loading...
اردیب نیوز
 
ارديب نيوز
گروه اردیب نیوز بازدید : 208 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

مصاحبه با مسئول پایگاه بسیج حضرت بقیه الله اردیب

خبرنگار اردیب نیوز این بار سراغ موسوی مسئول پایگاه بسیج اردیب رفت تا در مصاحبه ای دوستانه از کم و کیف برنامه های پایگاه بسیج بویژه در ایام عید باخبر شود.

س : آقای موسوی ضمن سلام و خسته نباشید بفرمایید برنامه های پایگاه را در این دو سال و اندی که از افتتاح پایگاه می گذرد چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا از عملکرد پایگاه در این مدت راضی هستید؟

ج : با سلام خدمت شما و همه ی مخاطبین عزیز اردیب نیوز و تشکر از فرصتی که به بنده دادید باید عرض کنم که البته این سوال را بهتر است دیگران جواب دهند تا خود بنده. اما با توجه به اینکه پایگاه بسیج هنوز نوپا است و تجربه قبلی هم از برنامه های بسیج به صورت گسترده نبوده است به نظر من برنامه هایی که در این مدت انجام شده، امیدوارکننده بوده است. اما اینکه عملکرد پایگاه راضی کننده بوده یا نه، باید بگویم خیر. بنده خود از عملکرد پایگاه رضایت کامل ندارم . ما در این فرصت می توانستیم بهتر کار کنیم و به نقطه مطلوب نزدیک تر شویم اما بدلایلی این امر به کندی پیش می رود.

س : می توانم بپرسم چه دلایلی باعث کندی پیشرفت کار در بسیج می شود؟

ج : متاسفانه دلیل عمده ای که در اکثر پایگاه های بسیج برادران به چشم می خورد، کم کاری اعضای پایگاه و حتی اعضای شورای پایگاه می باشد که اردیب هم از این مقوله مستثنی نیست. اما این مشکل معمولاً در پایگاه های خواهران بدلیل فراغت بیشتر خواهران کمتر به چشم می خورد و شادابی و طراوت خواهران در امور بسیج محسوس تر است.

س : مهم ترین اولویت بسیج در حال حاضر چه برنامه ای است؟

ج : چند سالی است که برنامه های بسیج حول محور حلقه های صالحین می چرخد و مقام معظم رهبری هم تاکید ویژه ای روی کیفی بخشی حلقه های صالحین دارند. شجره طیبه صالحین در راس برنامه های پایگاه ها قرار دارد.

س : می توانید در مورد حلقه صالحین بیشتر توضیح دهید؟

ج : حلقه صالحین شامل یک گروه 15 تا 25 نفره است که ترجیحاً در یک رده سنی و از یک قشر باشند و در هر هفته حداقل دو بار جلسه داشته باشند. یک نفر بعنوان سرگروه و یک نفر نیز بعنوان مربی در این حلقه ها ایفای نقش می کند. هدف از تشکیل این حلقه های معرفتی، تربیت انسان های مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع می باشد.پیشینه تاریخی اجرای شجره طیبه صالحین، به صدر اسلام در مسجد النبی، مسجد قبا و سایر مساجد مکه و مدینه باز می گردد که این بحث بسیار مفصل است و از حوصله این مصاحبه خارج می باشد.

س : آیا جلسه ی شب های شنبه اردیب همان هدف شجره صالحین را دنبال می کند؟

ج : ببینید ما در ابتدای کار سعی کردیم این جلسه را آرام آرام به سبک حلقه صالحین درآوریم. تا حدود زیادی هم در این امر موفق بودیم؛ چراکه جلسه قرائت قرآن بعد از درخواست حقیر از حالت روتین که فقط قرائت قرآن و زیارت عاشورا بود خارج شد و در آخر جلسات تفسیر مفصلی از بخش هایی از قرآن قرائت می شود. در برخی جلسات، برنامه های بسیج بازگو می شود و از حضار نظرخواهی انجام می شود که یکی از اهداف حلقه های صالحین همین مشارکت گروهی اعضا می باشد. در برخی جلسات نیز مرتبط با مناسبت روز مطالب علمی، پزشکی و غیره توسط یکی از اعضای گروه برای سایرین بازگو می شود؛ اما در مجموع تا رسیدن به حلقه صالحین واقعی هنوز راه زیادی در پیش داریم.

س : آیا برنامه های ابتکاری یا پیشنهادی هم در دستور کار بسیج قرار دارد؟

ج : بلی. یکی از ایده های بنده استقبال از برنامه های ابتکاری می باشد که اتفاقاً به نظر من این برنامه ها رتبه پایگاه را بالا می برد و پایگاه را در میان سایر پایگاه ها ی بسیج ممتاز می سازد. برنامه اردوی زیارتی مشهد مقدس که جهت تشویق اعضای فعال بسیج دو سال است با مدیریت پایگاه بسیج حضرت بقیه الله انجام شده؛ یکی از این برنامه ها است که جا دارد در اینجا از برادر بزرگوارمان حاج جواد جعفری که بانی خیر جذب اعتبار مالی این سفر شده اند بصورت ویژه تشکر نمایم. برنامه ابتکاری دیگر، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و اهدای جوایز در عید پارسال بود که بسیار برنامه جالب و پرشوری از کار در آمد. از ایده پرداز این برنامه برادر عزیز آقای محمد جعفری (حسن) نیز تشکر می نماییم. نمونه ای دیگر از برنامه های ابتکاری، انجام پیاده روی 6 کیلومتری مسیر اردیب تا امامزاده ابراهیم آبگرم در اربعین امسال بود که استقبال بسیار خوبی از آن شد و برای اولین بار این برنامه با مدیریت پایگاه و همکاری شورای محترم اسلامی روستا برگزار شد. برنامه سال تحویل پارسال نیز از دیگر برنامه های ابتکاری پایگاه بود که البته همه ی این برنامه ها با توجه به اینکه برای اولین بار انجام می شد؛ ضعف هایی هم داشتند که باید رفع گردند.

س : آیا امسال نیز برای عید نوروز برنامه ای دارید؟

ج : به یاری خدا امسال برنامه های  بهتر و جذاب تری را پیش بینی کرده ایم و در حال برنامه ریزی و تدوین آنها هستیم.

س : لطفاً بیشتر توضیح دهید :

ج : برنامه کلیپ اموات یک سال را در شب سال تحویل همراه با کلیپ های دیگر در دستور کار قرار داده ایم. اجرای برنامه های سال تحویل، امسال برای دومین بار انجام خواهد شد که امیدواریم ضعف های سال گذشته را پوشش دهیم. البته امسال با توجه به اینکه لحظه تحویل سال ساعت 02:02:02 بامداد می باشد این برنامه حدود ساعت 20 تا 21 در مسجد صاحب الزمان انجام خواهد شد. اجرای برنامه پیاده روی خانوادگی همراه با اهدای جوایز را امسال نیز با برنامه ریزی بهتر خواهیم داشت. از برنامه های جدیدی که امسال قرار است انجام شود برگزاری مسابقات ورزشی است که مهم ترین آن برگزاری مسابقات گل کوچک 3 یا 4 نفره در دو رده سنی می باشد که اساس نامه آن در حال تدوین است و بزودی چگونگی ثبت نام آن اعلام می گردد. از دیگر برنامه های ایام عید برقراری گشت های عملیات است که وظیفه ی آنها جلوگیری از هرگونه نابهنجاری و خدایی ناکرده وقوع جرم در روستا می باشد که در مرحله ی اول، تذکر لسانی صورت می گیرد و در صورت بی توجهی به تذکرات در مراحل بعدی، افراد گشت بعنوان ضابط قضایی متخلفان را به دستگاه قضا معرفی خواهند کرد.

س : نظر شما در مورد بحث کرسی های آزاد اندیشی چیست؟ آیا حاضرید مسئولیت این کار را درایام عید عهده دار شوید؟

ج : بحث کرسی های آزاداندیشی که برخی وبلاگ ها خیلی به آن دامن زده بودند را مطالعه نمودم. ببینید اصلاً هدف از حلقه های صالحین همانگونه که اشاره کردم؛ مشارکت تمامی اعضا می باشد. یعنی این بحث تازه ای نیست. سازمان بسیج، آزاد انیشی و ارائه ایده را در حلقه صالحین پیش بینی کرده است. اصلاً یکی از راه های جذب حداکثری همین احترام به نظرات دیگران است. بنده معتقدم پایگاه بسیج حضرت بقیه الله در مقوله ی جذب حداکثری واقعاً موفق عمل کرده است. ما در سال گذشته هرکدام از دوستان، ایده ی جالب و خوبی داشتند با آغوش باز استقبال کردیم. و اتفاقاً اجرای همان برنامه ها باعث جذب جوانان و گرایش آنها به سمت بسیج شده است. حتی امسال خیلی از جوانان اردیبی ساکن تهران برای چگونگی برنامه های عید با من تماس داشته اند و ایده های خود را مطرح نموده اند که ما ایده های جالب را اجرا خواهیم کرد.

در خصوص کرسی های آزاد اندیشی که قرار است در حسینیه صاحب الزمان انجام گیرد؛ بنده هیچ نظری ندارم؛ چون هیچ اطلاعی از مباحث آنها ندارم. اما با توجه به اینکه آقای محتشم مسئول شورا، مدیریت این کار را در روستا به عهده ی پایگاه بسیج گذاشتند؛ باید عرض کنم اگر قرار باشد پایگاه مجری این برنامه در ایام عید باشد؛ اجازه نخواهیم داد افرادی با اغراض شخصی مباحث را به چالش بکشند و حاشیه سازی کنند. اگر قرار باشد مجری این برنامه پایگاه بسیج باشد؛ ما آن را تحت عنوان تریبون آزاد انجام می دهیم. یعنی موضوعی مهم و عمومی مطرح می شود. مثلاً (( لزوم یا عدم لزوم ریخت و پاش ها در مراسم عزاداری اموات)) .

بعد هرکدام از حضار که خواستند 3 ال 5 دقیقه وقت دارند( با ثبت نام قبلی) از طریق تریبون آزاد در مورد این موضوع نظر بدهند به این صورت که یا آن را به شیوه فعلی بعنوان موافق تایید می کنند البته با ذکر دلایل خود و یا اینکه در صورت انتقاد ایرادات خود را با دلیل مطرح می نمایند و سپس راهکار آن را نیز ارائه می دهند. در پایان جلسه نیز جمع بندی نظرات می تواند بعنوان یک مصوبه در روستا بعد از آن تاریخ اجرا شود. البته جا دارد از ایده پرداز این برنامه جناب آقای علی اصغر جعفری نیز تشکر نمایم. اگر قرار به اجرای چنین برنامه ای شد حتماً از این برادر بزرگوار کمک خواهیم گرفت.

س : صحبت پایانی؟

ج : ضمن تشکر از کلیه ی عزیزانی که تاکنون پایگاه بسیج را پشتیبانی فکری و مالی نموده اند؛ بویژه برادر بزرگوار جناب آقای حاج جواد جعفری؛ از کلیه ی عزیزانی که به هر نحوی می توانند ما را یاری نمایند طلب استمداد می کنیم تا این پایگاه بتواند قوی تر از پیش کار خود را ادامه دهد. در پایان از عزیزانی که قول مساعد جهت کمک مالی برای خرید دیتا شو داده اند تقاضا می کنم که این مهم را پیگیری نموده تا انشاالله برنامه ی سال تحویل 94 از طریق دیتا شو خود پایگاه اجرا گردد.

ما با آغوش باز هرگونه پیشنهاد و انتقاد در مورد پایگاه را می پذیریم.

و من الله توفیق

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت های نوروز پایگاه بسیج بقیه الله اردیب را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 541
  • بازدید کلی : 167,284