loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 116 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

 برگزاری مراسم جشن میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع)

در فرخنده شب میلاد سراسر نور امام اول شیعیان حضرت علی(ع) مراسم جشنی از طرف پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله اردیب در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد. به گزارش اردیب نیوز، در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجه الاسلام شیخ حمید شیخ آغاز شد ابتدا مداحان بومی با اشعاری در مدح مولا علی (ع) به عرض ارادت پرداختند. سپس برادر بزرگوار شیخ حمید شیخ به دعوت پایگاه بسیج در مورد عظمت این شب عزیز به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه موسوی مسئول بسیج روستا ضمن عرض خیر مقدم به حضار، مسابقه ای فرهنگی طرح نمود. در ادامه به برادرانی که نام آنها نام مبارک ((علی)) بود مبلغ 5000 تومان  من باب تبرک اهدا گردید. در پایان به آقای اصغر ثابتی(حسین) به عنوان پدر نمونه هدیه ای از طرف پایگاه اهدا شد.

نکته جالب توجه اینکه 2 نفر از بزرگوارانی که نامشان علی بود و همچنین آقای اصغر ثابتی(پدر نمونه) هدیه های نقدی خود را تقدیم مسجد صاحب الزمان(عج) نمودند.

ضمن عذر خواهی از مخاطبان بدلیل مشکلی که در آپلود عکس ها پیش آمد انشالله در اولین فرصت عکس های مربوط به این مراسم را در معرض دید مخاطبان قرار خواهیم داد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 144 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در شب میلاد امیرالمومنین علی(ع) از دوربین پایگاه بسیج رونمایی شد

 

به گزارش اردیب نیوز موسوی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله در این مورد گفت:
بقیه را در ادامه مطلب بخوانید
گروه اردیب نیوز بازدید : 120 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اخبار اردیب

به گزارش خبرنگار اردیب نیوز از رئیس محترم شورای اسلامی روستا، هژبر محتشم در اظهاراتی عنوان کرد طبق قوانین جدید، از این پس واگذاری انشعاب آب به مشترکین جدید در صورتی انجام خواهد شد که زمین متقاضی حداقل دارای حصار و درب باشد و در غیر این صورت واگذاری انشعاب آب امکان پذیر نمی باشد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 109 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

احکام طهارت آب کر

 

 

1.آب كر مقدار آبى است كه اگر در ظرفى كه درازا و پهنا و گودى آن هر يك سه وجب و نيم است بريزند آن ظرف را پر كند، و وزن آن از من تبريز مثقال كمتر است، و به حسب كيلوى متعارف بنابر اقرب ٤١٩/٣٧٧ كيلوگرم مى‏شود.

2.اگر عين نجس مانند بول و خون به آب كر برسد، چنانچه به واسطه آن بويا رنگ و يا مزه آب تغيير كند آب نجس مى‏شود، و اگر تغيير نكند، نجس نمى‏شود.

3.اگر بوى آب كر به واسطه غير نجاست تغيير كند، نجس نمى‏شود.

4.اگر عين نجس مانند خون به آبى كه بيشتر از كر است برسد و بو يا رنگ يا مزه قسمتى از آن را تغيير دهد، چنانچه مقدارى كه تغيير نكرده كمتر از كر باشد،تمام آب نجس مى‏شود. و اگر به اندازه كر يا بيشتر باشد، فقط مقدارى كه بو يا مزه يا رنگ آن تغيير كرده نجس است.

5.آب فواره اگر متصل به كر باشد آب نجس را پاك مى‏كند در صورتى كه مخلوط با آن شود. ولى اگر قطره قطره روى آن آب نجس بريزد آن را پاك نمى‏كند،مگر آنكه چيزى روى فواره بگيرند تا آب آن قبل از قطره قطره شدن، به آب نجس متصل شود و با آن مخلوط گردد.

 6.اگر چيز نجس را زير شيرى كه متصل به كر است بشويند آبى كه از آن چيز مى‏ريزد اگر متصل به كر باشد و بو يا رنگ يا مزه نجاست نگرفته باشد پاك است

7.اگر مقدارى از آب كر يخ ببندد و باقى آن بقدر كر نباشد چنانچه نجاست به آن برسد نجس مى‏شود، و هر قدر از يخ هم آب شود نجس است .

 8.آبى كه به اندازه كر بوده، اگر انسان شك كند از كر كمتر شده يا نه مثل آب كر است ، يعنى نجاست را پاك مى‏كند و اگر نجاستى هم به آن برسد نجس نمى‏شود. و آبى كه كمتر از كر بوده و انسان شك دارد به مقدار كر شده يا نه حكم آب كر ندارد .

9.كر بودن آب به دو راه ثابت مى‏شود: اول: آن كه خود انسان يقين كند. دوم: آن كه دو مرد عادل خبر دهند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله العظمی خامنه ای

گروه اردیب نیوز بازدید : 130 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

برگزاری جلسه حلقه صالحین درمنزل مهدی شیخ

 

بسیج اردیب"اردیب نیوز"حلقه صالحین

 

حلقه صالحین این هفته در منزل برادر بزرگوار آقای مهدی شیخ برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با حضور فعال و پرشور اعضای هیئت برگزار گردید قرائت قرآن توسط کلیه حضار انجام شد.

سپس باتوجه به تاکید فرمانده پایگاه مبنی بر گسترش فعالیت های صالحین و تمهیدات اعضای شورای پایگاه بسیج حضرت بقیه الله، مناسبت خاص در هفته ای که گذشت به صورت خلاصه تشریح گردید.

لازم به ذکر است معاونت تربیت و آموزش پایگاه تصمیم گرفته از این پس مناسبت های ملی مذهبی هفته را در این جلسات تشریح نماید.

مناسبت این هفته سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز دوم اردیبهشت ماه سال 58بود که برادر بزرگوار جناب کربلایی هژبرمحتشم ابتدا باکلامی ازسردارشهید حاج حسین خرازی بحث راشروع کرده و درادامه به چگونگی تشکیل واهداف سپاه ازدیدگاه رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پرداختند.

پایان بخش این مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا بود که توسط کربلایی مصیب جعفری انجام شد.

عکسهای بیشتر ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 134 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (3)

بیانیه مسئول پایگاه بسیج حضرت بقیه الله در مورد برنامه های بسیج

 

متن این بیانیه چنین است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم. من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق. به رسم ادب بدین وسیله از تمامی بزرگوارانی که در برگزاری برنامه های بسیج در ایام نوروز ما را یاری نمودند اعم از کمک دهندگان مالی و فکری و شرکت کنندگان در برنامه ها و از تمامی کسانی که در فضای مجازی برنامه ها را به خوبی انعکاس دادند، از تمامی بزرگوارانی که یرنامه های بسیج را از منظر نقد و همچنین نظر سنجی رصد نمودند و بویژه از اهالی فهیم و با فرهنگ روستای سرسبز اردیب که با سعه صدر در ایام نوروز مهمان نوازی کردند و کمال همکاری را با پایگاه بسیج داشتند تشکر و قدردانی می نمایم. همچنین از دهیاری و شورای اسلامی محترم روستا که ما را در انجام این برنامه ها حمایت و پشتیبانی نمودند کمال امتنان را دارم. از مدیران محترم وبلاگ های اردیب وب، اردیب سلام و اردیب نیوز که ما را شرمنده خود نمودند بسیار سپاسگزارم. و اما بعد :

در پاسخ به نظرات ارائه شده در وبلاگ ها بویژه نظر سنجی اردیب نیوز مطالبی را مختصر به عرض مخاطبین عزیز می رسانم. اول اینکه هدف ما از انجام این چند برنامه مختصر و ناقص در وهله ی اول ایجاد فضای شور و نشاط و صمیمیت در بین مردم بود و در وهله دوم  اتحاد و همدلی در بین عموم اهالی.

قطعاً بزرگوارانی که از ما در نظرات خود انتقاد نمود ه اند و گاهاً به برنامه های بسیج از لحاظ کمی و کیفی ایراد گرفته اند از نظر ما مورد احترام هستند. بالاخره تجربه اول اجرای هر برنامه ضعف هایی هم دارد که ما باید در سال های آتی آنها را رفع نماییم. اما گاهاً احساس می شود در عبارت هایی برخی افراد در نظرات خود مغرضانه نظر می دهند که برخی از نظرات به خاطر توهین آمیز بودن آن، توسط مدیر محترم وبلاگ تایید نشده است. بنده حقیر ضمن تشکر از این افراد به خاطر اظهار نظر، خطاب به همه جوانان فعال بسیجی عرض می کنم که نه از تعاریف بسیار اغراق آمیز ذوق زده شوید و نه از ایرادات مغرضانه ناراحت و دلسرد. چیزی که در این وسط مهم است نزدیک شدن به اهداف تعریف شده توسط سازمان بسیج است که خط مشی همه ما خواهد بود. ما توانسته ایم در مقوله جذب حداکثری بسیار خوب عمل کنیم. امسال به بهانه مسابقات فوتبال حتی جوانانی که با نام بسیج میانه خوبی هم نداشتند ناخواسته وارد گود شدند. اما بعد از پایان مسابقات، همه آنها از پایگاه بسیج به عنوان مجری این برنامه تشکر کردند. این ها برای ما ارزش است. اینکه عملکرد ما به گونه ای بوده که هرساله در ایام عید چند نفر از عزیزان ساکن تهران داوطلبانه به مسئول نیروی انسانی پایگاه مراجعه می کنند و به اصرار عضو بسیج می شوند برای ما ارزش محسوب می شود. مطمئن باشید هر کاری مخلصانه و بی ریا انجام شود به نتیجه خواهد رسید.

موضوع دوم اینکه: در برخی نظرات به آقایانی که در این دو سه سال بسیار کمک های شایانی به پایگاه بسیج نمودند توهین شده بود که بنده حقیر شخصاً از این عزیزان عذرخواهی می کنم. اما این مطلب را عرض می کنم که سیاست پایگاه بسیج بقیه الله به گونه ای است که هرکس بتواند کمک مالی یا فکری به پایگاه داشته باشد مورد حمایت و تقدیر و تشکر ما قرار می گیرد چه باریا و چه بی ریا. قطعاً ما دست اینگونه افراد را به گرمی می فشاریم و نظرات این افراد را در اولویت برنامه های خود قرار خواهیم داد.

در پایان با توجه به اینکه نظرسنجی در مورد برنامه های بسیج بوده است از همه بزرگواران بویژه هیئت امنای محترم و بزرگوار حسینیه صاحب الزمان در صورت احیاناً توهین یا کم لطفی برخی مخاطبین شخصاً عذر خواهی می نمایم و طلب حلالیت دارم.

در ضمن از مدیر محترم وبلاگ نیز بابت شهامت در تایید نظرات تشکر می نمایم. امیدوارم دیگر وبلاگ ها نیز در تایید نظرات اهتمام بیشتری ورزند.

و من الله توفیق

گروه اردیب نیوز بازدید : 194 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (18)

 

 

 

 

فعالیت های بسیج در ایام نوروز را چگونه ارزیابی میکنید؟


 

سلام خدمت تمامی مخاطبین اردیب نیوز

همانطور که سایت های فعال روستا از برنامه های اجرا شده در ایام عید سخن گفتند برآن شدیم که طی یک نظر سنجی فعالیت های ایام عید نوروز پایگاه بقیه الله اردیب را زیر ذره بین قرار دهیم تا برای هرچه بهتر شدن فعالیت های بسیج وبه مراتب آبادانی روستای عزیزمان اردیب تلاش کنیم.

برای شرکت در این نظر سنجی میتوانید درحاشیه راست قالب این وبلاگ یا قسمت نظرات همین مطلب به این چهار فعالیت رای دهید،نقد کنید و پیشنهاد برای اجرای بهتر برنامه ها ارائه نمایید.

1.برنامه شب سال تحویل

2.مسابقات گل کوچک

3.پیاده روی خانوادگی

4.گشت بسیج

منتظر نظرات شما هستیم

گروه اردیب نیوز بازدید : 187 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

مصاحبه با ایده پرداز کرسی آزاد اندیشی در اردیب

 

مصاحبه

در ادامه مصاحبه های اردیب نیوز ؛این بار به سراغ ایده پرداز کرسی های آزاد اندیشی در جلسات اردیب یعنی آقای علی اصغر جعفری رفته تا با چند پرسش و پاسخ مفهوم عبارت «کرسی های آزاد اندیشی» از دیدگاه ایشان را به مخاطبان خود ارائه دهیم.

 

ادامه مطلب را بخوانید :

گروه اردیب نیوز بازدید : 2841 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)

قوانين ومقررات مسابقات فوتبال گل كوچك 

قانون يك : مشخصات زمين بازي ، اندازه و ابعاد آن

محدوده زمين بازي مي بايست ازشن وعاري ازصدف يا سنگ وبارعايت سلامت جسماني بازيكنان تهيه وآماده مي شود.

اندازه زمين وابعاد آن :

زمين بازي مي بايست به صورت مستطيل وبااندازه وابعاد 10*20 مترطراحي شده باشد.

طول = 20 متر                     عرض = 10 متر

4 متر محوطه جريمه                                         

 زمين بازي با يك خط فرضي به دونيمه برابر با متراژ10مترتقسيم وهرنيمه نيز داراي يك خط فرضي ديگر براي مشخص ساختن محوطه جريمه با فاصله چهارمتري ازخط دروازه مي باشد.

 دروازه ها :

دروازه ها مي بايست در وسط خط عرضي زمين مسابقه نصب ودو تيرك دروازه نيز به فاصله يكساني ازنقطه كرنر قرارگرفته وبه يك تيرك افقي متصل مي گردند. فاصله دوتيرك عمودي مي بايست يك متر ونيم و فاصله تيرك افقي تا سطح زمين يك متر مي باشد.

قانون دو: توپ

مشخصات واندازه  : توپ بايد به شكل كروي وموادآن از چرم يا مواد تائيدشده باشد .محيط توپ نبايد كمتراز 62 سانتيمتر وبيشتر از64 سانتيمتر باشد . وزن توپ در شروع بازي نبايد كمتر از 400گرم وبيشتر از440 گرم بوده وفشارتوپ نيزبايد بين 4/0 تا6/0 اتمسفردرسطح دريا باشد.

قانون سوم : تعداد بازيكنان

تعداد بازيكنان هرتيم 4 بازيكن مي باشد كه3 بازيكن ياراصلي ويك نفرازآنان نيز بازيكن جايگزين وذخيره تلقي مي گردد . نكته قابل توجه آزادبودن تعويض بازيكن در فاصله زماني برگزاري مسابقه مي باشد.

دراين نوع ازمسابقات دروازه بان وجود ندارد وهريك از سه بازيكن در جريان بازي مي توانند دردرون دروازه قرار گيرند.

تبصره 1 : دروازه بان حق گرفتن توپ با دست را ندارد ودرصورت اقدام به اين حركت ، پنالتي نوع اول را مرتكب شده است .  (انواع ضربات پنالتي درقانون ششم توضيح داده مي شود

قانون چهارم : تجهيزات بازيكنان

امنيت : استفاده ازوسايل غيرضروري وهمچنين استفاده از هرگونه زيورآلات كه زمينه بروزآسيب ديدگي بازيكنان را فراهم نمايد، ممنوع مي باشد.

تجهيزات اوليه : تجهيزات اوليه كه براي بازيكنان الزامي است بايد مواردزيررادربرداشته باشد.

   _ پيراهن وشورت ورزشي (اگرازكشاله بند در زير شورت استفاده مي شود بايد همرنگ باشد)

  _ پوشيدن كفش الزامی مي باشد، و مي توان از مچبندهاي كشداربراي روي قوزك پا وپا استفاده كرد.

  _ عينك پلاستيكي براي محافظت.

  _ پيراهن هاي هرتيم بايد متحدالشكل وهمرنگ باشند ، درج شماره هاي خوانا درپشت پيراهن ضروري است .

قانون پنجم : مدت بازي

مدت مسابقه دو تايم 15 دقيقه اي فعال بوده واحتساب آن به عهده وقت نگهداراست.

تبصره 1 : زمان استراحت بين دو نيمه ، سه دقيقه تعيين واعلام مي گردد.

تايم اوت : تيمها مي توانند درهرنيمه يك تايم اوت يك دقيقه اي درخواست نمايند كه دراين صورت بايد مراتب به وقت نگهدار اطلاع داده شود . بعدازاتمام وقت قانوني دركليه مسابقات ، ضربات پنالتي (نوع دوم) تعيين كننده تيم برتر ميدان بوده و وقت اضافي درنظرگرفته نخواهدشد.(ابتدا سه ضربه ودرصورت برابر شدن يك به يك ضربات زده شده تازماني كه تيم برنده مشخص شود).

قانون ششم : انواع ضربات پنالتي

الف ) ضربه پنالتي نوع اول                                                   ب ) ضربه پنالتي نوع دوم

الف ) ضربه پنالتي نوع اول: در اين نوع، 1نفر ازبازيكنان تيم خاطي به صورت ثابت وبدون حركت دردرون دروازه قرار مي گيرد .موارد زير اعلام كننده داور براي زدن ضربه پنالتي نوع اول مي باشد.

1.          برخورد توپ با دست در محوطه جريمه يعني فاصله 4 متري از خط دروازه .

2.         خطا در محوطه فني وجريمه 4متر .(خطاهاي نه گانه )

3.         جابجا كردن دروازه به گونه اي كه مانع رفتن توپ به دروازه شود.(عمداً وسهواً)

محل ضربه زدن : فاصله چهارمتري از خط دروازه ودر نقطه فرضي كه با پرچم دركنارزمين نصب شده است .

ب ) ضربه پنالتي نوع دوم : در اين نوع ، با زيكن زننده ضربه از نقطه فرضي وسط زمين توپ را  (بدون حضوربازيكني دردرون دروازه ) به سمت دروازه شوت مي نمايد . موارد زير اعلام كننده داور براي زدن ضربه پنالتي نوع دوم مي باشد.

1.          در صورتي كه وقت قانوني مسابقه تمام شده وبرنده معلوم نباشد

2.         . در صورتي كه تعداد خطاهاي هريك از تيمها دروقت بازي بيش از5 خطا از سوي داور اعلام شود.

محل ضربه زدن : نقطه وسط خط فرضي مركززمين كه با علامت مشخص شده است .

قانون هفتم : ساير قوانين ومقررات

ساير قوانين ومقررات مطابق مسابقات فوتسال عمل مي شود.

گروه اردیب نیوز بازدید : 117 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

ثبت نام مسابقه ورزشی گل کوچک جام شهدای اردیب ویژه ایام نوروز

 

با مدیریت پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله اردیب مسابقه گل کوچک فوتبال در ایام نوروز با عنوان(( جام شهدای اردیب)) برگزار می گردد.

 

شرایط و قوانین بازی به شرح ذیل می باشد :

گروه اردیب نیوز بازدید : 208 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

مصاحبه با مسئول پایگاه بسیج حضرت بقیه الله اردیب

خبرنگار اردیب نیوز این بار سراغ موسوی مسئول پایگاه بسیج اردیب رفت تا در مصاحبه ای دوستانه از کم و کیف برنامه های پایگاه بسیج بویژه در ایام عید باخبر شود.

گروه اردیب نیوز بازدید : 130 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (1)

سلام به دوستان و هم ولایتی های عزیز

اولا ایام عید نزدیک است و پیشاپیش فرارسیدن عید نوروز را به شما هم ولایتی های عزیز تبریک می گوییم

ثانیا وبلاگ سرو اردیب در نظر دارد که مجله ای تهیه کند به عنوان «مجله ی خاطرات اردیب » این مجله تشکیل شده از خاطرات شیرین و زیبا و جذاب دوستان هم ولایتی در عید های سال های گذشته ،که خود شما آن مجله را می سازید ،ما خاطرات شما را که در قسمت نظرات وبلاگ ما میگذارید یا به صورت حضوری به خود ما می دهید را انتخاب کرده و در روز عید آن را به عنوان مجله ای تقدیم به هم ولایتی های عزیز می کنیم

ثالثا دوستان هم ولایتی  غیر از خاطرات نیز می توانند متنی زیبا وادبی به مو ضوعیت «چگونگی مراسمات عید در اردیب» در قسمت نظرات وبلاگ ما درج نمایند که زیباترین متن شما در عید امسال توسط خودتان یا مجری برنامه های عید خوانده خواهد شد.


گروه اردیب نیوز بازدید : 85 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (1)

آبشکوه نوشت

با سلام خدمت تمامی همشهریان و دوستان عزیز

با ایمان به اراده ی خداوند متعال در جهت کسب رضایتش و الهام از آموزه‌های دین مبین اسلام و پیروی از سنت نبوی (ص) و سیره امامان (ع) در جهت ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی  فضای عقلایی، چند صدایی و آزاد استماع سخن و اتباع بهترین آن­ و نیز لزوم آزادی اندیشه و بیان که سنت دیرینه تمدن‌ساز اسلامی- ایرانی محسوب می‌شود و ایجاد فرهنگ تضارب آراء و تعامل علمی در عین اجتناب از مراء و جدال باطل و جلوگیری از ابتلای محیط‌های فرهنگی به سطحی‌نگری و سوداهای گروهی و در راستای اجرای منویات رهبر معظم آزاد اندیش و فرزانه انقلاب اسلامی، مطابق وعده هایی که داده شده نسخه اولیه و ژیشنهادی "منشور علمی و اخلاقی کرسی های آزاد اندیشی فرهیختگان و جوانان اردیبی مقیم تهران" تدوین گردیده و به زودی ضمن بارگذاری در وبلاگی که به همین منظور قرار است راه اندازی شود و نیز در وبلاگ های آبشکوه و  اردیب وب، در معرض دید و نظر شما عزیزان قرار خواهد گرفت. همچنین در هیات شب جمعه هفته آینده حسینیه صاحب الزمان این منشور به صورت کاغذی تهیه شده و بین جوانان و هیاتی ها توزیع خواهد شد

 از دوستان عزیز همشهری چند خواهش و تقاضا داریم

متن تکمیلی+توضیحات اردیب نیوز در ادامه مطلب

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 114 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (6)

گپ و گفت اردیب نیوز با رئیس شورای اسلامی اردیب

 

مصاحبه با مسپول شورای اسلامی

اردیب نیوز به مناسبت ایام الله دهه فجر به سراغ هژبر محتشم مسئول ارشد روستا رفت تا در گپ و گفتی دوستانه از برنامه های در دست اجرا و همچنین برنامه های آتی روستا پرس و جو کند.

توضیحات محتشم رئیس شورای اسلامی روستا :

 

متن تکمیلی درادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 114 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (1)

راهپیمایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران

راهپیمایی 22بهمن"اردیب

 

به گزارش اردیب نیوز چهارشبه مورخ22بهمن 93مصادف باپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مردم ولایتمدار وانقلابی اردیب هم همانند اقصی نقاط کشور پهناور عزیزمان به خیابان ها رفتند .

متن تکمیلی+تصاویر درادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 67 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

شخصیت امام خمینی ازدیدگاه امام خامنه ای

از ديدگاه مقام معظم رهبري ويژگي هاي مهم امام خميني(ره) چيست؟
ويژگي‌هاي مهم حضرت امام (ره) از ديدگاه مقام معظم رهبري اينگونه تبيين شده است:
1. امام بزرگوار ما، مجسمه اي از ارزش هاي انقلاب ما بود... او اسلام انقلابي مجسّم، اسلام ناب مجسّم در زندگي و اخلاق و احساسات و تصميم گيري ها و نيز فاني براي خدا بود. خداي متعال هم به او پاداش داد. كاري كه به دست اين بزرگوار در اين دوران انجام گرفت ، كاري بي نظير بود.
2. رهبر حكيم و فقيه كه عبد صالح و الگوي مسلماني بود، خود پيشاهنگ اين حركت «منظور حركت به سوي استقرار شريعت» در ايمان و عمل شد و اين ايمان، جان او را چنان لبريز كرده بود، كه توانست دل هاي بي ايمان و ظرف هاي تهي را از فيضان ايمان خود در صحنه هاي عمل، لبريز و سيراب كند و فروغ ايمان و اميد او، ديوارهاي قطور يأس و بي ايماني را بشكافد و فضاي مبارزه و عمل را پُر كند.
3. «امام» مردي بود كه در راه آرمان هاي بزرگ و در راه تكليف شرعي، هيچ مشكلي نمي توانست مانع راه او بشود.
4. مرد مسنّي در سنين نزديك به هشتاد سال در آن زمان «1356»، وقتي كه فرزند فاضل و برجسته اش از دنيا رفت «مرحوم سيّد مصطفي» جمله اي كه از او نقل شد اين بود كه «مرگ مصطفي از الطاف خفيّة الهي است»... ببينيد چه قدر عظمت مي خواهد در يك انسان! اين مصيبت ها و اين سختي ها و اين شدت هايي كه در دوران انقلاب بر اين مرد بزرگ وارد آمد و او مثل كوه استواري آنها را تحمل كرد، ريشه اش در همين عظمت روحي است كه در مقابل مرگ عزيزي اين چنين، چنين برخوردي پيدا مي كند.
5. آنچه كه در دورة ‌بعد از تشكيل نظام اسلامي، از ابعاد وجودي امام مشاهده شد، به مراتب مهم تر و عظيم تر بود از آنچه كه قبلاً ديده شده بود، زيرا در دوران حكومت، هم رهبر و زمامدار بود و هم يك زاهد و عارف. تركيب اين دو با هم، از آن كارهايي است كه جز در پيامبراني مثل داود، سلمان، سليمان، حضرت محمد - صلي الله عليه و آله - و برخي لذا و حياي خاص الهي مثل حضرت علي - عليه السلام- نمي توان يافت.
6. در چهرة يك حاكم و زمامدار و رهبر، امام بزرگوار مردي هوشيار با شهامت، با تدبير، با ابتكار و دريادل بود؛ امواج سهمگين در مقابل او چيز كم اهميتي محسوب مي شدند؛ هيچ حادثة سنگيني نبود كه بتواند او را شكست بدهد؛ او را به خضوع در مقابل آن حادثه وادار كند.
7. او معتقد به مردم بود؛ حقيقتاً به آراء مردم اعتقاد داشت... به مردم از صميم قلب علاقه داشت؛ به مردم عشق مي ورزيد و آنها را دوست مي داشت. امام به مردم اعتماد داشت و به آراء مردم احترام مي گذاشت.
8. آنچه در زمامداران مختلف عالم، ماية امتياز آنها مي شد، اغلب آن صفات را، ما در امام مجتمع مي ديديم. او، هم عاقل بود، هم دورانديش بود، هم محتاط بود، هم دشمن شناس بود، هم به دوست اعتماد مي كرد، هم ضربه اي را كه به دشمن وارد مي كرد، ضربة قاطع وارد مي كرد. همة آن چيزهايي كه براي يك انسان لازم است تا بتواند در چنين جايگاه حساس و خطيري انجام وظيفه كند و خدا و وجدان خود را راضي بكند، در اين مرد جمع بود.
9. بُعد حاكم و رهبر بودن امام در موضع يك انسان مقتدر و يك انسان با اراده بود... امّا همين انسان، در چهرة زندگي شخصي و خصوصي خود، وقتي انسان آن جا را نگاه مي كند، او را در چهرة يك انسان زاهد و عارف و منقطع از دنيا مي بيند.
10. آن بزرگوار براي خود، زخارف دنيوي و ذخيره و افزون طلبي نداشت و نخواست؛ بلكه بعكس، هداياي فراواني براي امام مي آوردند. كه آن هدايا را در راه خدا مي داد.
11. او اهل خلوت، اهل عبادت، اهل گرية نيمه شب، اهل دعا، تضرّع، ارتباط با خدا، شعر و معنويت و عرفان و ذوق و حال بود. آن مردي كه دشمنان ملت ايران را مي ترساند و به خود مي لرزاند، آن سدّ مستحكم و كوه استوار، وقتي كه اين مسائل عاطفي و انساني پيش مي آمد، يك انسان لطيف، يك انسان كامل، يك انسان مهربان بود.
12. همة اينها را امام از عمل به دين، از پايبندي به دين، از تقوا و از مطيع امر خدا بودن داشت؛ خود او هم بارها اين مضمون را در گونه گونة كلمات خود بر زبان مي آورد و بيان مي كرد: هر چه هست از خداست.
خط امام(ره) خطي است كه ويژگي ها و انديشه هاي تابناك امام (ره) آنرا ترسيم نموده است. خط امام (ره) تبلور ويژگيها و انديشه هاي شخصيت جامعي همچون امام (ره) است كه جامع ارزشهاي والاي انساني و اسلامي است. خط امام حركت در مسير اهدف مقدس انقلاب اسلامي است اهدافي كه در كلام و سيره عملي آن بزرگوار به خوبي تبيين شده بود و در وصيت نامه الهي سياسي آن حضرت ترسيم شده است.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. ويژگي هاي انقلاب اسلامي، مؤسسه قدر ولايت، از ص 101 تا آخر.
2. انقلاب استثنايي، ويژه نامة‌روزنامة رسالت، بهمن 1377، ص 20، مقالة ويژگي هاي امام خميني.
3. حديث بيداري، زندگي نامة آرماني، علمي و سياسي امام خميني، حميد انصاري، مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره).
4. توجه به بدبختي هاي مصر و...به دليل نداشتن رهبري با نفوذ و محبوب

پی نوشت :
1 . حديث ولايت، ج 4، ص 274.

گروه اردیب نیوز بازدید : 82 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

فیلم سینمایی معراجی ها در حسینیه اردیب روی پرده نمایش رفت

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، فیلم سینمایی معراجی ها جمعه شب راس ساعت 19:30 از طریق دیتا شو روی پرده نمایش رفت. این برنامه از طرف پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله اردیب اجرا گردید.

سید مهدی موسوی مسئول پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله در مصاحبه با اردیب نیوز گفت : امسال سعی کردیم با برنامه ریزی قبلی و پیشنهاد برنامه های متنوع حال و هوای روستا را در این ایام عوض کنیم. وی ادامه داد: آذین بندی امسال در مسجد که به همت والای خواهران فعال بسیجی صورت گرفته است کاملا متفاوت و منحصر به فرد می باشد. موسوی در ادامه گفت: قرار است امسال برای اولین بار رژه موتورسوار و دوچرخه سواران روستا بصورت نمادین در معابر اصلی روستا به مناسبت جشن انقلاب برگزار گردد. همچنین یک نشست سیاسی و جلسه پرسش و پاسخ با دعوت از سخنران در یکی از این شب ها انجام خواهد شد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 96 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (1)

قبور مطهر شهدای اردیب با گلاب غبارروبی شد

 

 

غبارروبی گلزار شهدا"اردیب"اردیب نیوز

 

 

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر عصر روز پنجشنبه مزار با طراوت شهدای اردیب با گلاب غبارروبی شد تا بار دیگر مردم ولایتمدار روستای اردیب با این شهدا پیمانی دویاره ببندند. به گزارش اردیب نیوز در این مراسم که از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله برگزار گردید ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد؛ در ادامه آقای هژبر محتشم سخنانی در مورد انقلاب و نقش امام خمینی بیان نمودند. سپس گروه سرود مدرسه شهید حسینی سرودی را که آماده کرده بودند اجرا نمود و همزمان با آن توسط برادران کربلایی مسیب جعفری، حسین رفیع(علامه) و محمود رفیع قبور شهدا با گلاب شستشو گردید. در پایان نیز چند سوال فرهنگی توسط آقای هژبر محتشم مطرح گردید که به سه نفر برتر در مراسم شب 22 بهمن از طرف پایگاه بسیج جوایزی اهدا خواهد شد.

برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 53 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

برگزاری جلسه حلقه صالحین در منزل آقای حیدر موبد

حلقه صالحین این هفته در منزل برادر بزرگوار آقای حیدر موبد برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با حضور فعال و پرشور اعضای هیئت برگزار گردید قرائت قرآن توسط کلیه حضار انجام شد. در ادامه آقای هژبر محتشم دهیار محترم روستا در خصوص وضعت آبیاری بعلت اصلاحات در جوی و گمبه در دو روز آینده توضیحاتی دادند. در ادامه برنامه سید مهدی موسوی مسئول بسیج روستا ضمن تبریک فرا رسیدن ایام اله دهه مبارک فجر، برنامه های دو پایگاه خواهر و برادر را در این ایام تشریح کرد و اظهار امیدواری کرد با همت تمامی اهالی، جشن انقلاب امسال هم باشکوه برگزار گردد. برنامه های دو پایگاه که توسط موسوی مطرح شد به این شرح است :

1- آذین بندی مسجد و پایگاه با امکانات موجود

2- بخش سرودهای انقلابی از بلندگوی مسجد صاحب الزمان یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء

3- برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب

4- فراخوان خاطره نویسی از روزهای انقلاب

5- نشست سبک زندگی اسلامی

6- غبارروبی گلزار شهدا و اجرای مسابقه فرهنگی

7- پخش فیلم معراجی ها از طریق دیتا شو

8- برگزاری مسابقات ورزشی پینگ پنگ و شطرنج ویژه خواهران

9- رژه موتورسواری و دوچرخه سواری در معابر اصلی روستا

10- برگزاری نشست نهضت روشنگری

11- شرکت در راه پیمایی 22 بهمن و قرائت قطعنامه

 

در پایان زیارت عاشورا قرائت گردید

گروه اردیب نیوز بازدید : 107 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (8)

باسلام خدمت عاشقان وعزاداران امام حسین(ع)

آقاجواد فریدون دست به یک کار فرهنگی وجالب زده که واقعا جای تشویق ودست مریزاد دارد.

اولین دوره مسابقه عکاسی از نگاه محرم 93 اردیب را با موضوع
( عکس عاشورایی ) برگزار می گردد .

شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و شرکت کنندگان می توانند در هر یک از موضاعات این مسابقه اعم از :

1- نماز ظهر عاشورا

2- امربه معروف و نهی از منکر

3- کودکان و محرم

4- حسینیه و محرم

5- آسیب شناسی عزاداری محرم

6- سوگواری در هیات ها

7- تاسوعا و عاشورا در اردیب

8- عاشورا و بیرق های حسینی

9- جلوه های عزاداری

10- عکس از گوشه و کنار هیات ( حاشیه )

11- مراسمات سنتی

 

قابل توجه کلیه عزیزان : آخرین مهلت ارسال عکس ها تا 23/8/1393 مصادف با 20محرم 1436 هجری قمری و در ضمن عکس ها می توانند بصورت پرینت شده ، لوح فشرده و یا ایمیل ارسال کنند و همچنین مشخصات فرد عکاس باید با نام و نام خانوادگی ، نام پدر و شماره تماس همراه باشند .

شماره تماس جهت هماهنگی : 09125238941

شماره پیامکی : 50001333523894

آدرس ایمیل

Javad.fereydoon@yahoo.com

در ضمن به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهداء می گردد .

البته عزیزانی که دوربین ندارند ویا اهل عکاسی نیستند می توانند  عکس های قدیمی عاشورای اردیب را که در آلبوم هایشان جمع آوری کردند ارسال نمایند و در مسابقه شرکت کنند .

گروه اردیب نیوز بازدید : 69 چهارشنبه 30 مهر 1393 نظرات (1)
ضریب نفوذ اینترنت خوروبیابانک از اصفهان بیشتر است

برگرفته از پیام خور

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت خوروبیابانک از اصفهان هم بیشتر است، افزود: در حال حاضر اینترنت پرسرعت و در آینده پهنای باند به‌عنوان شاخصه توسعه یافتگی مطرح بوده که ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 236 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (2)

اردیب نیوز:قابل توجه ( آقایانی) که دوست دارند در روستای عزیزمان اردیب سکنی بگیرند :طبق آخرین اطلاعیه از شورای اردیب به نقل از شبکه بهداشت خوربیابانک ثبت نام دوره  بهیاری  آغاز شده است که متقاضیان میتوانند بامراجعه به شبکه بهداشت خور باشرایط زیر ثبت نام کنند:

1.مقاطع سنی بین 18 تا28 سال

2.دارای مدرک تحصیلی دیپلم وفوق دیپلم

گروه اردیب نیوز بازدید : 95 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (1)

به گزارش اردیب نیوز از رییس شورای اردیب:

شرایط دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی:


1.متقاضیانی که واحد مسکونی آنهاکم دوام غیر مقاوم بوده وتقاضای تخریب ونوسازی واحد مسکونی خود را دارند.

2.متقاضیانی که زمین بکر داشته وهیچگونه عملیات ساختمانی درآن انجام نداده باشند.

3.اخذ استعلام ضوابط ساخت وساز (فرم شماره1 دهیاری)قبل از صدور پروانه از بنیاد مسکن وصدور پروانه ساختمانی مطابق آن.

4.وجود ناظر نظام فنی روستایی(موردتایید بنیاد مسکن)به عنوان ناظر پروانه.

5.تهیه نقشه های ساختمانی متقاضی توسط دفتر خدمات فنی مهندسی روستایی(مورد تایید بنیاد مسکن).

6.متقاضیان مجرد باداشتن حداقل یکی از شرایط زیر میتوانند ازاین تسهیلات استفاده نمایند:

الف:متقاضیان مجردی که به سن قانونی رسیده ومشکل نظام وظیفه نداشته باشند.

ب:افراد مجردی که به استناد تاییدیه شورای محل ,سرپرستی خانوار خودرا برعهده دارندویاخود سرپرست باشند (خانم وآقا)

7.متقاضیان (هریک از زوجین)فقط یک بار حق استفاده ازاین تسهیلات را دارند.

گروه اردیب نیوز بازدید : 99 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

 

مسافران آخرت

انا لله و انا الیه راجعون

    بانهایت تاسف و تأثر درگذشت مرحومه ی مغفوره شادروان 

بانو زبیده رفیع همسر حاج علی انصاری 

را به اطلاع همشهریان،دوستان و آشنایان می رسانیم

 

اردیب نیوز این ضایعه را خدمت خانواده محترم داغدار و سایر بستگان تسلیت می گوید و برای باز ماندگان در این ماه عزیز از درگاه خداوند متعال صبر جمیل و برای آن مرحومه غفران الهی را خواستار است.



گروه اردیب نیوز بازدید : 156 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

سالروز ولادت امام رضا (ع)

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پيامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى كه هر لحظه دل هاى ما به شوق ديدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاك و معصومت.
فرارسيدن يازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمين امام معصوم، خورشيد فروزان خراسان، مايه بركت و افتخار كشور ايران، محبوب دلهاى شيعيان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا عليه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شيعيان تبريك مى گوييم. و ذيلا خلاصه اى در شرح زندگانى آن حضرت مى آوريم.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 252 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (1)

به یاد بازی های قدیمی

به یاد بازی های قدیمی ( تصویری)

امروزه بازی های سنتی که از یادها رفتند و بچه ها بازیهای دیگری را جایگزین این بازیها کرده اند. ما در اینجا بازهای قدیمی را به شما یادآور خواهیم کرد و در صورت نیاز میتوانید آموزش برخی از آنها را درادامه مطلب بخوانید :

ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 135 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (1)

طولانى ترين روز عمر انسان   

شخصى محضر امام زين العابدين رسيد و از وضع زندگيش شكايت نمود.
امام  فرمود: بيچاره فرزند آدم هر روز گرفتار سه مصيبت است كه از هيچكدام از آنها پند و عبرت نمى گيرد. اگر عبرت بگيرد دنيا و مشكلات آن برايش آسان مى شود.
مصيبت اول اينكه، هر روز از عمرش كاسته مى شود. اگر زيان در اموال وى پيش بيايد غمگين مى گردد، با اينكه سرمايه ممكن است بار ديگر باز گردد ولى عمر قابل برگشت نيست .
دوم : هر روز، روزى خود را مى خورد، اگر حلال باشد بايد حساب آن را پس ‍ بدهد و اگر حرام باشد بايد بر آن كيفر ببيند.
سپس فرمود:سومى مهمتر از اين است .
گفته شد، آن چيست ؟
امام فرمود:هر روز را كه به پايان مى رساند يك قدم به آخرت نزديك شده اما نمى داند به سوى بهشت مى رود يا به طرف جهنم .
آنگاه فرمود: طولانى ترين روز عمر آدم ، روزى است كه از مادر متولد مى شود. دانشمندان گفته اند اين سخن را كسى پيش از امام سجاد  نگفته است .

بحار الانوار: ج 78، ص 160.
 

گروه اردیب نیوز بازدید : 123 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

زندان عراق

افرادی که مانند سربازان، دانشجويان، مبلغان ديني، و...به اختيار يا اجبار در غربت زندگی می کنند نباید اجازه دهند سیل غم فرا رسد و آنان و همراهان آنها و اهدافشان از سفر را با خود ببرد یکی از راه های مقابله با غم غربت الگو گیری از روش های آزادگان در زندان عراق است.
با آزاده عزيز حجت الاسلام و المسلمين اصغر زاغیان که برادر سه شهید است، مصاحبه داشتم. وي پس از بازگشت کتاب هایی درباره خاطرات اسرا نوشته است.دوازدهمین اردوگاه، شکوفه های صبر و محراب اسارت و...آثار قلمی اوست.از او درباره شیوه های رویاریی مثبت اسرا در زندان ترسناک و تنک وتاریک عراق با غربت زدگی سئوال کردم او شیو ه های رویارویی مثبت اسرا در زندان عراق را با لهجه شیرینی اصفهانی اش چنین برشمرد....

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 198 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (3)

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز درخور وبیابانک

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

طراحی و شبکه گذاری خطوط گاز در شهرهای جندق،خوروبیابانک و چوپانان آغاز می شود


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:4شهراز استان اصفهان در منطقه کویر واقع شده اند که شرکت گاز استان اصفهان تاکنون نتوانسته به دلیل عدم همجواری به خطوط لوله اصلی گاز به آن ها خدمات ارائه دهد.

منبع: سایت سفیر خور

   لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 150 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

روش تشخیص رسیده بودن میوه ها

اگر در گرمای تابستان و حین عرق‌ریزی و عطش به خوردنی‌ای دلچسب فكر كرده باشید، احتمالا مواقعی را به یاد خواهید آورد كه هوس خوردن هندوانه، طالبی، یا خربزه‌ای شیرین و خنك گوشه‌ای از ذهنتان پركشیده استاما برای چگونگی تشخیص رسیده بودن این میوه ها، ادامه را بخوانید تا پس از عملی كردن چنان هوس و آرزویی، حالتان از هدر رفتن پول و خرید محصولی پوك و بی‌مزه گرفته نشود!

تشخیص هندوانه رسیده:


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه

 


پوستی نازك، صاف و براق دارد.

اگر بین دو دست، نزدیك گوشتان بگیرید و اندكی فشار دهید، صدای قرچ‌مانندی حاكی از ترك برداشتن محتویاتش خواهد داشت (به این روش هم خیلی اطمینان نكنید چون ممكن است نشانه پوكی آن باشد!).

با كف دست یا پشت ناخن انگشتتان، به آن ضربات كوتاه و متوالی بزنید. در صورتی كه صدای بم، آهسته و طبل‌مانندی مثل تاپ‌تاپ داد، رسیده است و در صورتی كه صدایی زیر و بلند مثل تق‌تق داشت، زمان چیدن یا خوردن آن نرسیده است.

به قسمتی كه هندوانه از بوته جدا شده نگاه كنید؛ اگر هنوز مقداری از ساقه به آن چسبیده، احتمال شیرین بودنش اندك است، چون هنوز نارس و كال به بازار آمده، اما اگر ساقه كاملا از هندوانه جدا شده و تورفتگی ایجاد كرده، به‌دلیل رسیدگی، آسان‌تر چیده و جدا شده، بنابراین شیرین‌تر است. هر قدر ترك‌های ریز در این قسمت بیشتر باشد، هندوانه شیرین‌تری انتخاب كرده‌اید.


تشخیص طالبی رسیده:

 


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه

 


پوستی زبر دارد.

اگر آن را از نزدیك بو كنید، عطر خوبی دارد و بوی خوشایندی می‌دهد.

سر طالبی، آنجا كه شبیه دكمه به نظر می‌رسد، اندكی نرم‌تر است (مواظب باشید همه قسمت‌ها نرم نباشد چون در این صورت احتمالا از رسیدگی هم گذشته و در حال ترشیدن است).

یا رنگی زرد و فقط اندكی متمایل به سبز دارد؛ یا زردی آن كمرنگ و كرم‌مانند است.

خطوط آن سبز كمرنگ است (خطوط سبز با تیرگی بیشتر، معمولا نشانه ماندگی محصول در مغازه است).

  تشخیص خربزه رسیده:

 


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه


برعكس طالبی، هیچ قسمت آن نرم نیست (هرقدر نرم‌تر باشد نشانه اسیدی شدن بیشتر یا قرار داشتن در آستانه ترشیدگی است)

همانند هندوانه، ساقه یا ریشه آن، هنگام برداشت براحتی از خربزه جدا شده و برآمدگی اندكی دارد یا حتی فرورفتگی ایجاد كرده است.

همانند طالبی، پوستی زبر و زرد دارد.

راه‌های طولی آن به رنگ سبز كمرنگ است.

سراغ خربزه‌های نوبر نروید! چون معمولا بی‌مزه‌اند. خربزه شیرین حدود یك ماه بعد از نوبرانه به بازار می‌آید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 93 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

این مریخ نورد جدیدترین تصاویر از سطح مریخ را به زمین مخابره کرده است.

مریخ نورد کنجکاوی Curiosity پیچیده ترین کاوشگری است که سازمان فضایی امریکا (ناسا) به سطح سیاره مریخ فرستاده است. 

کنجکاوی تصویری از غروب خورشید به زمین ارسال کرده که خورشید در حال غروب است اما به دلیل شدت گرد و غبار در سطح مریخ، تابش قرمز رنگ خورشید به رنگ آبی درآمده است.

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ
 
عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ
 
عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

خورشید در حال محو شدن در غروب است. این عکس در ساعت 18 و 47 دقیقه به وقت مریخ گرفته شده است. نور بسیار کم و ضعیفی از پشت کوه ها دیده می شود.

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

کنجکاوی برای گرفتن این عکس دچار مشقت های بسیاری شده است. این مریخ نورد دائما فراز و نشیب های بسیاری را روی تپه های شنی متحمل شده تا بتواند این عکس را به زمین ارسال کند.

 

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

مریخ نورد کنجکاو به پشت سر خود برگشته تا تصاویری از رد پاهایش را به زمین ارسال کند.

 

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

کنجکاوی با کمک دوربینی که روی بازوی روباتیکش نصب شده، یک تصویر سلفی از خود به زمین ارسال کرده است.

 

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ
 
 
 
منبع : مهر نیوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 103 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

چه عواملی باعث تیرگی دور چشم می شوند ؟

یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مانند خستگی، استرس، بیماری‌هایی مانند تیروئید، تغذیه بد و کم‌خونی موجب بروز تیرگی دور چشم می‌شود.
امیرهوشنگ احسانی افزود:‌ بیش از 90 درصد تیرگی‌های دور چشم منشأ ژنتیکی دارد.
وی گفت: عواملی مانند خستگی، استرس، بیماری‌هایی مانند تیروئید، تغذیه بد و کم‌خونی، در معرض قرار گرفتن مقابل نور آفتاب می‌تواند در بروز تیرگی چشم نیز موثر باشد.
این متخصص پوست و مو افزود: اگزما‌های دور چشم و حساسیت‌ها که موجب خارش چشم می‌شود نیز می‌تواند تیرگی دور چشم را به همراه داشته باشد.
احسانی گفت: درمان تیرگی دور چشم کاملاً نسبی است و درمان قطعی ندارد و می‌توان از لیزر و داروها برای درمان تیرگی دور چشم استفاده کرد.

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 150 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

نزول باران

در زمانى كه امام حسن عسكرى (ع) در زندان بود در سامراء قحط سالى شد و باران نيامد. خليفه وقت (معتمد) دستور داد تا همه براى نماز استسقاء (طلب باران ) به صحرا بروند. مردم سه روز پى در پى براى نماز به مصلى رفتند و دعا كردند ولى باران نيامد.....

متن تکمیلی در ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 180 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

روز خبرنگار گرامی باد

۱۷ مرداد روز شهادت خبرنگاران است. هر سال بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خدا قوت و دست مریزاد بگوییم. این بهانه را گرامی می دارم و برای همه تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی بهروزی و موفقیت در انتشار اخبار صحیح و واقعی را آرزومندیم.
این روز در حقیقت  روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند .
 

روز خبر نگار"اردیب"اردیب نیوز

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 61 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

از اردیب وب چه خبر؟؟؟؟

سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان اردیب نیوز....

 باخبر شدیم به دلیل مشکلات فنی آدرس اردیب وب (ordibweb.ir) به ordibweb.rzb.ir تغییرکرده است.

لطفا جهت بازید از این وبلاگ با این آدرس وارد شوید.(لینک مستقیم)


ordibweb.rzb.ir

گروه اردیب نیوز بازدید : 58 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)

جهاد سایبری

هجمه ضد دين ها، ضد شيعه ها، سلطنت طلب ها، وهابي ها و بهايي ها و دشمنان اسلام بسيار سنگين است. متأسفانه بسياري از ما غافل هستيم. در حالي که واقعا جهاد در راه خدا مخصوص به جنگ زميني نيست در جنگ سايبري(فضاي مجازي) و نرم هم ما بايد مانند چمران، بابايي، صيادشيرازي، همت، کاظمي، زين الدين، احمدي روشن و...در برابر دشمنان بايستيم و از دين دفاع کنيم و جوانان را از اسارات امور پورنورگرافي، و شبهات و شايعات و اعتياد به اينترنت و مواد مخدر نجات دهيم. واقعا همين دانشجو يا طلبه اي که به زبان خارجي مسلط است حيف است از فرصت اينترنت استفاده نکند و تبليغ گستره با امواج الکترونيکي در سراسر جهان نکند و در عوض وقت بي حسابي را صرف بازي‌ها و سرگرمي الکترونيکي باشد. برخي از دانشجويان متعهد در اقدامي شجاعانه و عالمانه برخي از سايت‌هاي ضد ايراني صهيونيستي را هك كردند، اين خود نوعي جهاد سايبري است كه اجر فراوان دارد.[1]

پی نوشت :
1. نرم افزار تافته جدانابافته، سايت گفتگوي ديني دات كام

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 539
  • بازدید کلی : 167,282