loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 103 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)
بعضی ها این سوال را هر سال می پرسند که روبوسی نوروزی دو بار است یا سه بار؟! در پاسخ باید گفت اگر هنگام روبوسی این قوعد را رعایت کنید حتی چهار بار هم اشکال ندارد!
 
روبوسی بعد از تحویل سال نو و در دید و بازدیدهای مرسوم آن، یکی از زیباترین سنت های نوروزی است؛ به شرط آنکه قبل از روبوسی شیرینی نخورده باشید، آب دهان خود را کاملا قورت داده باشیدو در هنگام روبوسی حرف نزنید تا صادرات نقل و نبات به صورت طرف مقابل انجام نپذیرد! بعضی ها این سوال را هر سال می پرسند که روبوسی نوروزی دو بار است یا سه بار؟! در پاسخ باید گفت اگر هنگام روبوسی این قوعد را رعایت کنید حتی چهار بار هم اشکال ندارد!
 
 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم عید دیدنی

 

زمان عیددیدنی در قدیم از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر بود اما الان نباید قبل از ساعت 5 عصر به عیددیدنی رفت؛ زیرا افراد عموما تا ساعت یک بعدازظهر خواب هستند، تا ساعت 2 صبحانه می خورند و تا خانه را مرتب کنند و آماده پذیرایی از مهمان ها شوند ساعت 5 شده است. اگر شب می خواهید به عید دیدنی بروید ساعت 10 شب تا 3 صبح فرصت مناسبی است؛ زیرا در این ساعات مردم عموما بیدار هستند و می توانید مطمئن باشید که مزاحم استراحت کسی نیستید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم دست دادن

 

در عید وقتی به مهمانی می روید، اگر در هنگام دست دادن، دست میزبان را سفت فشار دهید، یعنی با قدرت تمام آمده ام تا نصف میوه هایتان را بخورم و اگر دست میزبان را خیلی شل و بی حال بگیرید، یعنی انرژی ام تمام شده و به عشق آجیل علی الخصوص پسته و بادام خدمت رسیده ام! پس سعی کنید عادی دست بدهید. با این وصف اگر کسی به خانه شما آمد و دستتان را سفت یا شل فشار داد، سعی کنید بر اعصاب خود مسلط باشید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
زمان استاندارد برای عیددیدنی

 

زمان استاندارد برای عیددیدنی نیم ساعت است؛ اما اگر بعد از نیم ساعت احساس کردید که میزبان همچنان با جان و دل در حال پذیرایی از شما است می توانید این زمان را نیم ساعت دیگر هم تمدید کنید؛ اگر بعد از نیم ساعت دوم باز هم میزبان با جان و دل به پذیرایی از شما ادامه داد، بدانید که کار به وقت اضافه کشیده شده و باید حتما به میزبان گل بزنید تا کار تمام شود؛ پس ناهار و شام را در آنجا صرف کنید. توضیح ضروری اینکه این کار باید زمانی صورت بگیرد که شما برای بازدید رفته باشید والا ممکن است فرد مورد نظر دو سه روز بعد تلافی کند و ناهار و شام به منزل شما بیاید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم دیدن بزرگترها…؟!

 

بعد از تحویل سال نو اولین جایی که معمولا برای عید دیدنی می روند منزل بزرگترها است. زوج های جوان معمولا در این جور مواقع شک می کنند که مادر و پدر خودشان بزرگتر هستند یا مادر و پدر همسرشان! در طول قرن ها زندگی بشر هنوز جوابی برای این معما کشف نشده است و مثل سوال «اول مرغ بود یا تخم مرغ» هیچ جوری نمی شود به این سوال جواب داد.

این مسئله بغرنج ترین مسئله در آغاز هر سال نو است که گاهی باعث قهر و آشتی های دلپذیری در سال نو می شود. اگر زن و شوهری جوان و کم تجربه هستید حتما مراقب این یک فقره باشید!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
آداب و رسوم عیدی دادن؟!

 

عیدی دادن (مخصوصا به کودکان) یکی از سنت های پسندیده ایرانی است؛ به شرط اینکه باعث دلخوری نشود. متاسفانه این روزها بچه ها همه پول ها را می شناسند و ارزش آنها را می دانند، پس اگر به کودکی هزار تومانی دادید و او نگرفت، ناراحت نشوید؛ دو هزار تومانی را برای همین جاها آفریده اند! اگر دو هزار تومانی را هم نگرفت، باز هم ناراحت نشوید؛ بچه است دیگر، لطفا پنج هزار تومانی را امتحان کنید و بعد ده هزار تومانی را … اما خدا نبخشد پدر و مادری را که به بچه شان یاد داده اند فقط چک پول بگیرد!
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 
چقدر آجیل بخوریم؟!

 

می دانم، می دانم … این روزها آجیل آنقدرها راحت گیر نمی آید که این جور سوال ها را بپرسیم؛ اما خدا را چه دیدیی؟ شاید جایی این توفیق را به دست آوردید که کاسه ای آجیل جلویتان بودو می توانستید بی حساب و کتاب و بدون ترس از صاحبخانه، تا می توانیدآجیل بخورید؛ در اینصورت سعی کنید اندازه نگه دارید که اندازه نکوست! خوردن بیش از نیم کیلو آجیل در روز یعنی چاقی و چربی و خیلی چیزهای دیگر. اگر هم چنین توفیقی نصیبتان نشد چه بهتر؛ نه به کسی ضرر وارد کرده اید و نه چربی خونتان بالا رفته است.
 

 آداب و رسوم نوروزی را رعایت کنید + عکس طنز
 

آداب و رسوم مسافرت

تعطیلات عید آنقدر طولانی است که اگر مسافرت نروید حتما دچار افسردگی می شوید. روی برنامه های تلویزیون هم اصلا حساب نکنید؛ زیرا تجربه نشان داده که به کار نمی آیند. مسافرت هم نباید حتما مسافرت خیلی مفصلی باشد؛ گاهی یک مسافرت کوتاه و یک روزه می تواند به اندازه یک سفر اروپا به آدم شادابی بدهد. فقط لطفا مثل بعضی ها کلاس الکی نگذارید و نگویید که مسافرت اروپا خیلی خوش گذشت. این روزها همه فهمیده اند که هر دروغی را نباید باور کرد

گروه اردیب نیوز بازدید : 84 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)

مراسم یاد بودعزیزان از دست رفته باحضور فرماندار و هیات همراه در مسجد صاحب الزمان «عج»اردیب

همه ساله در روستاهای شهرستان خور وبیابانک مراسمی تحت عنوان یاد بود وفاتحه خوانی اهل قبور مخصوصا عزیزانی در سال جاری لباس آخرت بر تن کرده اند برگزار میشود که در هر روستا یا شهری از آن به نام خواستی یاد می شود که در اردیب به آن شب عرفه مردگان گفته میشود قدمت این مراسم از سالیان دور میباشد که در مراسم دیشب آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاریان تلاوت شد که پس از آن مجری فهیم وگرانقدر آقای علیرضا موبد مجلس را به فیض اکمل رساند ودر پایان فرمایشات خود اسامی عزیزانی که در سال 92به دیار باقی پیوسته اند را نام برد وحضار برای هریک از عزیزان از دست رفته صلوات وفاتحه ای قرائت کردند؛

بعد از قرائت فاتحه آقای ثابتی دهیارمحترم  اردیب پشت تریبون رفتند وبا ادبیات خواست خودشون و شعری که خود ایشون سروده بودند خیر مقدم گفتند به جناب استوار فرماندار شهرستان که اولین بار بود به همراه جناب نایب بخشدار مرکزی وجناب فیروزی معاون فرمانداربه روستای اردیب سفر کرده بودند که در پایان این جلسه شورای روستا و دهیار اردیب به همراه اهالی روستا جناب استوار را به آب انبار روستا بردند که در حال تخریب است ونیاز مبرمی به ترمیم و بازسازی دارد از ایشان قول مساعدت گرفتند.

گروه اردیب نیوز بازدید : 82 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)
یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

این مسجد زیبا عنوان شگفت انگیزترین مسجد ایران نام گرفت. تصاویر را در زیر با هم می بینیم.

 تصاویری از مسجد "نصیر الملک" شیراز منتشر کرد.

 
 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)

 یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران (+ تصاویر)
گروه اردیب نیوز بازدید : 89 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)
زندگیتان رادوست بدارید ! ( مسافران نوروزی حتما ببینند )

 زندگیتان را دوست بدارید ! ( مسافران نوروزی حتما ببینند )

 

عید نوروز در راه است و خیلی از شماممکن است قصد مسافرت با خودروی خود را در عید نوروز داشته باشید.

ما خوشحال میشویم وقتی شما به سلامت از سفر برگردید.

اشتباهاتی در رانندگی :

اگر فکر میکنید خودروی گران قیمت شما در برابر تمامی تصادفات شما را سالم نگه خواهد داشت در اشتباه بزرگی هستید.

اگر فکر میکنید فقط رانندگی شما مهم است در اشتباه بزرگی هستید زیرا ممکن است رانندگان اطراف شما حرفه نباشند .

اگر به خودروی خود خیلی مطمئن هستید در اشتباه بزرگی هستید .

اگر فکر میکنید شما هیچ وقت پشت فرمان خوابتان نخواهد رفت در اشتباه بزرگی هستید .

اگر فکر میکنید با سرعت رفتن زود تر خواهید رسید باز هم در اشتباه هستید!

با رعایت قانون مسافرت خود را شیرین کنید.

عید نوروز که می رسد، در کنار تمام شادی ها و شادکامی ها ، "فصل خون" نیز در جاده ها رقم می خورد. طبق آمار بیش از 6 درصد کل تصادفات رانندگی در سال ، فقط در ایام نوروز رخ می دهد.

خیلی از کسانی که در تصادفات نوروزی جان خود را از دست داده اند و اینک در آستانه نوروز 93 در گورستان آرمیده و به قول پروین اعتصامی "سائل فاتحه و یاسین" اند ، وقتی خبرهای مربوط به تصادفات را می خواندند یا تصاویرش را می دیدند، هرگز گمان نمی کردند که روزی خودشان در سانحه رانندگی وحشتناکی کشته شوند و تبدیل به یکی از اعداد در آمارهای تصادفات شوند.

دیدن عکس های حوادث رانندگی که رنج و مرگ مردمان را به تصویر می کشد ، به ویژه در ایام منتهی به جشن نوروز ، هرگز خوشایند نیست. اما اگر تلنگری باشد بر فرد فرد ما که بیشتر احتیاط کنیم و باعث شود که دچار سانحه نشویم ، کشته نشویم و نکشیم ، حتماً مفید است.

مواظب باشید امسال در جاده ها کشته نشوید و کسی را نکشید. اگر ماشین تان از نظر ایمنی ضعیف است ، بیشتر دقت کنید تا قربانی نشوید. اگر بدنه خودروی تان قدرتمندی دارد ، باز هم بیشتر مراقب باشید تا خدای ناکرده کسی را نکشید.مواظب خودتان و دیگران باشید.

یادتان باشد که وقتی سرعت خودرویی به بیش از 80 کیلومتر در ساعت رسید، هر تصادفی می تواند خطرناک باشد. به آهن و لاستیک اطمینان نکنید.
خودروهای جدید به لحاظ خوش ساخت بودنشان ، صدا و لرزش کمتری را به درون اتاق منتقل می کنند و همین ، باعث می شود راننده و سرنشینان خودرو ، سرعت برق آسای خودرو را احساس نکنند مگر در لحظه ای که خدای ناکرده ، تصادفی رخ بدهد. فریب سکوت و آرامش درون خودرو را نخورید. کافی است کنار جاده بایستید و ببینید خودروها با چه سرعت وحشتناکی از کنارتان می گذرند.

دوست داریم بعد از عید نیز با سلامتی کامل در کنار هم باشیم بی آن که عزیزی از بین ما رفته باشد.

 

 


 زندگیتان را دوست بدارید ! ( مسافران نوروزی حتما ببینند )

 زندگیتان را دوست بدارید ! ( مسافران نوروزی حتما ببینند )

گروه اردیب نیوز بازدید : 86 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

از چندنفر ریش سفید اردیب در مورد چهارشنبه سوری در قدیم پرسیدم که به این رسیدم که در آن روزگاران همه منتظر چهار شنبه سوری بودند همه شاد وخرم بودند نه مثل حالا که همه والدین از آمدن چهارشنبه سوری به ستوه آمده باشند وپیش خود بگویند کاش چهار شنبه سوری وجود نداشت وکلی حرص خوردن های دیگر ولی در چهار شنبه سوری قدیم خبری از بمب و ترقه و خیلی از مواد محترقه دیگر نبوده است همه خانواده ها به پشت بام های خود میرفتند ویک بوته بیابانی به نام ترخ یاچوب درخت خرما را آتش میزدند واز پشت بام به پایین پرتاب میکردند و باخود شعر

بلا به در قضا به در     آدم بد از ده به در.  زردی من از تو   سرخی تو از من

وبا بسم الله الرحمن الرحیم آب را از بالا به روی آتش میریختند.

گروه اردیب نیوز بازدید : 69 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آمارهای اورژانس نشان می ‌دهد بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال و سپس گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال می باشند.

کارشناسان می‌ گویند سوختگی‌های ناشی از بازی با مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه ‌سوری دارای دو نوع عوارض هستند.

برخی از آنها به عنوان عوارض زودرس مطرح هستند و برخی در درازمدت در افراد عوارض ایجاد می‌کند‌.‌ قطع عضو بدن از عوارض زودرس سوختگی‌هاست. عفونت ثانویه در محل زخم ناشی از سوختگی، یک عارضه زودرس دیگر است….


آسیب های چشمی.

کوری چشم در صورت اصابت مستقیم ترکش‌های ناشی از انفجار مواد محترقه یکی از مواردی است که زیاد در چهارشنبه سوری دیده می‌شود. میزان کوری‌های ایجاد شده به حدی است که عنوان “نابینایی در چهارشنبه سوری” را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار موجود ۴۴ درصد از آسیب‌هایی که در این مراسم وارد می ‌شود، در چشم راست، ۳۷ درصد در چشم چپ و ۱۹ درصد در هر دو چشم است، که ۲۶ درصد آسیب‌ها به دلیل نارنجک، ۵۱ درصد به دلیل سیگارت و ۶ درصد نیز به علت فشفشه اتفاق می‌افتد. همچنین ۵۸ درصد آسیب‌دیدگان مردانی با میانگین سنی ۱۷ سال بوده‌اند.

مراجعه سریع به چشم پزشک در صورت برخورد هر شیئی با چشم می‌تواند شدت ضایعه را کاهش دهد. در موارد خفیف با انجام مراقبت‌های طبی یا انجام اعمال جراحی می‌توان بینایی فرد را به او بازگرداند، ولی متاسفانه در موارد شدید چاره‌ای جز تخلیه چشم باقی نمی‌ماند.

بعد از هر گونه آسیب به چشم، تنها کاری که باید بکنید آن است که چشم را با یک کاور، بدون آنکه با خود چشم آسیب دیده تماس داشته باشد بپوشانید و بیمار را سریعا به یک مرکز چشم ‌پزشکی بفرستید.

ضایعات پوستی وریوی.
کارشناسان می‌گویند هیچ ماده شیمیایی غیر خطرناکی وجود‌ ‌ندارد‌. ‌نیترات پتاسیم، کلرات باریم،‌ ‌ارسنیک، نیترات سالیسیوم و پرکلرات پتاسیم به کار رفته در مواد محترقه و منفجره به‌ ‌علت ترکیب با اکسیژن و کربن همگی به نوعی خطرناک هستند و ممکن است حتی هنگام کار و‌ ‌تهیه، عوارضی را برای کارگران به همراه داشته باشد‌.

به عنوان مثال مواد شیمیایی‌ ‌با پایه کلر و کلرات به لحاظ درجه آتش‌گیری بسیار پایین ناراحتی‌های پوستی- ریوی‌ ‌ایجاد می‌کنند، حتی در مقیاس بالاتر آثار خونی را به جا می ‌گذارند.

دردهای شکمی،‌ ‌سرگیجه، حالت استفراغ و اسهال و در برخی موارد ناراحتی‌های تنفسی پیشرفته از آثار‌ ‌این مواد شیمیایی برای تولید کنندگان است‌. تماس با‌ ‌ترکیبات نیتراته سبب خوردگی پوست می‌شود.

حساسیت‌های پیشرفته بر روی غشای پوستی و حتی در صورت جذب از راه پوست، سوختگی‌های‌ ‌پیشرفته پوست از عوارض ترکیبات نیتراته است‌. ‌تنفس پودرهای گوگردی هم آثار تنفسی، سرفه‌های‌ ‌شدید و تنگی نفس را در پی دارد.

در صورتی که مواد شیمیایی با پوست شما برخورد کرد، بلافاصله آن را با آب فراوان شستشو دهید و به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

کمک‌های اولیه

پزشکان می‌گویند‌ اگر پس از شنیدن صدای بلند ناهنجار دچار تپش قلب یا وزوز گوش یا کاهش شنوایی و علا‌یمی شبیه این شدید، تنها کاری که باید بکنید این است که در یک فضای آرام استراحت کنید.

در صورتی که علا‌یم بیش از ۴۲ ساعت ادامه یافت به پزشک مراجعه کنید. زنان باردار بهتر است در این شب به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند، چون شوک ناشی از انفجارهای مواد محترقه باعث سقط جنین می ‌شود.

همچنین پزشکان توصیه می‌ کنند از جمله راه های به حداقل رساندن جراحات می ‌توان به دور کردن بیمار از منبع ایجاد ضایعه، متوقف ساختن روند سوختگی (با لحاف یا پتو یا کت، با آب، غلطاندن روی زمین)، در آوردن تمامی لباس‌ها و محل‌های چسبیده را قیچی کردن، درآوردن تمامی زیور آلات و سرد کردن سریع با آب تمیز در طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اول اشاره کرد.

هدف از درمان سوختگی به حداقل رساندن خطر عفونت، التیام بخشیدن هر چه سریع‌تر زخم، حفظ کردن حرکات فیزیکی اعضاء، به حداقل رساندن ناهنجاری‌ها از نظر زیبایی و باز گردانیدن هرچه سریع‌تر نو توانی فیزیکی و روحی و اجتماعی بیمار است.

به امید چهارشنبه سوری بدون خطر و بدون حاشیه

گروه اردیب نیوز بازدید : 100 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها همه ساله در اردیب بر گزار میشود که امسال هم به همت ویاری عزیزان مدیحه سرا در روستا در حال بر گذاری است که شب اول آن جمعه شب در مسجد صاحب الزمان برگزار شد که به احترام آن حضرت جلسه حلقه های صالحین رابه جای پایگاه در مسجد بر گزار شد که در موضوع آزاد این جلسه آقای هژبرمحتشم مسئول بسیج سازندگی پایگاه از بسیجیان خواستار نظافت روستا در 92.12.27 شد. بعد از موضوع آزاد زیارت حضرت فاطمه سلام الله علیها خوانده شد ودر پایان با مداحی مجلس خاتمه یافت.که قرار براین شده دهه اول را در سه روز برگزار کنند که امشب سومین شب این مراسم است.

گروه اردیب نیوز بازدید : 87 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (1)

ب درباره تاريخ شهادت حضرت زهرا ‌‌(س) روايات مختلف است. از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پيامبر ‌(ص). ميان علماي شيعه، دو تاريخ مشهور و مقبول است: يكي هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پيامبر ‌(ص) و ديگري نود و پنج روز.

با توجه به رحلت پيامبر اسلام ‌(ص) در بيست و هشتم صفر، بنا به روايت ۷۵ روز، در مورخة سيزدهم تا پانزدهم جمادي الاوّل ، شهادت حضرت زهرا‌‌(س) است و اين ايام را فاطمية اوّل مي‌ خوانند اما بنا به روايت ۹۵ روز، شهادت حضرت‌‌ زهرا (س) در سوم تا پنجم جمادي الثاني است و اين ايام را فاطمية دوم مي‌ خوانند.

بنابراين؛ ايام فاطميه جمعا ۶ روز مي باشد، ۳ روز در ماه جمادي الاول و ۳ روز در ماه جمادي الثاني. فاطميه اول از ۱۳ تا ۱۵جمادي الاول است و فاطميه دوم از سوم تا پنجم جمادي الثاني است.

ظاهراً علت اينکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت‌‌ معرفي شده است به اين دليل است که اين احتمال وجود دارد که ماههاي قمري از رحلت پيامبر‌ (ص) تا شهادت حضرت زهرا‌‌ (س)،۲۹روز بوده باشند، حال آنکه در صورت کامل بودن ماههاي قبل، روز شهادت ۱۳ جمادي الاول و يا سوم جمادي الثاني خواهد بود.

چرا که طبق تقويم، حداکثر سه ماه قمري ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمري ۳۰ روزه مي توانند پشت سر هم قرار گيرند.

اما در عرف، به دهه دوم جمادي الاول، از دهم تا بيستم جمادي الاول که بنابر قول ۷۵روز، شهادت آن بانوي بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطميه اول و به دهه اول جمادي الثاني از اول تا دهم جمادي الثاني، که طبق قول ۹۵روز، شهادت حضرت زهرا‌‌ سلام‌الله‌عليها‌ در آن واقع شده است،دهه فاطميه دوم گفته مي شود.

علت بروز اختلاف در روز شهادت

در مورد تعداد روزهايي که حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها پس از رحلت پدر بزرگوارشان در قيد حيات بوده اند در ميان کتاب هاي تاريخي اختلاف وجود دارد. بعضي از مورخين مثل يعقوبي اين زمان را چهل روز و کساني مثل عايشه، دختر ابي بکر، اين مدت را شش ماه و گروهي ديگر هشت ماه ذکر کرده اند.

علامه مجلسي

اما در ميان اين اقوال، آن قولي که براي ما قابل اعتنا است روايات رسيده از ناحيه ائمه هدي عليهم‌‌‌ السلام مي باشد، به نقل مرحوم علامه مجلسي، مرحوم ابوالفرج اصفهاني در کتاب مقاتل الطالبين اينگونه اظهار نظر کرده: مدت زمان حيات فاطمه زهرا سلام الله عليها بعد از وفات پيامبر صلي الله عليه وآله مورد اختلاف قرار گرفته است، به طوري که کمترين زمان ذکر شده در اين رابطه ۴۰ روز و بيشترين زمان هشت ماه مي- باشد، اما آنچه نزد ما مسلم و مورد قبول است روايات رسيده از امام باقر عليه السلام است که حضرت مي- فرمايد: بدرستي که زمان رحلت صديقه کبري سلام الله عليها سه ماه بعد از رحلت پيامبر مکرم اسلام صلي الله عليه و آله بود.

طبري شيعي

همچنين مرحوم طبري شيعي در کتاب دلايل الامامه به سلسله اسناد خود رواياتي از حضرت امام صادق عليه السلام نقل مي کند که حضرت مي فرمايد: حضرت صديقه طاهره عليها السلام در ماه جمادي الاخر روز سه شنبه، سه روز از ماه گذشته در سال ۱۱ هجري از دنيا رفتند.

اين دو روايت مبناي مورد اتخاذ غالب علماي شيعه من جمله سيد طاووس در کتاب شريف اقبال مي باشد.

کليني

اما دسته دوم ديگري از روايات صحيحه هم اين مدت را ۷۵ روز ذکر کرده اند از جمله اين روايات، روايت مرحوم کليني از امام صادق عليه السلام است که حضرت مي فرمايد: «بدرستي که توقف فاطمه عليه السلام در اين دنيا پس از پدر گراميش ۷۵ روز بود.»اين دسته از روايات هم مبناي نظر برخي از علماي شيعه از جمله مرحوم کليني گرديده.

البته ممکن است دليل اختلاف در اين دو دسته از روايات صحيحه رايج نبودن نقطه گذاري بر کلمات در زمان صدور روايات باشد. توجه به شباهت «خمسه و سبعون» با «خمسه تسعون» مويد اين معنا است.

گروه اردیب نیوز بازدید : 67 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مقدمه و چکیده

رحلت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم یکی از بزرگترین حوادث تمام دوران حیات اسلام بود، و به سرعت وقایع بزرگ دیگری را به دنبال آورد. اولین حادثه جریان سقیفه بود که بلافاصله پس از رحلت اتفاق افتاد، و نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت همه ادوار آینده اسلام داشت. در این واقعه اصلی‌ترین اصول جاهلیت عرب یعنی «تعصب قبیلگی» حیات دوباره یافت، تا آنجا که هرچه در سقیفه اتفاق افتاد، رنگی عربی داشت و از تعصب نسبت به قبیله ناشی ‌‌شده بود. طبق گزارش تاریخ در سقیفه چهار قبیله حضور داشتند، و همه به کسب قدرت فکر می‌کردند، آنها بدون اینکه در خاطر داشته باشند که اسلام و پیامبر(ص)، برای آینده چه راهی نشان داده است، هر یک از قبیله‌ی خود سخن گفته بود، و شعار آن را فریاد می‌‌کرد، و خواهان ریاست و قدرت آن بود. سرانجام هم قبیله‌ای پیروز شد که به شعاری نیرومند تر از شعارهای عربی چنگ زده بود، و حکومت و قدرتی بر پا کرد که اساسی جز عربیت نداشت، و این همان بازگشت به جاهلیت است که سخن قرآن و ادعای تاریخی ماست.

....

گروه اردیب نیوز بازدید : 187 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
شیطنت های دختر کوچولو زیبای ظریف در همایش

هفتمین همایش فرزندان آفتاب برگزار شد. دختر ظریف، عضو سابق تیم ملی والیبال، که پدرش را همراهی می‌کرد، از چهره‌های جذاب این همایش بود.

 
 بازیگوشی های دختر آقای ظریف (+عکس)

 بازیگوشی های دختر آقای ظریف (+عکس)

 بازیگوشی های دختر آقای ظریف (+عکس)
گروه اردیب نیوز بازدید : 76 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)

ـ تفریح با ناظمین زحمتکش مدرسه

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

ـ اظهار محبت و دوستی به بعضی از عابرین محترمی که شانس عبور از زیر پنجره کلاس ما رو داشتند!

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

خوب بعد از این همه ماجرا آدم باید یک فکری هم واسه شب امتحانش بکنه دیگه... نه؟

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

اما بعضی وقتها هر چقدر هم که زرنگ باشی تمهیداتت با شکست روبرو میشند و باید به فکر چاره افتاد... ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است...

دخترها در مدارس چیکار میکنند ؟!! + عکس

 
گروه اردیب نیوز بازدید : 70 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

نتایج آخرین تحقیقات دانشمندان نشان میدهد که باراه های ساده میتوان خطرهای تلفن همراه راکاهش داد.

1.برای جواب دادن تلفن از هدفون یااسپیکر استفاده کنید که استفاده از هدفون های بی سیم بیشتر توصیه میشود.

2.اگر استفاده از هدفون میسر نبود برا صحبت کردن تلفن را دور تر از گوش بگیرید چون شدت پرتواشکارابافاصله بیشتری کاهش میدهد.

3.استفاده از قاب ها یا کیف های موبایل .

4.هیشه هنگام زنگ زدن به دیگران منتظر بمانیم تا مخاطب جواب دهد وارتباط تلفنی بر قرار شود بعد تلفن همراه رابه گوش نزدیک کنیم.

وقتی تلفن همراه بی حرکت باشد پر تو کمتری از خود منتشر میکند ولی وقتی تلفن همراه باسرعت زیادی در حرکت است مثلا وقتی در ماشین یاقطار هستیم سعی کنید گوشی رااز بافاصله بیشتری از خود نگاه دارید علت این امر این است که تلفن همراه باید مدام بادکل های مختلف ارتباط برقرار کند ودر نتیجه از خود پرتومنتشر میکند پس هر چقدر نشانگر آنتن روی صفحه تلفن همراه کمتر باشد به معنای پرتو بیشر است چون هر جاتلفن همراه سیگنال کمتری داشته باشد بدین معناست که دستگاه باید سخت تر کار کند در نتیجه پرتو های بیشتری منتشر میکند.




گروه اردیب نیوز بازدید : 81 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

هم اکنون ثبت نام کنید........!!!!طبق اطلاعیه ای که هم اکنون از فرمانده پایگاه بسیج اردیب به دستم رسیده حاکی از آن است که در ایام نوروز مسابقه تنیس روی میزبرای تمامی دوستان عزیزمان چه در خود روستا وچه در چه در پایتخت یا شهر های دیگردر محل پایگاه بقیه الله اردیب برگزار میشود از تمامی دوستانی که مایل به شرکت در این مسابقه هستند لطفا بامسئول تربیت بدنی پایکاه بسیج اردیب آقای علیرضا موبد باشماره09139232820تماس حاصل فرمایند.ضمنا برای نفرات اول تاسوم جوایزی از طرف پایگاه بقیه الله روستا در نظر گرفته شده است.

گروه اردیب نیوز بازدید : 120 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

در برخی از اوقات باوجود ارتکاب گناه بنده ای خداوند باز هم دعای اورااستجابت میکند که این ممکن است به خاطر دلایل زیر باشد.  

.بنده گناهکار عمل خیری انجام داده است که خداوند استجابت دعا در بعضی موارد راپاداش کار خیر او قرار میدهد.

.پدر یامادر یا یکی از اولیا الله در حق او دعای خیری انجام داده اند که نتیجه آن عنایت پروردگار به این بنده گناهکار است وخواسته او بر اورده میشود.

اثر دیگر گناه این است که شخص گناه کار لذت مناجات رااز دست میدهد وخداوند از این طریق یعنی محروم کردن گناهکار از لذت بزرگ او تنبیه میکند.

شیخ صدوق در کتاب التوحید از امام هشتم نقل میکند که شخصی پرسید چراخداوند محجوب است؟امام فرمودند اومحجوب نیست این که شما او رانمیبینید در اثر کثرت گناهان است که همانند پرده ای جلوی شهود فطرت رامیگیرد ونمیگذارد انسان باچشم فطرت خداوند راببیند.پس دادن نعمت وبراورده شدن خواسته ها نمیتواند دلیل بر رضایت مندی خداوند باشد.به عبارت دیگردر بعضی از موارد خداوند بندگان گناهکار خود رابادادن فرصت ونعمت های بیشتر تنبیه میکند.به این صورت که انها مغرور شده وبیشتر در گناه فرو میروند وبه عقوبت انها افزوده خواهد شد.<ال عمران آیه178>

گروه اردیب نیوز بازدید : 117 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

درتاریخ 92.12.12بنابه دعوت بخشداری مرکزی خور جلسه ستاد نوروزی روستایی باحضور دهیاران محترم بخش مرکزی که از اردیب آقای علی ثابتی دهیار فعال روستا حضور داشتنددر محفرماندهی ل بخشداری تشکیل که در ابتداجناب نایب بخشدارخور در رابطه باستادخدمات سفر وهمچنین کمیته روستایی وتشکیل ستادنوروزی باتوجه به پایان سال واماده سازی محیط روستا وایجاد تسهیلات برای هموطنان نوروزی مواردی را مطرح ودر خصوص نظافت وجمع اوری ودفن زباله ورنگ امیزی جداول مطالبی راایراد نمودند واز زحمات فرماندار سابق اقای حسن فیروزی تقدیر وتشکر نمودند وضمن ارزوی توفیق خدمت برای آقای استوار فرماندار جدید نسبت به معرفی دهیاران اقدام وسپس اقای فرماندار مطالبی رادرخصوص وضعیت روستاها وایجاد نشاط اجتماعی مواردی رامطرح ودر ادامه هم جناب سروان گرجی فرماندهی محترم پلیس راه خور جندق در رابطه بانقش راهوران محله در ایام نوروز وحضور انها در صحنه تصادفات واعلام وقوع تصادف به تیم گشت سیار پلیس وهمچنین رعایت نکات ایمنی مطالبی راایراد کردند ودر پایان هم دهیاران محترم گزارشی از فعالیت های خود در رااعلام تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید

1پلیس راه شماره تیم های گشت محورهای روستایی رابه دهیاران دهد.

2.دهیاران از تاریخ 92.12.20نسبت به نظارت وجمع اوری نخاله های ساختمانی در سطح روستا اقدام لازم معمول نمایند.

3.روز سه شنبه 92.12.27به عنوان روز روستایی مبارک کلیه دهیاران محترم باهمکاری اهالی نسبت به نظافت سطح روستا اقدام نمایند.

4.دهیاران ضمن نظارت کامل بر ساخت وساز بناها از احداث هر گونه بنا بدون اخذ مجوز جلوگیری به عمل اورند.

5.دهیاران جهت زیبا سازی روستا باهمکاری اهالی نسبت به رنگامیزی جداوال وکاشت نهال در روستا اقدام نمایند.

6.دهیاران همکاری لازم بانیروی انتظامی در ایام نوروز مبذول نمایند.

7.دهیاران قبل از تعطیلات عید هماهنگی لازم بافروشندگی مواد سوختنی و نانوایی ها جهت ذخیره سازی سوخت وآرد مورد نیاز اقدام معمول نمایند.

8.از هر گونه حفاری توسط دستگاه های خدماتی به جز ترکیدن لوله های آب جلوگیری نمایند. 

لیه دهیاران نسبت به نصب بنر خیر مقدم به میهمانان نوروزی در ورودی روستاها اقدام نمایند.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 80
  • بازدید سال : 532
  • بازدید کلی : 167,275