد حساب آن را پس ‍ بدهد و اگر حرام باشد بايد بر آن كيفر ببيند.
سپس فرمود:سومى مهمتر از اين است .
گفته شد، آن چيست ؟
امام فرمود:هر روز را كه به پايان مى رساند يك قدم به آخرت نزديك شده اما نمى داند به سوى بهشت مى رود يا به طرف جهنم .
آنگاه فرمود: طولانى ترين روز عمر آدم ، روزى است كه از مادر متولد مى شود. دانشمندان گفته اند اين سخن را كسى پيش از امام سجاد  نگفته است .

بحار الانوار: ج 78، ص 160.
 

گروه اردیب نیوز بازدید : 123 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

زندان عراق

افرادی که مانند سربازان، دانشجويان، مبلغان ديني، و...به اختيار يا اجبار در غربت زندگی می کنند نباید اجازه دهند سیل غم فرا رسد و آنان و همراهان آنها و اهدافشان از سفر را با خود ببرد یکی از راه های مقابله با غم غربت الگو گیری از روش های آزادگان در زندان عراق است.
با آزاده عزيز حجت الاسلام و المسلمين اصغر زاغیان که برادر سه شهید است، مصاحبه داشتم. وي پس از بازگشت کتاب هایی درباره خاطرات اسرا نوشته است.دوازدهمین اردوگاه، شکوفه های صبر و محراب اسارت و...آثار قلمی اوست.از او درباره شیوه های رویاریی مثبت اسرا در زندان ترسناک و تنک وتاریک عراق با غربت زدگی سئوال کردم او شیو ه های رویارویی مثبت اسرا در زندان عراق را با لهجه شیرینی اصفهانی اش چنین برشمرد....

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 198 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (3)

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز درخور وبیابانک

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز در شهرهای جندق،خوروبیابانک و چوپانان آغاز می شود


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:4شهراز استان اصفهان در منطقه کویر واقع شده اند که شرکت گاز استان اصفهان تاکنون نتوانسته به دلیل عدم همجواری به خطوط لوله اصلی گاز به آن ها خدمات ارائه دهد.

منبع: سایت سفیر خور

   لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 180 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

روز خبرنگار گرامی باد

۱۷ مرداد روز شهادت خبرنگاران است. هر سال بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خدا قوت و دست مریزاد بگوییم. این بهانه را گرامی می دارم و برای همه تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی بهروزی و موفقیت در انتشار اخبار صحیح و واقعی را آرزومندیم.
این روز در حقیقت  روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند .
 

روز خبر نگار"اردیب"اردیب نیوز

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 75 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

نحوه شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی

امروز روز بزرگي است. روزي است كه اسماعيل به مسلخ عشق رفت.نادري مي داني من امروز بايد در قزوين باشم، آخه تعزيه داريم. به پدرم گفته بودم نقش كوچكي هم براي من در نظر بگيرد.

صبح روز پانزدهم مرداد سال 1366 مصادف با عيد سعيد قربان، تيمسار بابايي به همراه سرهنگ خلبان "بختياري " با يك فروند هواپيماي اف 5 دو نفره، در پايگاه هوايي تبريز به زمين نشست. به محض اين كه هواپيما به زمين مي نشيند، سرهنگ خلبان "علي محمد نادري " و تعدادي ديگر از خلبانان به استقبال مي آيند. بعد از اين كه وارد ساختمان فرماندهي مي شوند، سرهنگ بختياري مي گويد:

به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 69 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

پرسش:آيا بر کارمندانى که گاهى مقدارى مال از مخارج سالانه آنها زياد مى آيد، با توجه به اينکه بدهى هاى نقدى و قسطى دارند، خمس واجب است؟  
پاسخ: اگر بدهى بر اثر قرض کردن در طول سال براى مخارج همان سال يا خريد بعضى از مايحتاج سال به صورت نسيه باشد، در صورتى که بخواهد دين خود را از منافع همان سال ادا نمايد، مقدار دين از باقى مانده درآمد آن سال استثنا مى شود، و در غير اين صورت، تمام درآمد باقى مانده خمس دارد.

 منبع:اجوبةالاستفتائات ،احكام خمس،سوال865

گروه اردیب نیوز بازدید : 71 چهارشنبه 18 تیر 1393 نظرات (1)

کوچکترین اتومبیل وارداتی به ایران

نوع موتور 4
حجم موتور 1.4 (لیتر)
حداکثر قدرت 99 اسب بخار در 6000دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 30 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر x کورس پیستون 73.4 × 82.6 (میلی متر)
نسبت تراکم 10.5:1
گیربکس 5 دنده دستی
ظرفیت مخزن سوخت 38 (لیتر)
 

هنوز هم در خیابان های ایران محصولات اپل در دهه 90 میلادی تردد داشته و طرفداران خاص خود را دارد اما اینبار این شرکت آلمانی با چند محصول مختلف به ایران باز می گردد که یکی از آن ها آدام است.

به گزارش تکناز کوچکترین عضو خانواده اپل با نام آدام (Opel Adam) برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2012 به نمایش در آمد .

پیشرانه قابل سفارش برای اپل آدام  4سیلندر خطی بوده به حجم 1400 سی سی که قادر به تولید 99 اسب بخار (hp) نیرو است.


کوچکترین اتومبیل مدرن وارداتی به ایران + تصاویر



گروه اردیب نیوز بازدید : 79 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نشانه های افسردگی

نشانه هاي افسردگي عبارتند از
1. وجود خلق افسرده در بيشتر اوقات روز و تقريباً همه روزه، خواه از طريق گزارش ذهني؛ مثلاً: احساس غمگيني يا پوچي و خواه مشاهده ديگران؛ همانند غمگيني و اشکبار بودن.
2
. کاهش قابل ملاحظة علاقه يا احساس لذت نسبت به همه يا تقريباً همه فعاليت ها در بيشتر اوقات روز.
3. کاهش يا افزايش شديد وزن، بدون رژيم غذايي و يا کاهش يا افزايش اشتها؛ تقريباً در همة روزها.
توجه: در کودکان، ناتواني براي رسيدن به وزن مورد انتظار را، هميشه در نظر داشته باشيد.
4. بي خوابي يا پرخوابي؛ تقريباً هر روز.
5. خستگي شديد يا از دست دادن انرژي؛ تقريباً هر روز.
6. احساس بي ارزشي يا گناه افراطي.
7. کاهش توانائي تفکر و يا تمرکز، يا بلا تصميمي؛ تقريباً در هر روز.
8. افکار تکرار شونده در مورد مرگ؛ البته نه به صورت ترس از مرگ؛ بلکه انديشه پردازي مکرر در مورد خودکشي، بدون يک طرح خاص يا اقدام به خودکشي با طرح خاص
بر اساس پژوهش ها و آمارها اگر شخصى حداقل 5 علامت از علايم و معيارهاى ذكر شده را به طور همزمان و در يك دوره دو هفته اى داشته باشد و عملكردش نيز دچار تغيير و تنزل شود، اين فرد افسرده تلقى مى شود. نكته اى كه بايد به آن توجه كرد اين است كه حتماً يكى از علايم پنج گانه براى تشخيص افسردگى اساسى بايد داشتن خُلق افسرده يا بى علاقگى و بى لذتى از مواهب و فعاليت هاى زندگى باشد.
تذكر: براي درمان افسردگي ابتدا از روان پزشك و سپس از روان شناس باليني حاذق متدين مدد بگيريد

گروه اردیب نیوز بازدید : 103 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)
بعضی ها این سوال را هر سال می پرسند که روبوسی نوروزی دو بار است یا سه بار؟! در پاسخ باید گفت اگر هنگام روبوسی این قوعد را رعایت کنید حتی چهار بار هم اشکال ندارد!
 
روبوسی بعد از تحویل سال نو و در دید و بازدیدهای مرسوم آن، یکی از زیباترین سنت های نوروزی است؛ به شرط آنکه قبل از روبوسی شیرینی نخورده باشید، آب دهان خود را کاملا قورت داده باشیدو در هنگام روبوسی حرف نزنید تا صادرات نقل و نبات به صورت طرف مقابل انجام نپذیرد! بعضی ها این سوال را هر سال می پرسند که روبوسی نوروزی دو بار است یا سه بار؟! در پاسخ باید گفت اگر هنگام روبوسی این قوعد را رعایت کنید حتی چهار بار هم اشکال ندارد!
 
 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم عید دیدنی

 

زمان عیددیدنی در قدیم از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر بود اما الان نباید قبل از ساعت 5 عصر به عیددیدنی رفت؛ زیرا افراد عموما تا ساعت یک بعدازظهر خواب هستند، تا ساعت 2 صبحانه می خورند و تا خانه را مرتب کنند و آماده پذیرایی از مهمان ها شوند ساعت 5 شده است. اگر شب می خواهید به عید دیدنی بروید ساعت 10 شب تا 3 صبح فرصت مناسبی است؛ زیرا در این ساعات مردم عموما بیدار هستند و می توانید مطمئن باشید که مزاحم استراحت کسی نیستید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم دست دادن

 

در عید وقتی به مهمانی می روید، اگر در هنگام دست دادن، دست میزبان را سفت فشار دهید، یعنی با قدرت تمام آمده ام تا نصف میوه هایتان را بخورم و اگر دست میزبان را خیلی شل و بی حال بگیرید، یعنی انرژی ام تمام شده و به عشق آجیل علی الخصوص پسته و بادام خدمت رسیده ام! پس سعی کنید عادی دست بدهید. با این وصف اگر کسی به خانه شما آمد و دستتان را سفت یا شل فشار داد، سعی کنید بر اعصاب خود مسلط باشید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
زمان استاندارد برای عیددیدنی

 

زمان استاندارد برای عیددیدنی نیم ساعت است؛ اما اگر بعد از نیم ساعت احساس کردید که میزبان همچنان با جان و دل در حال پذیرایی از شما است می توانید این زمان را نیم ساعت دیگر هم تمدید کنید؛ اگر بعد از نیم ساعت دوم باز هم میزبان با جان و دل به پذیرایی از شما ادامه داد، بدانید که کار به وقت اضافه کشیده شده و باید حتما به میزبان گل بزنید تا کار تمام شود؛ پس ناهار و شام را در آنجا صرف کنید. توضیح ضروری اینکه این کار باید زمانی صورت بگیرد که شما برای بازدید رفته باشید والا ممکن است فرد مورد نظر دو سه روز بعد تلافی کند و ناهار و شام به منزل شما بیاید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم دیدن بزرگترها…؟!

 

بعد از تحویل سال نو اولین جایی که معمولا برای عید دیدنی می روند منزل بزرگترها است. زوج های جوان معمولا در این جور مواقع شک می کنند که مادر و پدر خودشان بزرگتر هستند یا مادر و پدر همسرشان! در طول قرن ها زندگی بشر هنوز جوابی برای این معما کشف نشده است و مثل سوال «اول مرغ بود یا تخم مرغ» هیچ جوری نمی شود به این سوال جواب داد.

این مسئله بغرنج ترین مسئله در آغاز هر سال نو است که گاهی باعث قهر و آشتی های دلپذیری در سال نو می شود. اگر زن و شوهری جوان و کم تجربه هستید حتما مراقب این یک فقره باشید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم عیدی دادن؟!

 

عیدی دادن (مخصوصا به کودکان) یکی از سنت های پسندیده ایرانی است؛ به شرط اینکه باعث دلخوری نشود. متاسفانه این روزها بچه ها همه پول ها را می شناسند و ارزش آنها را می دانند، پس اگر به کودکی هزار تومانی دادید و او نگرفت، ناراحت نشوید؛ دو هزار تومانی را برای همین جاها آفریده اند! اگر دو هزار تومانی را هم نگرفت، باز هم ناراحت نشوید؛ بچه است دیگر، لطفا پنج هزار تومانی را امتحان کنید و بعد ده هزار تومانی را … اما خدا نبخشد پدر و مادری را که به بچه شان یاد داده اند فقط چک پول بگیرد!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
چقدر آجیل بخوریم؟!

 

می دانم، می دانم … این روزها آجیل آنقدرها راحت گیر نمی آید که این جور سوال ها را بپرسیم؛ اما خدا را چه دیدیی؟ شاید جایی این توفیق را به دست آوردید که کاسه ای آجیل جلویتان بودو می توانستید بی حساب و کتاب و بدون ترس از صاحبخانه، تا می توانیدآجیل بخورید؛ در اینصورت سعی کنید اندازه نگه دارید که اندازه نکوست! خوردن بیش از نیم کیلو آجیل در روز یعنی چاقی و چربی و خیلی چیزهای دیگر. اگر هم چنین توفیقی نصیبتان نشد چه بهتر؛ نه به کسی ضرر وارد کرده اید و نه چربی خونتان بالا رفته است.
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 

آداب و رسوم مسافرت

تعطیلات عید آنقدر طولانی است که اگر مسافرت نروید حتما دچار افسردگی می شوید. روی برنامه های تلویزیون هم اصلا حساب نکنید؛ زیرا تجربه نشان داده که به کار نمی آیند. مسافرت هم نباید حتما مسافرت خیلی مفصلی باشد؛ گاهی یک مسافرت کوتاه و یک روزه می تواند به اندازه یک سفر اروپا به آدم شادابی بدهد. فقط لطفا مثل بعضی ها کلاس الکی نگذارید و نگویید که مسافرت اروپا خیلی خوش گذشت. این روزها همه فهمیده اند که هر دروغی را نباید باور کرد

گروه اردیب نیوز بازدید : 69 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آمارهای اورژانس نشان می ‌دهد بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال و سپس گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال می باشند.

کارشناسان می‌ گویند سوختگی‌های ناشی از بازی با مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه ‌سوری دارای دو نوع عوارض هستند.

برخی از آنها به عنوان عوارض زودرس مطرح هستند و برخی در درازمدت در افراد عوارض ایجاد می‌کند‌.‌ قطع عضو بدن از عوارض زودرس سوختگی‌هاست. عفونت ثانویه در محل زخم ناشی از سوختگی، یک عارضه زودرس دیگر است….


آسیب های چشمی.

کوری چشم در صورت اصابت مستقیم ترکش‌های ناشی از انفجار مواد محترقه یکی از مواردی است که زیاد در چهارشنبه سوری دیده می‌شود. میزان کوری‌های ایجاد شده به حدی است که عنوان “نابینایی در چهارشنبه سوری” را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار موجود ۴۴ درصد از آسیب‌هایی که در این مراسم وارد می ‌شود، در چشم راست، ۳۷ درصد در چشم چپ و ۱۹ درصد در هر دو چشم است، که ۲۶ درصد آسیب‌ها به دلیل نارنجک، ۵۱ درصد به دلیل سیگارت و ۶ درصد نیز به علت فشفشه اتفاق می‌افتد. همچنین ۵۸ درصد آسیب‌دیدگان مردانی با میانگین سنی ۱۷ سال بوده‌اند.

مراجعه سریع به چشم پزشک در صورت برخورد هر شیئی با چشم می‌تواند شدت ضایعه را کاهش دهد. در موارد خفیف با انجام مراقبت‌های طبی یا انجام اعمال جراحی می‌توان بینایی فرد را به او بازگرداند، ولی متاسفانه در موارد شدید چاره‌ای جز تخلیه چشم باقی نمی‌ماند.

بعد از هر گونه آسیب به چشم، تنها کاری که باید بکنید آن است که چشم را با یک کاور، بدون آنکه با خود چشم آسیب دیده تماس داشته باشد بپوشانید و بیمار را سریعا به یک مرکز چشم ‌پزشکی بفرستید.

ضایعات پوستی وریوی.
کارشناسان می‌گویند هیچ ماده شیمیایی غیر خطرناکی وجود‌ ‌ندارد‌. ‌نیترات پتاسیم، کلرات باریم،‌ ‌ارسنیک، نیترات سالیسیوم و پرکلرات پتاسیم به کار رفته در مواد محترقه و منفجره به‌ ‌علت ترکیب با اکسیژن و کربن همگی به نوعی خطرناک هستند و ممکن است حتی هنگام کار و‌ ‌تهیه، عوارضی را برای کارگران به همراه داشته باشد‌.

به عنوان مثال مواد شیمیایی‌ ‌با پایه کلر و کلرات به لحاظ درجه آتش‌گیری بسیار پایین ناراحتی‌های پوستی- ریوی‌ ‌ایجاد می‌کنند، حتی در مقیاس بالاتر آثار خونی را به جا می ‌گذارند.

دردهای شکمی،‌ ‌سرگیجه، حالت استفراغ و اسهال و در برخی موارد ناراحتی‌های تنفسی پیشرفته از آثار‌ ‌این مواد شیمیایی برای تولید کنندگان است‌. تماس با‌ ‌ترکیبات نیتراته سبب خوردگی پوست می‌شود.

حساسیت‌های پیشرفته بر روی غشای پوستی و حتی در صورت جذب از راه پوست، سوختگی‌های‌ ‌پیشرفته پوست از عوارض ترکیبات نیتراته است‌. ‌تنفس پودرهای گوگردی هم آثار تنفسی، سرفه‌های‌ ‌شدید و تنگی نفس را در پی دارد.

در صورتی که مواد شیمیایی با پوست شما برخورد کرد، بلافاصله آن را با آب فراوان شستشو دهید و به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

کمک‌های اولیه

پزشکان می‌گویند‌ اگر پس از شنیدن صدای بلند ناهنجار دچار تپش قلب یا وزوز گوش یا کاهش شنوایی و علا‌یمی شبیه این شدید، تنها کاری که باید بکنید این است که در یک فضای آرام استراحت کنید.

در صورتی که علا‌یم بیش از ۴۲ ساعت ادامه یافت به پزشک مراجعه کنید. زنان باردار بهتر است در این شب به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند، چون شوک ناشی از انفجارهای مواد محترقه باعث سقط جنین می ‌شود.

همچنین پزشکان توصیه می‌ کنند از جمله راه های به حداقل رساندن جراحات می ‌توان به دور کردن بیمار از منبع ایجاد ضایعه، متوقف ساختن روند سوختگی (با لحاف یا پتو یا کت، با آب، غلطاندن روی زمین)، در آوردن تمامی لباس‌ها و محل‌های چسبیده را قیچی کردن، درآوردن تمامی زیور آلات و سرد کردن سریع با آب تمیز در طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اول اشاره کرد.

هدف از درمان سوختگی به حداقل رساندن خطر عفونت، التیام بخشیدن هر چه سریع‌تر زخم، حفظ کردن حرکات فیزیکی اعضاء، به حداقل رساندن ناهنجاری‌ها از نظر زیبایی و باز گردانیدن هرچه سریع‌تر نو توانی فیزیکی و روحی و اجتماعی بیمار است.

به امید چهارشنبه سوری بدون خطر و بدون حاشیه

گروه اردیب نیوز بازدید : 187 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
شیطنت های دختر کوچولو زیبای ظریف در همایش

هفتمین همایش فرزندان آفتاب برگزار شد. دختر ظریف، عضو سابق تیم ملی والیبال، که پدرش را همراهی می‌کرد، از چهره‌های جذاب این همایش بود.

 
 بازیگوشی های دختر آقای ظریف (+عکس)

 بازیگوشی های دختر آقای ظریف (+عکس)

 بازیگوشی های دختر آقای ظریف (+عکس)
گروه اردیب نیوز بازدید : 76 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)

ـ تفریح با ناظمین زحمتکش مدرسه

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

ـ اظهار محبت و دوستی به بعضی از عابرین محترمی که شانس عبور از زیر پنجره کلاس ما رو داشتند!

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

خوب بعد از این همه ماجرا آدم باید یک فکری هم واسه شب امتحانش بکنه دیگه... نه؟

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

اما بعضی وقتها هر چقدر هم که زرنگ باشی تمهیداتت با شکست روبرو میشند و باید به فکر چاره افتاد... ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است...

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

 
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 516
  • بازدید کلی : 167,259