loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 186 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

مصاحبه با ایده پرداز کرسی آزاد اندیشی در اردیب

 

مصاحبه

در ادامه مصاحبه های اردیب نیوز ؛این بار به سراغ ایده پرداز کرسی های آزاد اندیشی در جلسات اردیب یعنی آقای علی اصغر جعفری رفته تا با چند پرسش و پاسخ مفهوم عبارت «کرسی های آزاد اندیشی» از دیدگاه ایشان را به مخاطبان خود ارائه دهیم.

1.هدف اصلی از برگزاری کرسی های آزاداندیشی چیست؟ این سوال شما دارای چند جواب است یکی اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید بسیار دارند. دوم اینکه ازبدو تاسیس هیات یعنی سال 66 همیشه درجدال سخنان باطل بوده وخروجی نداشته ونهایتا 2الی 4 نفر تصمیم گیری میکردند وهدف اصلی ازاین کرسی ها درفضای عقلانی چند صدایی شدن است و این پیرو سه رکن آزادی ,اخلاق و منطق می باشد.

2.کرسی های آزاداندیشی رادریک جمله برای مخاطبین اردیب نیوز تعریف کنید؟ نشستی که افراد به صورت عقلانی درباب یک موضوع معین به اظهار نظرو تبادل آرا همراه استدلال و به دور از بهتان میپردازند.

3.فرق کرسی آزاد اندیشی با تریبون آزادی که موسوی مسئول بسیج اردیب درمصاحبه با اردیب نیوز تاکید کرده بود چیست؟درکرسی آزاداندیشی برخلاف تریبون آزاد ومناظره روح آزاد اندیشی در آن حاکم است,افراد بدون وابستگی اندیشه های خودرا بازگو میکنند,مجری هیچ امتیازی نسبت به بقیه ندارد و همه دارای امتیاز واحد هستند,درکرسی آزاد اندیشی یک داوربی طرف وجود داردکه بدور از تعلق خاطر وگرایش است,سخن مخالف مجازات نمیشود بلکه ازسخن مخالف استقبال میشود ودارای ارجحیت است,فضای هرج ومرج وجود ندارد درتریبون آزادسر وصدا وجود دارد و باید داور فضارا آرام کند که در تریبون آزاد کسی عهده دار این امر نیست.

4آیاشخصا مایل به همکاری بابسیج برای برگزاری این جلسات هستید؟طبیعتا تابع هستم وبنده هیچ دخالتی درمدیریت این برنامه ندارم و از هرگونه کمکی دریغ نمیکنم ونظر خود را ارائه خواهم کرد.

5.به نظر شما دلایل بعضی افراد از به تاخیر انداختن کرسی های آزاد اندیشی چیست؟اول اینکه  موضوع را کامل درک نکرده اند واین برمیگردد به خود بنده که هنوز نتوانسته ام استدلال خودرا واضح بازگوکنم وامید وارم این منشور که توسط اساتید کشوری ازجمله دکتر ناظمی اردکانی,دکترکریمی عضوهیات علمی دانشگاه پیام نور و اساتید دیگر دانشگاه تایید شده است باعث تبادل شود.

دوم اینکه شاید بعضی افراد این جلسات را به چشم خراب کردن افراد یابعضا هیات وحسینیه میدانند که اصلا منظور مااین نیست بلکه منظور ما به حداقل رساندن اشتباهات است.

سوم اینکه بعضی افراد دنبال مسخره کردن افراد هستند ودوست دارند همه چیز را به باد تمسخر بگیرند که نمیخواهند پیشرفت افراد را ببینند.

6.آیا این جلسات آزاد اندیشی باعث کنار رفتن سنت های غلط میشود؟اجازه بدهید از لفظ سنت غلط استفاده نکنیم وبه جای آن از لفظ سنت دیرین استفاده کنیم که باید بگویم بله سنت های دیرین به خودی خود کنار خواهد رفت ولی این جلسات در سرعت کاهش این سنت ها تاثیر گذار است چون هیچوقت سنت غلط نیست و در هرزمانی سنت مربوط به خود را دنبال میکردند ولی الان باتوجه به عرف فعلی جامعه تطبیق نخواهد داشت

7.آیا برگزاری این جلسات به جوانگرایی یا بعضا تحول اندیشه ونوآوری جوانان کمک خواهد کرد؟بله نفس کار جوانان وجوانگرایی است و این جلسات باعث تشویق جوانان و ایجاد محیط امن برای پیشرفت جوانان است ولی باید از تجارب بزرگان استفاده  شود.

8.آیا در حسینیه از خواهران درباب کرسی های آزاد اندیشی نظرسنجی کردید؟ ازبدو تاسیس هیات تا بحال این نظرخواهی وجود نداشته وبنده هم تابه اکنون هیچ پیشنهادی نکردم بهتر است اول این جلسات در برادران شکل بگیرد و خواهران هم اگر دوست داشتند میتوانند در بین خودشان این جلسات را بامدیریت خودشان برگزار کنند وهرگونه کمک وپشتیبانی از جانب بنده داشتند من در خدمتگذاری مطیعم.

9.صحبت پایانی:منشور اخلاقی دارای 14بند است که باید همه امضاکنند,فرم نظر سنجی باید درست پرشود و فعلاماهیانه یک جلسه برگزارمیکنیم امیدوارم همه عزیزان در این جلسات که از سال آینده شروع میشود شرکت کنند تامشکلی ازمشکلات کم شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 527
  • بازدید کلی : 167,270