loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 116 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

 برگزاری مراسم جشن میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع)

در فرخنده شب میلاد سراسر نور امام اول شیعیان حضرت علی(ع) مراسم جشنی از طرف پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله اردیب در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد. به گزارش اردیب نیوز، در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجه الاسلام شیخ حمید شیخ آغاز شد ابتدا مداحان بومی با اشعاری در مدح مولا علی (ع) به عرض ارادت پرداختند. سپس برادر بزرگوار شیخ حمید شیخ به دعوت پایگاه بسیج در مورد عظمت این شب عزیز به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه موسوی مسئول بسیج روستا ضمن عرض خیر مقدم به حضار، مسابقه ای فرهنگی طرح نمود. در ادامه به برادرانی که نام آنها نام مبارک ((علی)) بود مبلغ 5000 تومان  من باب تبرک اهدا گردید. در پایان به آقای اصغر ثابتی(حسین) به عنوان پدر نمونه هدیه ای از طرف پایگاه اهدا شد.

نکته جالب توجه اینکه 2 نفر از بزرگوارانی که نامشان علی بود و همچنین آقای اصغر ثابتی(پدر نمونه) هدیه های نقدی خود را تقدیم مسجد صاحب الزمان(عج) نمودند.

ضمن عذر خواهی از مخاطبان بدلیل مشکلی که در آپلود عکس ها پیش آمد انشالله در اولین فرصت عکس های مربوط به این مراسم را در معرض دید مخاطبان قرار خواهیم داد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 144 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در شب میلاد امیرالمومنین علی(ع) از دوربین پایگاه بسیج رونمایی شد

 

به گزارش اردیب نیوز موسوی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله در این مورد گفت:
بقیه را در ادامه مطلب بخوانید
گروه اردیب نیوز بازدید : 130 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

برگزاری جلسه حلقه صالحین درمنزل مهدی شیخ

 

بسیج اردیب"اردیب نیوز"حلقه صالحین

 

حلقه صالحین این هفته در منزل برادر بزرگوار آقای مهدی شیخ برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با حضور فعال و پرشور اعضای هیئت برگزار گردید قرائت قرآن توسط کلیه حضار انجام شد.

سپس باتوجه به تاکید فرمانده پایگاه مبنی بر گسترش فعالیت های صالحین و تمهیدات اعضای شورای پایگاه بسیج حضرت بقیه الله، مناسبت خاص در هفته ای که گذشت به صورت خلاصه تشریح گردید.

لازم به ذکر است معاونت تربیت و آموزش پایگاه تصمیم گرفته از این پس مناسبت های ملی مذهبی هفته را در این جلسات تشریح نماید.

مناسبت این هفته سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز دوم اردیبهشت ماه سال 58بود که برادر بزرگوار جناب کربلایی هژبرمحتشم ابتدا باکلامی ازسردارشهید حاج حسین خرازی بحث راشروع کرده و درادامه به چگونگی تشکیل واهداف سپاه ازدیدگاه رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پرداختند.

پایان بخش این مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا بود که توسط کربلایی مصیب جعفری انجام شد.

عکسهای بیشتر ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 134 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (3)

بیانیه مسئول پایگاه بسیج حضرت بقیه الله در مورد برنامه های بسیج

 

متن این بیانیه چنین است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم. من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق. به رسم ادب بدین وسیله از تمامی بزرگوارانی که در برگزاری برنامه های بسیج در ایام نوروز ما را یاری نمودند اعم از کمک دهندگان مالی و فکری و شرکت کنندگان در برنامه ها و از تمامی کسانی که در فضای مجازی برنامه ها را به خوبی انعکاس دادند، از تمامی بزرگوارانی که یرنامه های بسیج را از منظر نقد و همچنین نظر سنجی رصد نمودند و بویژه از اهالی فهیم و با فرهنگ روستای سرسبز اردیب که با سعه صدر در ایام نوروز مهمان نوازی کردند و کمال همکاری را با پایگاه بسیج داشتند تشکر و قدردانی می نمایم. همچنین از دهیاری و شورای اسلامی محترم روستا که ما را در انجام این برنامه ها حمایت و پشتیبانی نمودند کمال امتنان را دارم. از مدیران محترم وبلاگ های اردیب وب، اردیب سلام و اردیب نیوز که ما را شرمنده خود نمودند بسیار سپاسگزارم. و اما بعد :

در پاسخ به نظرات ارائه شده در وبلاگ ها بویژه نظر سنجی اردیب نیوز مطالبی را مختصر به عرض مخاطبین عزیز می رسانم. اول اینکه هدف ما از انجام این چند برنامه مختصر و ناقص در وهله ی اول ایجاد فضای شور و نشاط و صمیمیت در بین مردم بود و در وهله دوم  اتحاد و همدلی در بین عموم اهالی.

قطعاً بزرگوارانی که از ما در نظرات خود انتقاد نمود ه اند و گاهاً به برنامه های بسیج از لحاظ کمی و کیفی ایراد گرفته اند از نظر ما مورد احترام هستند. بالاخره تجربه اول اجرای هر برنامه ضعف هایی هم دارد که ما باید در سال های آتی آنها را رفع نماییم. اما گاهاً احساس می شود در عبارت هایی برخی افراد در نظرات خود مغرضانه نظر می دهند که برخی از نظرات به خاطر توهین آمیز بودن آن، توسط مدیر محترم وبلاگ تایید نشده است. بنده حقیر ضمن تشکر از این افراد به خاطر اظهار نظر، خطاب به همه جوانان فعال بسیجی عرض می کنم که نه از تعاریف بسیار اغراق آمیز ذوق زده شوید و نه از ایرادات مغرضانه ناراحت و دلسرد. چیزی که در این وسط مهم است نزدیک شدن به اهداف تعریف شده توسط سازمان بسیج است که خط مشی همه ما خواهد بود. ما توانسته ایم در مقوله جذب حداکثری بسیار خوب عمل کنیم. امسال به بهانه مسابقات فوتبال حتی جوانانی که با نام بسیج میانه خوبی هم نداشتند ناخواسته وارد گود شدند. اما بعد از پایان مسابقات، همه آنها از پایگاه بسیج به عنوان مجری این برنامه تشکر کردند. این ها برای ما ارزش است. اینکه عملکرد ما به گونه ای بوده که هرساله در ایام عید چند نفر از عزیزان ساکن تهران داوطلبانه به مسئول نیروی انسانی پایگاه مراجعه می کنند و به اصرار عضو بسیج می شوند برای ما ارزش محسوب می شود. مطمئن باشید هر کاری مخلصانه و بی ریا انجام شود به نتیجه خواهد رسید.

موضوع دوم اینکه: در برخی نظرات به آقایانی که در این دو سه سال بسیار کمک های شایانی به پایگاه بسیج نمودند توهین شده بود که بنده حقیر شخصاً از این عزیزان عذرخواهی می کنم. اما این مطلب را عرض می کنم که سیاست پایگاه بسیج بقیه الله به گونه ای است که هرکس بتواند کمک مالی یا فکری به پایگاه داشته باشد مورد حمایت و تقدیر و تشکر ما قرار می گیرد چه باریا و چه بی ریا. قطعاً ما دست اینگونه افراد را به گرمی می فشاریم و نظرات این افراد را در اولویت برنامه های خود قرار خواهیم داد.

در پایان با توجه به اینکه نظرسنجی در مورد برنامه های بسیج بوده است از همه بزرگواران بویژه هیئت امنای محترم و بزرگوار حسینیه صاحب الزمان در صورت احیاناً توهین یا کم لطفی برخی مخاطبین شخصاً عذر خواهی می نمایم و طلب حلالیت دارم.

در ضمن از مدیر محترم وبلاگ نیز بابت شهامت در تایید نظرات تشکر می نمایم. امیدوارم دیگر وبلاگ ها نیز در تایید نظرات اهتمام بیشتری ورزند.

و من الله توفیق

گروه اردیب نیوز بازدید : 195 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (18)

 

 

 

 

فعالیت های بسیج در ایام نوروز را چگونه ارزیابی میکنید؟


 

سلام خدمت تمامی مخاطبین اردیب نیوز

همانطور که سایت های فعال روستا از برنامه های اجرا شده در ایام عید سخن گفتند برآن شدیم که طی یک نظر سنجی فعالیت های ایام عید نوروز پایگاه بقیه الله اردیب را زیر ذره بین قرار دهیم تا برای هرچه بهتر شدن فعالیت های بسیج وبه مراتب آبادانی روستای عزیزمان اردیب تلاش کنیم.

برای شرکت در این نظر سنجی میتوانید درحاشیه راست قالب این وبلاگ یا قسمت نظرات همین مطلب به این چهار فعالیت رای دهید،نقد کنید و پیشنهاد برای اجرای بهتر برنامه ها ارائه نمایید.

1.برنامه شب سال تحویل

2.مسابقات گل کوچک

3.پیاده روی خانوادگی

4.گشت بسیج

منتظر نظرات شما هستیم

گروه اردیب نیوز بازدید : 2842 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)

قوانين ومقررات مسابقات فوتبال گل كوچك 

قانون يك : مشخصات زمين بازي ، اندازه و ابعاد آن

محدوده زمين بازي مي بايست ازشن وعاري ازصدف يا سنگ وبارعايت سلامت جسماني بازيكنان تهيه وآماده مي شود.

اندازه زمين وابعاد آن :

زمين بازي مي بايست به صورت مستطيل وبااندازه وابعاد 10*20 مترطراحي شده باشد.

طول = 20 متر                     عرض = 10 متر

4 متر محوطه جريمه                                         

 زمين بازي با يك خط فرضي به دونيمه برابر با متراژ10مترتقسيم وهرنيمه نيز داراي يك خط فرضي ديگر براي مشخص ساختن محوطه جريمه با فاصله چهارمتري ازخط دروازه مي باشد.

 دروازه ها :

دروازه ها مي بايست در وسط خط عرضي زمين مسابقه نصب ودو تيرك دروازه نيز به فاصله يكساني ازنقطه كرنر قرارگرفته وبه يك تيرك افقي متصل مي گردند. فاصله دوتيرك عمودي مي بايست يك متر ونيم و فاصله تيرك افقي تا سطح زمين يك متر مي باشد.

قانون دو: توپ

مشخصات واندازه  : توپ بايد به شكل كروي وموادآن از چرم يا مواد تائيدشده باشد .محيط توپ نبايد كمتراز 62 سانتيمتر وبيشتر از64 سانتيمتر باشد . وزن توپ در شروع بازي نبايد كمتر از 400گرم وبيشتر از440 گرم بوده وفشارتوپ نيزبايد بين 4/0 تا6/0 اتمسفردرسطح دريا باشد.

قانون سوم : تعداد بازيكنان

تعداد بازيكنان هرتيم 4 بازيكن مي باشد كه3 بازيكن ياراصلي ويك نفرازآنان نيز بازيكن جايگزين وذخيره تلقي مي گردد . نكته قابل توجه آزادبودن تعويض بازيكن در فاصله زماني برگزاري مسابقه مي باشد.

دراين نوع ازمسابقات دروازه بان وجود ندارد وهريك از سه بازيكن در جريان بازي مي توانند دردرون دروازه قرار گيرند.

تبصره 1 : دروازه بان حق گرفتن توپ با دست را ندارد ودرصورت اقدام به اين حركت ، پنالتي نوع اول را مرتكب شده است .  (انواع ضربات پنالتي درقانون ششم توضيح داده مي شود

قانون چهارم : تجهيزات بازيكنان

امنيت : استفاده ازوسايل غيرضروري وهمچنين استفاده از هرگونه زيورآلات كه زمينه بروزآسيب ديدگي بازيكنان را فراهم نمايد، ممنوع مي باشد.

تجهيزات اوليه : تجهيزات اوليه كه براي بازيكنان الزامي است بايد مواردزيررادربرداشته باشد.

   _ پيراهن وشورت ورزشي (اگرازكشاله بند در زير شورت استفاده مي شود بايد همرنگ باشد)

  _ پوشيدن كفش الزامی مي باشد، و مي توان از مچبندهاي كشداربراي روي قوزك پا وپا استفاده كرد.

  _ عينك پلاستيكي براي محافظت.

  _ پيراهن هاي هرتيم بايد متحدالشكل وهمرنگ باشند ، درج شماره هاي خوانا درپشت پيراهن ضروري است .

قانون پنجم : مدت بازي

مدت مسابقه دو تايم 15 دقيقه اي فعال بوده واحتساب آن به عهده وقت نگهداراست.

تبصره 1 : زمان استراحت بين دو نيمه ، سه دقيقه تعيين واعلام مي گردد.

تايم اوت : تيمها مي توانند درهرنيمه يك تايم اوت يك دقيقه اي درخواست نمايند كه دراين صورت بايد مراتب به وقت نگهدار اطلاع داده شود . بعدازاتمام وقت قانوني دركليه مسابقات ، ضربات پنالتي (نوع دوم) تعيين كننده تيم برتر ميدان بوده و وقت اضافي درنظرگرفته نخواهدشد.(ابتدا سه ضربه ودرصورت برابر شدن يك به يك ضربات زده شده تازماني كه تيم برنده مشخص شود).

قانون ششم : انواع ضربات پنالتي

الف ) ضربه پنالتي نوع اول                                                   ب ) ضربه پنالتي نوع دوم

الف ) ضربه پنالتي نوع اول: در اين نوع، 1نفر ازبازيكنان تيم خاطي به صورت ثابت وبدون حركت دردرون دروازه قرار مي گيرد .موارد زير اعلام كننده داور براي زدن ضربه پنالتي نوع اول مي باشد.

1.          برخورد توپ با دست در محوطه جريمه يعني فاصله 4 متري از خط دروازه .

2.         خطا در محوطه فني وجريمه 4متر .(خطاهاي نه گانه )

3.         جابجا كردن دروازه به گونه اي كه مانع رفتن توپ به دروازه شود.(عمداً وسهواً)

محل ضربه زدن : فاصله چهارمتري از خط دروازه ودر نقطه فرضي كه با پرچم دركنارزمين نصب شده است .

ب ) ضربه پنالتي نوع دوم : در اين نوع ، با زيكن زننده ضربه از نقطه فرضي وسط زمين توپ را  (بدون حضوربازيكني دردرون دروازه ) به سمت دروازه شوت مي نمايد . موارد زير اعلام كننده داور براي زدن ضربه پنالتي نوع دوم مي باشد.

1.          در صورتي كه وقت قانوني مسابقه تمام شده وبرنده معلوم نباشد

2.         . در صورتي كه تعداد خطاهاي هريك از تيمها دروقت بازي بيش از5 خطا از سوي داور اعلام شود.

محل ضربه زدن : نقطه وسط خط فرضي مركززمين كه با علامت مشخص شده است .

قانون هفتم : ساير قوانين ومقررات

ساير قوانين ومقررات مطابق مسابقات فوتسال عمل مي شود.

گروه اردیب نیوز بازدید : 118 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

ثبت نام مسابقه ورزشی گل کوچک جام شهدای اردیب ویژه ایام نوروز

 

با مدیریت پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله اردیب مسابقه گل کوچک فوتبال در ایام نوروز با عنوان(( جام شهدای اردیب)) برگزار می گردد.

 

شرایط و قوانین بازی به شرح ذیل می باشد :

گروه اردیب نیوز بازدید : 209 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

مصاحبه با مسئول پایگاه بسیج حضرت بقیه الله اردیب

خبرنگار اردیب نیوز این بار سراغ موسوی مسئول پایگاه بسیج اردیب رفت تا در مصاحبه ای دوستانه از کم و کیف برنامه های پایگاه بسیج بویژه در ایام عید باخبر شود.

گروه اردیب نیوز بازدید : 114 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (1)

راهپیمایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران

راهپیمایی 22بهمن"اردیب

 

به گزارش اردیب نیوز چهارشبه مورخ22بهمن 93مصادف باپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مردم ولایتمدار وانقلابی اردیب هم همانند اقصی نقاط کشور پهناور عزیزمان به خیابان ها رفتند .

متن تکمیلی+تصاویر درادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 82 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

فیلم سینمایی معراجی ها در حسینیه اردیب روی پرده نمایش رفت

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، فیلم سینمایی معراجی ها جمعه شب راس ساعت 19:30 از طریق دیتا شو روی پرده نمایش رفت. این برنامه از طرف پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله اردیب اجرا گردید.

سید مهدی موسوی مسئول پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله در مصاحبه با اردیب نیوز گفت : امسال سعی کردیم با برنامه ریزی قبلی و پیشنهاد برنامه های متنوع حال و هوای روستا را در این ایام عوض کنیم. وی ادامه داد: آذین بندی امسال در مسجد که به همت والای خواهران فعال بسیجی صورت گرفته است کاملا متفاوت و منحصر به فرد می باشد. موسوی در ادامه گفت: قرار است امسال برای اولین بار رژه موتورسوار و دوچرخه سواران روستا بصورت نمادین در معابر اصلی روستا به مناسبت جشن انقلاب برگزار گردد. همچنین یک نشست سیاسی و جلسه پرسش و پاسخ با دعوت از سخنران در یکی از این شب ها انجام خواهد شد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 96 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (1)

قبور مطهر شهدای اردیب با گلاب غبارروبی شد

 

 

غبارروبی گلزار شهدا"اردیب"اردیب نیوز

 

 

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر عصر روز پنجشنبه مزار با طراوت شهدای اردیب با گلاب غبارروبی شد تا بار دیگر مردم ولایتمدار روستای اردیب با این شهدا پیمانی دویاره ببندند. به گزارش اردیب نیوز در این مراسم که از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله برگزار گردید ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد؛ در ادامه آقای هژبر محتشم سخنانی در مورد انقلاب و نقش امام خمینی بیان نمودند. سپس گروه سرود مدرسه شهید حسینی سرودی را که آماده کرده بودند اجرا نمود و همزمان با آن توسط برادران کربلایی مسیب جعفری، حسین رفیع(علامه) و محمود رفیع قبور شهدا با گلاب شستشو گردید. در پایان نیز چند سوال فرهنگی توسط آقای هژبر محتشم مطرح گردید که به سه نفر برتر در مراسم شب 22 بهمن از طرف پایگاه بسیج جوایزی اهدا خواهد شد.

برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه اردیب نیوز بازدید : 53 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

برگزاری جلسه حلقه صالحین در منزل آقای حیدر موبد

حلقه صالحین این هفته در منزل برادر بزرگوار آقای حیدر موبد برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با حضور فعال و پرشور اعضای هیئت برگزار گردید قرائت قرآن توسط کلیه حضار انجام شد. در ادامه آقای هژبر محتشم دهیار محترم روستا در خصوص وضعت آبیاری بعلت اصلاحات در جوی و گمبه در دو روز آینده توضیحاتی دادند. در ادامه برنامه سید مهدی موسوی مسئول بسیج روستا ضمن تبریک فرا رسیدن ایام اله دهه مبارک فجر، برنامه های دو پایگاه خواهر و برادر را در این ایام تشریح کرد و اظهار امیدواری کرد با همت تمامی اهالی، جشن انقلاب امسال هم باشکوه برگزار گردد. برنامه های دو پایگاه که توسط موسوی مطرح شد به این شرح است :

1- آذین بندی مسجد و پایگاه با امکانات موجود

2- بخش سرودهای انقلابی از بلندگوی مسجد صاحب الزمان یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء

3- برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب

4- فراخوان خاطره نویسی از روزهای انقلاب

5- نشست سبک زندگی اسلامی

6- غبارروبی گلزار شهدا و اجرای مسابقه فرهنگی

7- پخش فیلم معراجی ها از طریق دیتا شو

8- برگزاری مسابقات ورزشی پینگ پنگ و شطرنج ویژه خواهران

9- رژه موتورسواری و دوچرخه سواری در معابر اصلی روستا

10- برگزاری نشست نهضت روشنگری

11- شرکت در راه پیمایی 22 بهمن و قرائت قطعنامه

 

در پایان زیارت عاشورا قرائت گردید

گروه اردیب نیوز بازدید : 154 چهارشنبه 08 مرداد 1393 نظرات (2)

نماز با فضیلت عید سعید فطر در اردیب برگزار شد

 

نماز عبادی عید سعید فطر ساعت 7:30 صبح روز سه شنبه در مدرسه شهید حسینی اردیب به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی فیروزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوروبیابانک اقامه شد. به گزارش اردیب نیوز.........

 

 

 

نماز عید فطر اردیب"اردیب نیوز

متن تکمیلی+تصاویر در ادامه مطلب

گروه اردیب نیوز بازدید : 74 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

نماز عید سعید فطر در اردیب اقامه میشود

به گزارش اردیب نیوز نماز پر فضیلت عید سعید فطر راس ساعت 7 صبح روز سه شنبه در مدرسه شهید حسینی روستای اردیب به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی فیروزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوروبیابانک اقامه خواهد شد تا مردم اردیب پس از یک ماه روزه داری در هوای گرم به شکرانه این توفیق الهی عیدی خود را از خداوند قادر متعال دریافت نمایند.

علی ثابتی دهیار روستا زحمت هماهنگی و دعوت از روحانی جهت اقامه نماز عید را بر عهده داشت که گروه اردیب نیوز به نوبه خود از این برادر عزیز و پرتلاش قدردانی می نماید

اردیب نیوز گزارش تصویری از اقامه نماز را خدمت مخاطبان عزیز ارائه خواهد داد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 65 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

عید سعید فطر مبارک باد

بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا
بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها
بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی
بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم
و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.
التماس دعا

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 101 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (2)

برگزاری راهپیمایی روز قدس در اردیب

به گزارش اردیب نیوز مورخ93/5/3 هم زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم روستای ولایت مدار اردیب نیز مانند سایر نقاط کشور در روز جهانی قدس به خیابان ها آمدند......

 

 

راهپیمایی روز قدس"اردیب"اردیب نیوز

 

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 112 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

قرآن های زیبا با خط عثمان طه جایگزین قرآن های قدیمی شد

در شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان تعداد 50 جلد قرآن به خط عثمان طه با ترجمه توسط موسوی مسئول بیسج و چند نفر از اعضای هیئت امنای مسجد تعویض گردید. موسوی در این خصوص به خبرنگار اردیب نیوز گفت چند وقت پیش یکی از جوانان خوب اردیب از تهران با من تماس گرفت و در خصوص مورد نیاز بودن قرآن برای مسجدسوال کرد که من در جواب وی گفتم تعداد 80 جلد قرآن یک دست نیازمندیم. وی ادامه داد این 50 جلد به همت همان جوان که خواسته نامش فاش نشود از خیرین تهرانی جذب شده است. موسوی این کار خیر را در ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفت و خواستار جذب 40 جلد مفاتیح الجنان نیز برای مسجد شد و گفت اگر کسی از اردیبیهای ساکن تهران توان جذب این مورد را نیز از خیرین داشته باشد مشکل مسجد در مورد ادعیه نیز مرتفع خواهد شد.

 

قرآن مسجد اردیب"اردیب نیوز

 

 

گروه اردیب نیوز ضمن تشکر از بانی این کار خیر آرزوی طول عمر و سلامتی برای این عزیزان را دارد. 

 عکسهای بیشتردر ادامه مطلب

 

گروه اردیب نیوز بازدید : 65 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/tasavir-motaharek-emame-zaman.www_.shabhayetanhayi-8.gif

hijab-zahraee-www.shabhayetanhayi.ir

 

کارش که توی شهر تموم می شد آروم و قدم زنون از پیاده رو به طرف خونه راه میفتاد

 

 

گرگ های شهر نگاه نمیکردن طرف کی هست و با چه لباسی هست

 

 

تا تونستن جلوش شماره پرت کردن و

 

 

اونم واسه اینکه از شر گرگ ها خلاص شه شماره ها رو میگرفت و میزاشت توی کیفش

 

 

به خونه که رسید یه عالمه شماره جلوی روش دید

 

 

دلش لرزید

 

 

اشک توی چشاش حلقه زد

 

 

یکی یکی شماره ها رو پاره کرد و گریه میکرد و میگفت:

 

 

ببین مهدی جان مولای من

 

 

این شهر و این زمونه دیگه جای من نیست

 

 

 

hijab-zahraee-www.shabhayetanhayi.ir

 

هر جمعه ای که می گذرد پیر می شوی

 

 

درهر غروب آن تو دلگیر می شوی

 

 

می ترسم آقا که بگویی به این گدا

 

 

تو باعث این همه تاخیر می شوی

 

 

“اللهم عجل لولیک الفرج”

 

 

zohore-faraj-www.shabhayetanhayi.ir

smm بازدید : 71 سه شنبه 17 تیر 1393 نظرات (1)

وفات همسر گرامی رسول خدا ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) برتمامی شیعیان تسلیت باد

 


10 رمضان - وفات حضرت خديجه كبري(س)

سال دهم بعثت: وفات حضرت خديجه كبري(س).

اُمّ المؤمنين، حضرت خديجه كبري(س) دختر خويلد بن اسدبن عبدالعزي نخستين همسر رسول خدا(ص)، از زنان شريف، اصيل و نامدار عرب و اسلام مي باشد.

 

smm بازدید : 79 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مسجد صاحب الزمان(عج) اردیب

در حالی که با وجود 2 نفر روحانی بومی، مردم خوب اردیب در ماه رمضان امسال از فیض نماز جماعت محروم هستند اما جلسات جزء خوانی قرآن کریم با استقبال بسیار خوب جوانان و با شور و حال خاصی در حال برگزاری می باشد. به گزارش اردیب نیوز این جلسات بعد از نماز ظهرو عصر در مسجد صاحب الزمان(عج) برقرار می باشد. در ضمن لازم به ذکر است بعد از رایزنی مسئولین محلی روستابا مسئولین روستای گرمه که از همکاری با روستای اردیب امتناع کردند ولی روحانی حاضر در روستا و در واقع بهتر بگوییم روحانی گرمه، ایشان(شیخ حمید شیخ) تقبل نمودند بعد از مراسم روستای گرمه برنامه سخنرانی در مسجد صاحب الزمان را نیز داشته باشند و این امر چند شبی است که در حال انجام می باشد. ولی همانگونه که اشاره کردیم خبری از نماز جماعت نیست.

عکس های مربوط به جزء خوانی

جزء خوانی

جزء خوانی

جزء خوانی

smm بازدید : 78 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

کانون فرهنگی عصر ظهور روستای اردیب خبر داد:

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم:
طرح پیامکی ختم قرآن کریم (ضیافت نور) توسط کانون فرهنگی عصر ظهورروستای اردیب و با همکاری و مشارکت سایت سرزمین آفتاب طراحی و اجرا گردید.
برای شرکت در این طرح کافیست عدد “۱۱۴” را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۰۰۳۰۰۹۰۰۹
ارسال نمایید.
با ارسال هر پیامک شماره ۳ صفحه از قرآن کریم (رسم الخط عثمان طه) برای شما ارسال میشود.
توجه : این طرح هیچگونه محدودیتی ندارد وشما به هر تعداد صفحه که تمایل دارید می توانید درخواست نمایید.(هر پیامک ۳ صفحه از قرآن مجید به خط عثمان طه)
وبلاگ:
114.ordiby.ir

smm بازدید : 80 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (1)

غبار روبی از چهره مسجد صاحب الزمان(عج) اردیب

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و یک روز مانده به آغاز این ماه مبارک خواهران بسیجی اقدام به غبارروبی و نظافت مسجد صاحب الزمان(عج) اردیب نمودند. از برنامه ریزی این حرکت خداپسندانه توسط پایگاه بسیج حضرت فاطمه الزهرا(س) اردیب و مجریان آن کمال تشکر را داریم.خداوند به همه کسانی که خود جوش و بی ریا برای خدا کار می کنند اجر عنایت فرماید.

smm بازدید : 68 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

حلول ماه مبارک رمضان ماه بازگشت و خودسازی مبارک باد

خدایا قرار ده روزه ام را در این ماه روزه روزه داران واقعى
و شب زنده داری ام را نیز مانند شب زنده داران
و بیدارم کن در آن از خواب بی خبران
و گناهم را بر من ببخش اى معبود جهانیان
و درگذر از من اى درگذرنده از گناهکاران...

smm بازدید : 79 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (2)

او روزی خواهد آمد

 

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com  

 

مهدی جان....

سوالی ساده دارم از حضورت....

من ایا زنده ام وقت ظهورت؟؟؟ 

 

اگر که امدی من رفته بودم...

اسیر سال و ماه و هفته بودم....

دعایم کن دوباره جان بگیرم....

بیایم در رکاب تو بمیرم....

  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

smm بازدید : 70 دوشنبه 02 تیر 1393 نظرات (8)

تعویض سنت غلط

کنار گذاشتن سنت های غلط در طول تاریخ کار بسیار سختی بوده است و هرکس بانی این گونه کارها گردد قطعاً از اجر بالایی برخوردار خواهد شد. اینجانب به عنوان نماینده بسیج روستا و یکی از اعضای هیئت امنای مسجد با کمک و همیاری سایر اعضای هیئت امنا قصد داریم یکی از این سنت های غلط که چند سالی است در اردیب رایج شده است را اصلاح نماییم.

در آستانه ماه رمضان المبارک هستیم و هر ساله خیرین بزرگوار در این ماه سنگ تمام می گذارند تا با دادن افطاری به روزه داران از اجر عظیمی که برای این کار وعده داده شده است بی نصیب نمانند. اما نکته غلطی که به نظر اینجانب تبدیل به یک سنت غلط شده است بحث افطار کردن روزه داران قبل از برگزاری نماز جماعت می باشد که اول افطار صورت میگیرد؛ بعد با تاخیری قابل تامل نماز جماعت برگزار می گردد. گرچه روزهای داغ و طولانی تابستان رمق از انسان می گیرد اما کسی که حدود 17 ساعت را طاقت آورده است بی شک می تواند 10 دقیقه دیگر را نیز تحمل نماید تا نماز جماعت در اول وقت اقامه گردد. البته قرار است در ابتدا با روحانی محل این موضوع مطرح گردد که امیدواریم ایشان نیز همکاری لازم را انجام دهند. به نظر می رسد با انجام این کار ضمن اینکه فضیلت نماز اول وقت از دست نمی رود؛ صف های نماز جماعت نیز فشرده تر گردد. از دوستانی که صاحب نظر هستند تقاضا می کنم در فرصت باقیمانده تا ماه مبارک رمضان،پیرامون این موضوع نظر دهند و در صورت مخالفت با این طرح دلایل منطقی آن را ذکر نموده، همچنین در صورت موافقت، پیشنهاد های خود را برای انجام این طرح ارائه نمایند. در ضمن هرگونه پیشنهاد و یا انتقاد شما عزیزان قطعاً برای ما محترم و در صورت عملی بودن در دستور کار هیئت امنا قرار خواهد گرفت.

smm بازدید : 73 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (2)

جشن میلاد موعود در شب نیمه شعبان به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله برگزار گردید

در شب با سعادت میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب زمان(عج) با همت پایگاه بسیج، مراسم جشنی در مسجد صاحب الزمان اردیب برگزار گردید. در این مراسم آقای علی ثابتی دهیار محترم روستا مجری بود. برنامه بعد از نماز مغرب و عشا با قرائت دعای روح بخش کمیل آغاز و  با مولودی خوانی آقای هژبر محتشم ادامه یافت. سپس نماهنگی زیبا در مورد امام زمان با استفاده از دیتا شو برای حضار پخش گردید. در ادامه مجلس شیخ حسین موبد مجلس را اداره کرد و سپس کلیپ تهیه شده توسط اردیب وب که یادی از اموات قدیمی می کرد برای حضار به نمایش درآمد. در پایان نیز کلیپ زیبایی در مورد امام زمان پخش گردید. در حاشیه این مراسم نیز آقای حسن جعفری(علی) مسابقه ای فرهنگی را بصورت کتبی برگزار نمود که جایزه 5 نفر اول در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان به برندگان اهدا خواهد شد.

smm بازدید : 96 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (2)

برگزاری مراسم گرامیداشت رحلت امام راحل(ره)

درشب چهاردهم خرداد به مناست بیست و پنجمین سالگرد ارتحال جانسوز پیشوای کبیر انقلاب حضرت روح الله مراسمی از طرف شورای اسلامی و دهیاری روستا در مسجد صاحب الزمان برگزار گردید. در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء شروع شد آقایان هژبر محتشم و حسن جعفری به مداحی پرداختند. متاسفانه از این مراسم عکسی در دست نیست

smm بازدید : 78 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)

امام خمینی (ره) در همه زمینه ها اسوه

رفتار امام خمینی(ره) با خانواده !!!

نامه محبت‌آميز

در اين نامه نكات روان‌شناختي و تربيتي زيادي وجود دارد با اين دقت بخوانيم:
تصدقت شوم، الهي قربانت بروم، در اين مدت كه مبتلاي به جدايي از آن نور چشم عزيز و قوت قلبم گرديدم، متذكر شما هستم و صورت زيبايت در آیينه قلبم منقوش است.
عزيزم، اميدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ كند. [حال] من با هر شدتي باشد مي‌گذرد؛ ولي به حمدالله تاكنون هرچه پيش آمد، خوش بوده و الان در شهر زيباي بيروت هستم.[1]حقيقتا جاي شما خالي است، فقط براي تماشاي شهر و دريا خيلي منظره خوش دارد. صد حيف كه محبوب عزيزم همراهم نيست كه اين منظره عالي به دل بچسبد.
در هر حال، امشب، شب دوم است كه منتظر كشتي هستيم. از قرار معلوم و معروف، يك كشتي فردا حركت مي کند، ولي ماها كه قدري دير رسيديم، بايد منتظر كشتي ديگر باشيم. عجالتا تكليف معلوم نيست، اميد است خداوند به عزت اجداد طاهرينم، كه همه حجاج را موفق كند به اتمام عمل. از اين حيث قدري نگران هستم، ولي از حيث مزاج بحمدالله به سلامت. بلكه مزاجم بحمدالله مستقيم‌تر و بهتر است. خيلي سفر خوبي است، جاي شما خيلي خيلي خالي است. دلم براي پسرت [سيدمصطفي] قدري تنگ شده است. اميد است كه هر دو[2]به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزيز و محافظت خداي متعال باشند. اگر به آقا [پدر همسر امام] و خانم‌ها [مادر و مادربزرگ همسر امام] كاغذي نوشتيد، سلام مرا برسانيد. من از قبل همه نايب‌الزياره هستم...[3]

پی نوشت :
1. براي عزيمت با كشتي به عربستان براي انجام اعمال حج.
2.اشاره به آقا مصطفي و فرزند ديگرشان كه در آن زمان، هنوز به دنيا نيامده بود و چند روز پس از نگارش اين نامه در زماني كه امام در سفر حج بودند، متولد شد و او را «علي» نام گذاردند. وي در كودكي بر اثر بيماري درگذشت.
3.صحيفه امام ج 21 نامه به خانم خديجه ثقفى(خانوادگى). زمان: فروردين 1312/ ذى القعدة 1351،مكان: لبنان، بيروت

smm بازدید : 77 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (1)

 

خرمشهر را خدا آزاد کرد
 

 
در خیال خرمشهر که کنار کارون آرام نشسته بود، هیچ صدای خمپاره ای نبود. نخلستان هایش صدای چرخ های تانک را تا آن روز نشنیده بود، تا شهریور ماه ۵۹ که خرمشهر، خونین شهر شد. پس از گذشت روزهای تاریک و پر دود اسارت، در سوم خرداد ۱۳۶۱ شهر از اشغال درآمد. خرمشهر نخل های سوخته، نخل های بی سر…

فتح خرمشهر (سوم خرداد ۱۳۶۱) در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده‌ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را باز یافته است اشکهای شادی و شعف خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرین صحنه‌های شورانگیز این نبرد کردند. برای پی بردن به عظمت این نبرد حماسی کافی است بدانیم که نیروهای  متجاوز عراق پیش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما برای آزادی خرمشهر در اطلاعیه‌ای به نیروهای خود دستور داده بودند که دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق محسوب دارند. همچنین تجهیزات و امکانات دفاعی دشمن در این منطقه نشان می‌داد که عراق خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قیمت،‌ این شهر را در تصرف نیروهای خویش نگهدارد.

هنگامی که مرحله اول و دوم عملیات بیت‌المقدس به پایان رسید و رزمندگان ما در اطراف خرمشهر مستقرشدند، رادیوی رژیم بعثی، می‌کوشید در تبلیغات کاذب خود، حضور نیروهای عراق را در خرمشهر به رخ بکشد تا توجیهی برای ترمیم روحیه نیروهای شکست خورده و رو به هزیمت عراق باشد. فتح خرمشهر در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت، موجب شد که بخش قابل توجهی از نیروهای مهاجم عراقی به اسارت نیروهای جمهوری اسلامی ایران درآیند.

نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرین بیت ‌المقدس که برای رها سازی خرمشهر از سلطه‌ نیروهای مهاجم عراقی انجام شد، از دهم اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ما ۱۳۶۰ به طول انجامید. این نبرد حماسی علاوه بر  پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سهمگین و کمرشکن به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن مهاجم وارد ساخت.

کوتاه سخن اینکه عملیات بیت‌المقدس به عنوان برجسته‌ترین عملیات پدآفندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی ۸ سال دفاع مقدس ثبت شده است.

اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهیدان گذر کنیم و تاریخ نقش بسته بر سنگرها را مرور کنیم، خواهیم دید که مجموعه شهیدان سوم خرداد ۱۳۶۰ الگویی کوچک از ملت مقاوم ایران است که چونان سپهری  پر ستاره می درخشد. شادیهای به یاد ماندنی خودجوش و سراسری پس از آزادسازی خرمشهر نیز برگ  دیگری از این حماسه ملی بود و نشان داد که مردم سراسر اقطار و بلاد ایران اعم از آن که هرگز خرمشهر را به چشم دیده باشند یا نه چگونه از شنیدن خبر این پیروزی ساعتها به دست افشانی و پایکوبی پرداختند وهزیمت دشمن اشغالگر را از خاک میهن جشن گرفتند.

سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی  تحقق می یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی. لذا به حق می توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه هاست.

بیاد سوم خرداد سالروز حماسه همیشه تاریخ ایران …آزادی خرمشهر:

مسجد جامع خرمشهر، قلب شهر بود که می‌تپید و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود. مسجد جامع خرمشهر، مادری بود که فرزندان خویش را زیر بال و پر گرفته بود و در بی‌پناهی پناه داده بود و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود و آنگاه نیز که خرمشهر به اشغال متجاوزان در‌آمد و مدافعان ناگزیر شدند که به آن سوی شط خرمشهر کوچ کنند باز هم مسجد جامع، مظهر همه آن آرزوهایی بود که جز در پازپس‌گیری شهر برآورده نمی‌شد. مسجد جامع، همه خرمشهر بود.

خرمشهر از همان آغاز، خونین‌شهر شده بود. خرمشهر خونین ‌شهر شده بود تا طلعت حقیقت از افق غربت و مظلومیت رزم‌آوران و بسیجیان غرقه در خون ظاهر شود. و مگر آن طلعت را جز از منظر این آفاق می‌توان نگریست؟ آنان در غربت جنگیدند و با مظلومیت به شهادت رسیدند و پیکرهاشان زیر شنی تانکهای شیطان تکه تکه شد و به آب و باد و خاک و آتش پیوست. اما… راز خون آشکار شد. راز خون را جز شهدا درنمی‌یابند. گردش خون در رگهای زندگی شیرین است اما ریختن آن در پای محبوب، شیرین‌تر است؛ و نگو شیرین‌تر، بگو بسیار بسیار شیرین‌تر است.

راز خون در آنجاست که همه حیات به خون وابسته است. اگر خون یعنی همه حیات… و از ترک این وابستگی دشوارتر هیچ نیست پس، بیشترین از آن کسی است که دست به دشوارترین عمل بزند. راز خون در آنجاست که محبوب خود را به کسی می‌بخشد که این راز را دریابد. آن کس که لذت این سوختن را چشید در این ماندن و بودن جز ملالت و افسردگی هیچ نمی‌یابد.

آنان را که از مرگ می‌ترسند از کربلا می‌رانند. مردان مرد، جنگاوران عرصه جهادند که راه حقیقت وجود انسان را از میان هاویه آتش جسته‌اند. آنان ترس را مغلوب کرده‌اند تا فتوت آشکار شود و راه فنا را به آنان بیاموزد.

آنان را که از مرگ می‌ترسند از کربلا می‌رانند. وقتی که کار آن همه دشوار شد که ماندن در خرمشهر معنای شهادت گرفت، هنگام آن بود که شبی عاشورایی برپا شود و کربلائیان پای در آزمونی دشوار بگذارند…

کربلا مستقر عشاق است و شهید سید محمد علی جهان‌آرا چنین کرد تا جز شایستگان کسی در آن استقرار نیابد. شایستگان، آنانند که قلبشان را عشق تا آنجا آکنده است که ترس از مرگ، جایی برای ماندن ندارد. شایستگان جاودانند؛ حکمرانان جزایر سرسبز اقیانوس بی‌انتهای نور نور که پرتوی از آن همه کهکشانهای آسمان دوم را روشنی بخشیده است.

 

رمز عملیات : یا علی بن ابیطالب (ع)

هدف عملیات : آزاد سازی خرمشهر ، پادگان حمید ، هویزه، جفیر وحسینیه

منطقه عملیاتی : غرب کارون ، جنوب غربی اهواز وشمال خرمشهر

تاریخ شروع : ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰/۲/۶۱

مدت عملیات : ۲۵ روز طی ۳ مرحله

وسعت منطقه عملیاتی : ۶۰۰۰ کیلومتر مربع

 

نتایج عملیات

مناطق وتأسیسات آزاد شده :

· آزادی شهر بندری خرمشهر وشهر هویزه وپادگان حمید

· جاده مهم وتدارکاتی اهواز _ خرمشهر _ کرخه نور

· جاده سوسنگرد _ هویزه

· خارج شدن بخش وسیعی از جنوب میهن اسلامی از زیر آتش دشمن

· تصرف وتأمین ۸ پاسگاه مرزی

تجهیزات منهدم شده دشمن :

· ۲۸۵ دستگاه تانک ونفربر

· دهها انبار مهمات

· ۴۰ فروند هواپیما

· ۲ فروند هلیکوپتر

· چندین دستگاه لودروماشین آلات مهندسی

· ۵۰۰ دستگاه خودرو

· دهها قبضه توپسبک وسنگین

· مقدار زیادی از انواع تیر بار وسلاحهای سبک سنگین

یگانهای منهدم شده دشمن :

· تیپ ۱۲ زرهی و۸ مکانیزه

· تیپ ۶۰۶ پیاده

· تیپ ۲۴ مکانیزه

· تیپ ۴۱۷

· تیپ ۴۲۶

· تیپ ۵۱

· تیپ ۳۴ زرهی

· تیپ ۲۷ مکانیزه

· تیپهای ۶و۱۲ زرهی از لشکر ۲

· تیپ ۶۰۵ تیپهای ۲و۶ پیاده تیپ ۹۰ پیاده

· تیپ ۴۸ پیاده

· تیپ ۱۰ زرهی

· تیپ ۴۶ مکانیزه

· تیپ ۳۷ زرهی از لشکر ۱۲

· تیپهای ۸و۹و۱۰ گارد مرزی

· تیپ ۳۳ نیروی مخصوص

· تیپ ۲۳۸ گارد مرزی

· تیپ ۱۴ زرهی

· گردان تانک المنصور ویک گردان شناسایی

· تیپ ۲۴۳ توپخانه ستاد کل ارتش عراق

 

تعداد کشته وزخمیهای دشمن : ۱۶۵۰۰  نفر

تعداد اسراء : ۱۹۰۰۰ نفر

غنائم :

· ۱۰۵ دستگاه تانک ونفربر

· دهها انبار مهمات

· ۹۵۰۰۰ عدد انواع مین

· صدها دستگاه خودرو سبک وسنگین

· ۳۰ دستگاه جیب  حامل توپ ۱۰۶ میلیمتری

· تعداد زیادی لودر وبولدوزر وماشین آلات مهندسی

· ۱۸ قبضه توپ ۱۳۰ میلیمتری

· هزاران قبضه سلاح انفرادی

 
گروه اردیب نیوز بازدید : 166 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

گشت بسیج همچنان فعال

 

دو هفته پیش بود که موسوی مسئول بسیج اردیب آقای عباس خاکسار را به عنوان مسئول عملیات پایگاه معرفی کرد تا زیر نظر فرماندهی پایگاه، فعالیت خود را آغاز نماید. در اولین اقدام مثبت عملیات، اکیپ گشت برای برقراری امنیت نسبی دشت اردیب در فصل برداشت محصول شکل گرفت و همچنان این اکیپ با مسئولیت عباس خاکسار فعالیت خود را ادامه می دهد. 

گروه اردیب نیوز بازدید : 110 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)
توسط پایگاه بسیج حضرت بقیه الله (عج) 

در شب با سعادت میلاد مولود کعبه حضرت مولی الموحدین، پایگاه بسیج حضرت بقیه الله اردیب اقدام به برگزاری جشن میلاد در مسجد صاحب الزمان اردیب نمود.

 جشن مولود کعبه توسط بسیج اردیب"بسیج اردیب"اردیب نیوز

به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 80 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

پایگاه بسیج برادران و خواهران اردیب

طبق آخرین اخبار دریافتی از فرمانده پایگاه بسیج بقیه الله اردیب آقای موسوی:

به علت در گذشت مرحومه مغفوره خانم کوکب اشرف جشن میلاد کوثر که قرار بود امشب در مسجد صاحب الزمان برگزار شود لغو گردید و سخنرانی مربی اخلاق شهرستان آقای امینی به زمان دیگری موکول شد.

گروه اردیب نیوز بازدید : 919 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (3)

همایش پیاده روی خانوادگی بامدیریت پایگاه بسیج بقیه الله اردیب

چندی پیش یکی از دوستان اردیبی مقیم تهران به پایگاه بسیج پیشنهاد پیاده روی خانوادگی داد که سریعا باموافقت شورا پایگاه بسیج روبرو گردید

 

پیاده روی ,اردیب نیوز

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

گروه اردیب نیوز بازدید : 95 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

پشت صحنه مراسم تحویل سال 1393در اردیب

امسال برای اولین بار بود که مراسم تحویل سال دراردیب راپایگاه بسیج بر عهده داشت که باعث پیشرفت این مراسم از شرایط سنتی قبل به روش مدرن امروزی شد که امیدوارم سال به سال این مراسم بابیشترین کیفیت برگزار شود البته برای اجرای این برنامه از یک هفته قبل از عید برای درست کردن کلیپ ها بامشکلات زیادی برخورد کردیم تا این که یک شب مانده به عید بعد از مراسم شب عرفه در مسجد با چند تن از بسیجیان گرد هم آمدیم برای هماهنگی برنامه های شب عید از جمله نصب پرده نمایش وتنظیمات ویدئو پرژکتور  ومشکل اصلی ما دقیقا یک ساعت قبل مراسم بود که کامپیوتر برنامه های اجرایی را کنترل نمیکرد همچنین از لحاظ سیستم صوتی برای نمایش کلیپ ها و گرفتن برنامه از طریق کارت tv وکلی مشکلات دیگه ولی به لطف حضرت زهرا سلام الله علیها وامام زمان <عج>توانستیم سیستم را به هر زحمتی که شده درست کنیم بیشتر این مشکلات بخاطر کمبود امکانات در مسجد بود.

در پایان این مراسم از حاج جواد جعفری که انتقاداتی کردم که جاداره از همین جا از ایشون بخاطر گوش دادن به انتقادات وبرگزاری جلسه باسایر هیات امنا مسجد برای هرچه زود تر برطرف کردن مشکلات مسجد صمیمانه متشکرم.و همه دوستان میهمان که از تهران قدم روی چشم ماگذاشته اند ودر این مراسم شرکت کردندبه نمایندگی از بسیج اردیب متشکرم.

 

اردیب نیوز,مراسم تحویل سال

 

اردیب نیوز,تحویل سال

گروه اردیب نیوز بازدید : 840 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (1)

برگزاری مراسم تحویل سال 1393 توسط پایگاه بسیج اردیب

مراسم سال تحویل توسط پایگاه بسیج اردیب دیشب باحمایت عزیزان میهمان برگزار شد در این یک هفته آخر سال باهمت فرمانده بسیج اردیب توانستیم هماهنگی های لازم برای اجرای این مراسم انجام دهیم.

اردیب نیوز

گروه اردیب نیوز بازدید : 81 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

هم اکنون ثبت نام کنید........!!!!طبق اطلاعیه ای که هم اکنون از فرمانده پایگاه بسیج اردیب به دستم رسیده حاکی از آن است که در ایام نوروز مسابقه تنیس روی میزبرای تمامی دوستان عزیزمان چه در خود روستا وچه در چه در پایتخت یا شهر های دیگردر محل پایگاه بقیه الله اردیب برگزار میشود از تمامی دوستانی که مایل به شرکت در این مسابقه هستند لطفا بامسئول تربیت بدنی پایکاه بسیج اردیب آقای علیرضا موبد باشماره09139232820تماس حاصل فرمایند.ضمنا برای نفرات اول تاسوم جوایزی از طرف پایگاه بقیه الله روستا در نظر گرفته شده است.

گروه اردیب نیوز بازدید : 144 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (1)

درجلسه دیشب اعضای شورای بسیج در تاریخ 92.12.16فرمانده بسیج پایگاه بقیه الله روستای اردیب آقای سید مهدی موسوی ضمن تبریک وگرامی داشت روز پرستاربرای ایام نوروزبرنامه ریزی هایی مطرح کردندکه مهم ترین آنها برگزاری مراسم تحویل سال بامدیریت و اجرای پایگاه بسیج اردیب بود که به تصویب اعضای شورای بسیج  رسیدکه سعی براین شد باهماهنگی باناحیه مقاومت بسیج شهرستان خور وبیابانک فعالیت وبازدیدهای یک سال طی سال 92رابه صورت تیتر وار وهمچنین به صورت تصویری به اطلاع هم روستایی های عزیز واردیبی های مقیم مرکز وشهرای دیگر کشوربرسانیم.همچنین دراین جلسه تشکیل شورای امر به معروف ونهی ازمنکر وگشت های عملیاتی شبانه برای بیشتر شدن امنیت درروستاتوسط چندتن از فعالان بسیج در ایام نوروز ازدیگرمصوبات پایگاه بسیج بود.

گروه اردیب نیوز بازدید : 120 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

علاج مشکلات ما در این است که سازندگی کشور را در کنار تامین روحییه انقلابی در مردم حفظ همان صلابت چهره ی با عظمت و هیبت انقلاب ببینیم اگر به رفاه عمومی نیندیشیم و به سازندگی کشور فکر نکنیم مطمانا نظام جمهوری اسلامی نخواهد توانست الگو و نتیجه مطلوب را به دنیا ارایه بدهد.

مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای

گروه اردیب نیوز بازدید : 83 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

طبق جدیدترین اخباری که از خبرنگار اردیب نیوز در بسیج خواهران که هم اکنون به دستم رسیده حاکی ازاینست که فرمانده محترم بسیج بقیه الله اردیب اقای موسوی باحضور در جلسه حلقه صالحین پایگاه فاطمه الزهرا ضمن تشکراز فرمانده بسیج خواهران.ازخواهران بسیجی خواستار تعامل وکمک برای هرچه بهتر اجراشدن برنامه های پایگاه بسیج خواهران وهمچنین تشکیل شورای بسیج برای تقسیم فعالیت ها بین اعضای شوراشدند.

گروه اردیب نیوز بازدید : 88 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

حماسه 22بهمن مشت محکمی بردهان استکبارازطرف همه بسیجیان ومردم کشورعزیزمان بود که ازاین حیث حضوربسیجیان رنگ وبویی دیگربه انقلاب ودستاوردهای 35 ساله انقلاب داشت که ازبایگاه بسیج بقیه الله اردیب هم به صورت خودجوش حضوردر راهبیمایی راوظیفه خوددانستند وباسر دادن شعارمرگ برامریکا ومرگ براسراییل مشت محکمی بردهان استکبار زدند حتی خود من به همراه سه تن دیگر ازبسیجیان بایگاه اردیب که به لطف خدا به بابوس امام رضارفته بودیم درراهبیمایی 22بهمن مشهد شرکت کردیم که خیل عظیمی ازبسیجیان سراسرکشورشرکت کردند ونشان دادند کشورایران گزینه های زیادی روی میز دارد که اصلیترین انهاخون شهدای کشوربخصوص شهدای انقلاب است که باحضوربسیجیان که نشاندهنده باسداری ازخون شهدای عزیز است رنگ وبویی جهانی ووصف ناشدنی به خود گرفته است ودشمنان نظام رایک قدم به عقب راند وبه واکنش واداشت که ازشبکه های مختلف ازجمله بی بی سی نسبت به حضور مردم حرفهای به دور ازعقل ومنطق زده شد که حضور ایرانیان ازروی جبر وزور بوده  است که من به عنوان یک بسیجی ساده میگویم که یکی ازدستاورد های انقلاب جلوگیری از ظلم و جبر واستکبار است مگرمیشود کشوری که بانام استقلال ازادی جمهوری اسلامی است مردم رابه زور وارد جریانی کند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی بسیج رابه عنوان مدرسه عشق نامگذاری کرده اند وهمین جمله تاریخی امام کافیست برای جواب دادن به توهین های شبکه های غربی که حضور مردم از روی اجبارمیدانستن وهمچنین حضرت امام خامنه ای  بسیج رایک فرهنگ نامیدند بس حضورمردم یک فرهنگ حسنه ونیک و عشق به وطن وخون شهداست نه از روی زور واجبار که درجامعه اسلامی جایی ندارد.

ازنظربنده حقیر حضور میلیونی مردم در صحنه یک امتحان الهیست وگرنه نابودی مستکبران برای خداوند بسیاراسان است که خوشبختانه مردم عزیز با حضور خود درراهبیمایی روح امام خمینی راشادکردند  افتخارمیکنم که یک ایرانیم.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 566
  • بازدید کلی : 167,309