loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 150 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

روش تشخیص رسیده بودن میوه ها

اگر در گرمای تابستان و حین عرق‌ریزی و عطش به خوردنی‌ای دلچسب فكر كرده باشید، احتمالا مواقعی را به یاد خواهید آورد كه هوس خوردن هندوانه، طالبی، یا خربزه‌ای شیرین و خنك گوشه‌ای از ذهنتان پركشیده استاما برای چگونگی تشخیص رسیده بودن این میوه ها، ادامه را بخوانید تا پس از عملی كردن چنان هوس و آرزویی، حالتان از هدر رفتن پول و خرید محصولی پوك و بی‌مزه گرفته نشود!

تشخیص هندوانه رسیده:


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه

 


پوستی نازك، صاف و براق دارد.

اگر بین دو دست، نزدیك گوشتان بگیرید و اندكی فشار دهید، صدای قرچ‌مانندی حاكی از ترك برداشتن محتویاتش خواهد داشت (به این روش هم خیلی اطمینان نكنید چون ممكن است نشانه پوكی آن باشد!).

با كف دست یا پشت ناخن انگشتتان، به آن ضربات كوتاه و متوالی بزنید. در صورتی كه صدای بم، آهسته و طبل‌مانندی مثل تاپ‌تاپ داد، رسیده است و در صورتی كه صدایی زیر و بلند مثل تق‌تق داشت، زمان چیدن یا خوردن آن نرسیده است.

به قسمتی كه هندوانه از بوته جدا شده نگاه كنید؛ اگر هنوز مقداری از ساقه به آن چسبیده، احتمال شیرین بودنش اندك است، چون هنوز نارس و كال به بازار آمده، اما اگر ساقه كاملا از هندوانه جدا شده و تورفتگی ایجاد كرده، به‌دلیل رسیدگی، آسان‌تر چیده و جدا شده، بنابراین شیرین‌تر است. هر قدر ترك‌های ریز در این قسمت بیشتر باشد، هندوانه شیرین‌تری انتخاب كرده‌اید.


تشخیص طالبی رسیده:

 


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه

 


پوستی زبر دارد.

اگر آن را از نزدیك بو كنید، عطر خوبی دارد و بوی خوشایندی می‌دهد.

سر طالبی، آنجا كه شبیه دكمه به نظر می‌رسد، اندكی نرم‌تر است (مواظب باشید همه قسمت‌ها نرم نباشد چون در این صورت احتمالا از رسیدگی هم گذشته و در حال ترشیدن است).

یا رنگی زرد و فقط اندكی متمایل به سبز دارد؛ یا زردی آن كمرنگ و كرم‌مانند است.

خطوط آن سبز كمرنگ است (خطوط سبز با تیرگی بیشتر، معمولا نشانه ماندگی محصول در مغازه است).

  تشخیص خربزه رسیده:

 


روش تشخیص رسیده بودن هندوانه، طالبی و خربزه


برعكس طالبی، هیچ قسمت آن نرم نیست (هرقدر نرم‌تر باشد نشانه اسیدی شدن بیشتر یا قرار داشتن در آستانه ترشیدگی است)

همانند هندوانه، ساقه یا ریشه آن، هنگام برداشت براحتی از خربزه جدا شده و برآمدگی اندكی دارد یا حتی فرورفتگی ایجاد كرده است.

همانند طالبی، پوستی زبر و زرد دارد.

راه‌های طولی آن به رنگ سبز كمرنگ است.

سراغ خربزه‌های نوبر نروید! چون معمولا بی‌مزه‌اند. خربزه شیرین حدود یك ماه بعد از نوبرانه به بازار می‌آید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 93 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

این مریخ نورد جدیدترین تصاویر از سطح مریخ را به زمین مخابره کرده است.

مریخ نورد کنجکاوی Curiosity پیچیده ترین کاوشگری است که سازمان فضایی امریکا (ناسا) به سطح سیاره مریخ فرستاده است. 

کنجکاوی تصویری از غروب خورشید به زمین ارسال کرده که خورشید در حال غروب است اما به دلیل شدت گرد و غبار در سطح مریخ، تابش قرمز رنگ خورشید به رنگ آبی درآمده است.

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ
 
عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ
 
عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

خورشید در حال محو شدن در غروب است. این عکس در ساعت 18 و 47 دقیقه به وقت مریخ گرفته شده است. نور بسیار کم و ضعیفی از پشت کوه ها دیده می شود.

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

کنجکاوی برای گرفتن این عکس دچار مشقت های بسیاری شده است. این مریخ نورد دائما فراز و نشیب های بسیاری را روی تپه های شنی متحمل شده تا بتواند این عکس را به زمین ارسال کند.

 

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

مریخ نورد کنجکاو به پشت سر خود برگشته تا تصاویری از رد پاهایش را به زمین ارسال کند.

 

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ

کنجکاوی با کمک دوربینی که روی بازوی روباتیکش نصب شده، یک تصویر سلفی از خود به زمین ارسال کرده است.

 

 

عکس هایی از غروب خورشید در کره مریخ
 
 
 
منبع : مهر نیوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 103 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

چه عواملی باعث تیرگی دور چشم می شوند ؟

یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مانند خستگی، استرس، بیماری‌هایی مانند تیروئید، تغذیه بد و کم‌خونی موجب بروز تیرگی دور چشم می‌شود.
امیرهوشنگ احسانی افزود:‌ بیش از 90 درصد تیرگی‌های دور چشم منشأ ژنتیکی دارد.
وی گفت: عواملی مانند خستگی، استرس، بیماری‌هایی مانند تیروئید، تغذیه بد و کم‌خونی، در معرض قرار گرفتن مقابل نور آفتاب می‌تواند در بروز تیرگی چشم نیز موثر باشد.
این متخصص پوست و مو افزود: اگزما‌های دور چشم و حساسیت‌ها که موجب خارش چشم می‌شود نیز می‌تواند تیرگی دور چشم را به همراه داشته باشد.
احسانی گفت: درمان تیرگی دور چشم کاملاً نسبی است و درمان قطعی ندارد و می‌توان از لیزر و داروها برای درمان تیرگی دور چشم استفاده کرد.

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 150 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

نزول باران

در زمانى كه امام حسن عسكرى (ع) در زندان بود در سامراء قحط سالى شد و باران نيامد. خليفه وقت (معتمد) دستور داد تا همه براى نماز استسقاء (طلب باران ) به صحرا بروند. مردم سه روز پى در پى براى نماز به مصلى رفتند و دعا كردند ولى باران نيامد.....

متن تکمیلی در ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 69 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آمارهای اورژانس نشان می ‌دهد بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال و سپس گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال می باشند.

کارشناسان می‌ گویند سوختگی‌های ناشی از بازی با مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه ‌سوری دارای دو نوع عوارض هستند.

برخی از آنها به عنوان عوارض زودرس مطرح هستند و برخی در درازمدت در افراد عوارض ایجاد می‌کند‌.‌ قطع عضو بدن از عوارض زودرس سوختگی‌هاست. عفونت ثانویه در محل زخم ناشی از سوختگی، یک عارضه زودرس دیگر است….


آسیب های چشمی.

کوری چشم در صورت اصابت مستقیم ترکش‌های ناشی از انفجار مواد محترقه یکی از مواردی است که زیاد در چهارشنبه سوری دیده می‌شود. میزان کوری‌های ایجاد شده به حدی است که عنوان “نابینایی در چهارشنبه سوری” را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار موجود ۴۴ درصد از آسیب‌هایی که در این مراسم وارد می ‌شود، در چشم راست، ۳۷ درصد در چشم چپ و ۱۹ درصد در هر دو چشم است، که ۲۶ درصد آسیب‌ها به دلیل نارنجک، ۵۱ درصد به دلیل سیگارت و ۶ درصد نیز به علت فشفشه اتفاق می‌افتد. همچنین ۵۸ درصد آسیب‌دیدگان مردانی با میانگین سنی ۱۷ سال بوده‌اند.

مراجعه سریع به چشم پزشک در صورت برخورد هر شیئی با چشم می‌تواند شدت ضایعه را کاهش دهد. در موارد خفیف با انجام مراقبت‌های طبی یا انجام اعمال جراحی می‌توان بینایی فرد را به او بازگرداند، ولی متاسفانه در موارد شدید چاره‌ای جز تخلیه چشم باقی نمی‌ماند.

بعد از هر گونه آسیب به چشم، تنها کاری که باید بکنید آن است که چشم را با یک کاور، بدون آنکه با خود چشم آسیب دیده تماس داشته باشد بپوشانید و بیمار را سریعا به یک مرکز چشم ‌پزشکی بفرستید.

ضایعات پوستی وریوی.
کارشناسان می‌گویند هیچ ماده شیمیایی غیر خطرناکی وجود‌ ‌ندارد‌. ‌نیترات پتاسیم، کلرات باریم،‌ ‌ارسنیک، نیترات سالیسیوم و پرکلرات پتاسیم به کار رفته در مواد محترقه و منفجره به‌ ‌علت ترکیب با اکسیژن و کربن همگی به نوعی خطرناک هستند و ممکن است حتی هنگام کار و‌ ‌تهیه، عوارضی را برای کارگران به همراه داشته باشد‌.

به عنوان مثال مواد شیمیایی‌ ‌با پایه کلر و کلرات به لحاظ درجه آتش‌گیری بسیار پایین ناراحتی‌های پوستی- ریوی‌ ‌ایجاد می‌کنند، حتی در مقیاس بالاتر آثار خونی را به جا می ‌گذارند.

دردهای شکمی،‌ ‌سرگیجه، حالت استفراغ و اسهال و در برخی موارد ناراحتی‌های تنفسی پیشرفته از آثار‌ ‌این مواد شیمیایی برای تولید کنندگان است‌. تماس با‌ ‌ترکیبات نیتراته سبب خوردگی پوست می‌شود.

حساسیت‌های پیشرفته بر روی غشای پوستی و حتی در صورت جذب از راه پوست، سوختگی‌های‌ ‌پیشرفته پوست از عوارض ترکیبات نیتراته است‌. ‌تنفس پودرهای گوگردی هم آثار تنفسی، سرفه‌های‌ ‌شدید و تنگی نفس را در پی دارد.

در صورتی که مواد شیمیایی با پوست شما برخورد کرد، بلافاصله آن را با آب فراوان شستشو دهید و به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

کمک‌های اولیه

پزشکان می‌گویند‌ اگر پس از شنیدن صدای بلند ناهنجار دچار تپش قلب یا وزوز گوش یا کاهش شنوایی و علا‌یمی شبیه این شدید، تنها کاری که باید بکنید این است که در یک فضای آرام استراحت کنید.

در صورتی که علا‌یم بیش از ۴۲ ساعت ادامه یافت به پزشک مراجعه کنید. زنان باردار بهتر است در این شب به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند، چون شوک ناشی از انفجارهای مواد محترقه باعث سقط جنین می ‌شود.

همچنین پزشکان توصیه می‌ کنند از جمله راه های به حداقل رساندن جراحات می ‌توان به دور کردن بیمار از منبع ایجاد ضایعه، متوقف ساختن روند سوختگی (با لحاف یا پتو یا کت، با آب، غلطاندن روی زمین)، در آوردن تمامی لباس‌ها و محل‌های چسبیده را قیچی کردن، درآوردن تمامی زیور آلات و سرد کردن سریع با آب تمیز در طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اول اشاره کرد.

هدف از درمان سوختگی به حداقل رساندن خطر عفونت، التیام بخشیدن هر چه سریع‌تر زخم، حفظ کردن حرکات فیزیکی اعضاء، به حداقل رساندن ناهنجاری‌ها از نظر زیبایی و باز گردانیدن هرچه سریع‌تر نو توانی فیزیکی و روحی و اجتماعی بیمار است.

به امید چهارشنبه سوری بدون خطر و بدون حاشیه

گروه اردیب نیوز بازدید : 70 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

نتایج آخرین تحقیقات دانشمندان نشان میدهد که باراه های ساده میتوان خطرهای تلفن همراه راکاهش داد.

1.برای جواب دادن تلفن از هدفون یااسپیکر استفاده کنید که استفاده از هدفون های بی سیم بیشتر توصیه میشود.

2.اگر استفاده از هدفون میسر نبود برا صحبت کردن تلفن را دور تر از گوش بگیرید چون شدت پرتواشکارابافاصله بیشتری کاهش میدهد.

3.استفاده از قاب ها یا کیف های موبایل .

4.هیشه هنگام زنگ زدن به دیگران منتظر بمانیم تا مخاطب جواب دهد وارتباط تلفنی بر قرار شود بعد تلفن همراه رابه گوش نزدیک کنیم.

وقتی تلفن همراه بی حرکت باشد پر تو کمتری از خود منتشر میکند ولی وقتی تلفن همراه باسرعت زیادی در حرکت است مثلا وقتی در ماشین یاقطار هستیم سعی کنید گوشی رااز بافاصله بیشتری از خود نگاه دارید علت این امر این است که تلفن همراه باید مدام بادکل های مختلف ارتباط برقرار کند ودر نتیجه از خود پرتومنتشر میکند پس هر چقدر نشانگر آنتن روی صفحه تلفن همراه کمتر باشد به معنای پرتو بیشر است چون هر جاتلفن همراه سیگنال کمتری داشته باشد بدین معناست که دستگاه باید سخت تر کار کند در نتیجه پرتو های بیشتری منتشر میکند.




گروه اردیب نیوز بازدید : 120 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

در برخی از اوقات باوجود ارتکاب گناه بنده ای خداوند باز هم دعای اورااستجابت میکند که این ممکن است به خاطر دلایل زیر باشد.  

.بنده گناهکار عمل خیری انجام داده است که خداوند استجابت دعا در بعضی موارد راپاداش کار خیر او قرار میدهد.

.پدر یامادر یا یکی از اولیا الله در حق او دعای خیری انجام داده اند که نتیجه آن عنایت پروردگار به این بنده گناهکار است وخواسته او بر اورده میشود.

اثر دیگر گناه این است که شخص گناه کار لذت مناجات رااز دست میدهد وخداوند از این طریق یعنی محروم کردن گناهکار از لذت بزرگ او تنبیه میکند.

شیخ صدوق در کتاب التوحید از امام هشتم نقل میکند که شخصی پرسید چراخداوند محجوب است؟امام فرمودند اومحجوب نیست این که شما او رانمیبینید در اثر کثرت گناهان است که همانند پرده ای جلوی شهود فطرت رامیگیرد ونمیگذارد انسان باچشم فطرت خداوند راببیند.پس دادن نعمت وبراورده شدن خواسته ها نمیتواند دلیل بر رضایت مندی خداوند باشد.به عبارت دیگردر بعضی از موارد خداوند بندگان گناهکار خود رابادادن فرصت ونعمت های بیشتر تنبیه میکند.به این صورت که انها مغرور شده وبیشتر در گناه فرو میروند وبه عقوبت انها افزوده خواهد شد.<ال عمران آیه178>

گروه اردیب نیوز بازدید : 78 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

روزانه امواج الکترومغناطیس زیادی راانسان هادریافت میکنند به دلیل ماشینی شدن کارها واستفاده از وسایلی ازجمله تلفن همراه ووسایل مخابراتی این امواج الکترومغناطیسی بیشتر هم شده ولی باتحقیقات نشان داده شده است با سجده کردن برزمین این امواج که بیشتر انها مضر وبی فایده است از سر به زمین منتقل میشود که بااین توصیفات مشخص میشود شهر مکه چون مرکز کره زمین است این امواج بسیار کمتر ازسایر نقاط است پس خداوند متعال به جز ارتباط وعبادت باخودش برای ورزش کردن وسلامت جسم وهمچنین خروج امواج مضر الکترومغناطیس از بدن به نماز خواندن توصیه بسیار دارد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 103 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (0)

ریا.چک بی محل است.

دیوارندامت.سایه ندارد

غفلت.موریانه عمراست

تن پرور.پروازشیطان است

قلم مسموم.امپول هواست

لذت.همسایه ذلت است

شیطان.هزار ویک ساز بلد است 

بت سازان.اول ازخودبت میسازند

مرگ مومن.اغاز عشق بازی روح است

زندگی.فرصت تدارک مرگی بزرگ است

قلمی که پرحرفی میکند.عمرش کوتاه است

کفشی که ریگ دارد.اول صاحبش را ازرده میکند

حریص.باجهانی گرسنه و قانع بانانی سیر

گروه اردیب نیوز بازدید : 80 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

جنگ روانی عبارت است از مجموعه اقدامات تبلیغی روانی یک کشور یاگروه به منظور اثرگذاری ونفوذ بر عقاید ورفتاردولت ها ومردم درجهت مطلوب .

اهداف جنگ روانی عبارت است از.1 . بی اعتمادی نسبت به رهبر کشوریاجناح مقابل.2 .ایجادشکاف بین طبقات جامعه                   ابزارهای جنگ روانی .1.تلویزیون که به صورت عادی وخبری ومنطقه ای موثراست.2 .رادیو که به صورت عادی وویژه .3 .خبرگذاری ها به صورت مستقیم وغیرمستقیم.4 .مطبوعات به صورت ملی وفراملی .5 .سایت های خبری به صورت ویژه والکترونیک باعث جنگ  روانی میشود.

مخاطبان جنگ روانی عبارت اند از.مردم .احزاب.سیاستمداران.سازمان ها ونهادهای دولتی وغیردولتی.دولت ها.سازمان های بین المللی

گروه اردیب نیوز بازدید : 96 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)

جعبه لایتنر دست ساز به وسیله کارتن (شانه )تخم مرغ

این روش ساده ترین وپرکاربردترین روش حفظ کردن کلمات زبان انگلیسی به صورت تضمین شده ازسوی پرفوسورلایتنر.که این جعبه دربیشترمراکزفروش کتاب هاهست ولی باقیمت های بالا صدهزارتومان ولی ازطریق ابتکاروصرفه جویی این رقم بهصورت رایگان مورداستفاده قرارمیگیرد که بجای جعبه لایتنرکه شامل 30 جای خالی است ماازجعبه تخم مرغ استفاده میکنیم وبه جای فلش کارت ازکاغذ کوچک شده یاکارتن های نازک وروغنی استفاده میکنیم.

روش استفاده وحفظ کلمات.....

اول بایدکلمات راخوب خواندتاباتلفظش اشناشد بعدباتوجه به زمان بی کاری واوغات فراغت تعدادکلمه حفظ کردمثلا روزی10کلمه که باید یک طرف کاغذ خوردشده یاکارتن خوردشده نوشت ودرطرف دیگرکاغذ معنای کلمه رانوشت وحفظ میکنیم ودرخانه اول میگذاریم روز دوم بجز وارد کردن کلمات جدید کلماتی که روز قبل نوشته بودیم راازحفظ میخوانیم واگرمعنای کلمه رابلدبودیم درخانه دومیگذاریم واگربلدنبودیم دوباره به یک برمیگردد.درروز سوم به جز وارد کردن کلمات جدید درخانه یک کلمات خانه 2 رابدون خواندن درسه میگذاریم وکلمات خانه یک رااگرحفظ بودیم درخانه یک واگرحفظ نبودیم دوباره دریک وهرروزاین کارپیش میروددرروزچهارم کلمات خانه 3 بایدخوانده شود واگر کلمه ای بلدنبودی دوباره در1 واگربلدبودی درخانه چهار میگذاریم واین کلمات شماره4 تاخانه7 بدون خواندن پیش میرود بعددوباره درخانه 7اگرکلمه ای رابلدنبودی دوباره میگذاری درخانه1واگربلدبودی در8واین کلمات روز به روز پیش میرود تاخانه پانزده درواقع روزپانزدهم چون روزی یک خانه پیش میروددرخانه15هم به مانند7عمل میکنیم وبالاخره درروز30یاخانه شماره30اگرلمه ای که درخانه30 هست بلدبودیم ازجعبه جدامیشودودرجایی بایگانی واگربلدنبودیم دوباره درخانه شماره 1میگذاریم درواقع یک کلمه درخانه های شماره 1و3و7و15و30خوانده میشوداین کاردرمجموع روزی40دقیقه تایک ساعت زمان نیازدارد.........

موفق باشید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 115
  • بازدید سال : 567
  • بازدید کلی : 167,310